Dolunay (Dizi)

Bu yaz, yaz dizisi olarak çok fazla dizi yayına girmeyecek gibi gözüküyor. Bu yüzden yeni başlayan dizileri dört gözle bekliyor ve keşfetmek için kendimi hazırlıyorum. Şimdiye kadar beklediğime değmeyen bir iki dizi haricinde hepsi beni tatmin etti. Yalnız Star tv de art arda başlayan iki dizinin birbirine yakın olmasından dolayı yine ortaya Kiralık Aşk dizisi çıktı. Kiralık Aşk dizisi orijinal bir senaryo olsa tepkileri haklı bulurum ama maalesef orijinal bir senaryo değil o yüzden eleştiriler pot duruyor. Yalnız bu dizinin de orijinal olduğunu düşünmüyorum. Tam olarak olmasa da dolaylı yoldan My Secret Romance adlı Kore dizisinden esinlenildiğini düşünüyorum. Sadece kızın aşçı olup, adamın zengin olması değil bir çok sahne ya da karakterin dolaylı yoldan benzediğini düşünüyorum. Fakat tam olarak alınmadığı için birebir aynısı ya da uyarlama/ esinlenme diyemeyiz. Böyle dersek diziye haksızlık yapabiliriz ki olup olmadığı da tam belli değil. Ayrıca bu dizi romantik-komedi olarak başlayıp, dram- aksiyon türünü de arkasına katıp devam edecekmiş. Yani esinlenilmiş olsa bile orijinal bir senaryo olarak devam edeceğini anlamış bulunuyoruz. Bu da tabii ki sevindirici oluyor. Her neyse konu alıntı ya da esinlenme değil dizinin nasıl işlendiği. Ben bu diziden umutluydum. Keza, umutlarımı boşa çıkarmadı. İlk bölümde yer yer kopukluk-atlama olsa da bence genel olarak çok güzeldi. Sanırım bu dizi ile birlikte ben Özge Gürel'i sevmeye başlayacağım. Ses tonu kulaklarımı yırtsa da karakteri cuk oturmuş. Özge yerine başka bir kadın oyuncunun olduğunu an itibariyle düşünemiyorum. Adeta rolü benimsemiş ve üzerine giymişti. Hatta öyle ki oyunculuğu ses tonunun önüne geçmiş bastırmıştı. Can Yaman derseniz zaten benim en sevdiğim oyunculardandır. Hani her şeyini geç heybeti yeter diyebileceğimiz adamlar vardır ya, heh! Can Yaman benim için öyle bir adam. Hangi rolü oynarsa oynasın o rolü seyirciye geçirebilme kabiliyetine sahip. Bu yüzden Özge'nin karakteri giymesi ve Can'ın yeteneği ile muhteşem bir ikili ortaya çıkmış. Dizi de Hakan Kurtaş'ı gördüğüme çok sevindim. Bir süredir ortada yoktu ve kendini bayağı özletmişti. Bu diziyle dönüş yapması çok doğru seçim olmuş. Hakan Kurtaş'ın tanımlayamadığım farklı bir havası var. Soğuk İngiliz erkekleri mi desem yoksa karizmatik İtalyan erkekleri mi desem böyle bir türlü anlayamadığım esrarengiz bir havası var. Oyunculuğunu da beğendiğim için beni kendine yavaş yavaş çekiyor. Dizi de karakter olarak pek sevemedim ama imkansız aşk yaşayacağı kesin olduğu için ilerleyen bölümlerde içimizin kıyılacağı ya da sinir olacağımız bir karakter olacağını düşünüyorum. Nasıl ilerler emin değilim ama umarım senaristler antipatik bir karakter yaratmazlar. Necip Memili'yi çok beğeniyorum ama bir dizi de Necip Memili varsa o dizi de kötülük de vardır. Aslında sempatik bir insan ama hep kötü rollerde oynuyor. Her oynadığı rolde biraz daha nefret etmemize sebep olsa da bu dizi de biraz daha az kötülük yapmasını umuyorum. Öznur Serçeler ve İlayda Akdoğan diziye renk katmışlar. 
İlayda Akdoğan sanki yine sinsi bir rolde olacak gibi ama Öznur Serçeler daha ilk bölümden karakterini sevdirdi. Öznur Serçeler'in aksine Türkü Turan da beni gıcık etti. Öyle itici bir rol oynamış ki daha ilk sahnesinde göz döndürmelere doyamadım. Her oynadığı karakterin hakkını veren Türkü Turan'a dizi de olduğu sürece sinir olacağımız da kesinleşti. Kesinlikle dizi de en antipatik şu an Türkü Turan. Son olarak Irmak Ünal hakkında yazmak isterim. Irmak Ünal'ı çok özlemişim. En son 2012'de bir projede yer alan Irmak Ünal, uzun süre sonra dönerek kendini ne kadar özlettiğini fark ettirdi. Yalnız yaşını aldıkça kız kardeşine ikizi gibi benzediğini fark ettim. Bir an Irmak mı bu Yağmur mu oldum bir gidip geldim. Uzun bir araya rağmen oyunculuğun da bir potluk olmamasına çok sevindim. İnşallah bu dizi de uzun süre onu izleriz ve bu kadar ara vermez. Bana göre dizinin oyuncu kısmında bir sorun yoktu. Dizinin ilk bölümü olmasından kaynaklı olduğunu düşündüğüm bölüm atlamalar vardı o da ilk bölüm günahına sayıyorum. Bunlar harici diziyi çok beğendim. İzlemeye devam etmeyi planlıyorum. Bu dizi için vakit yaratıp izlemelisiniz. 
Bu arada twitterda dizi yayınlanmaya başladığı an twitter topiklerde hemen üst sıralara yükseldi ve 1. sıraya ulaştı.

Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 1. sırada, tekrarı ise 2. sırada tamamladı.

DOLUNAY

Tür: Romantik, Komedi, Dram
Yapım: NO DOKUZ
Yönetmen: Çağrı Bayrak
Senaryo: Kule Dibi Senaryo Ekibi, Ayşen Günsu Teker, Fikret Bekler, Elif Özsüt
Yapım yılı: 2017
Yayın günü:  Salı
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: STAR TV
Başlangıç tarihi: 4 Temmuz 2017
Konu:
Ferit Aslan (Can Yaman), işindeki mükemmel düzeni evinde de arayan başarılı bir iş adamıdır. Evinde her gün o gelmeden önce yemeğini yapacak bir aşçı çalışır. Ama Ferit’in titizliği ve mükemmeliyetçiliği yüzünden hiçbiri uzun süre çalışamaz. Gastronomi bölümü yüksek lisans öğrencisi Nazlı (Özge Gürel) ise arkadaşı ve kardeşiyle yaşadığı evi çekip çevirebilmek için acilen iş aramakta ama dediğim dedik tavırları yüzünden bulduğu işlerde tutunamamaktadır. Birbirine zıt bu iki insanın yolu Ferit’in mutfağında kesişir. 

Oyuncular:
Can Yaman
Özge Gürel
Hakan Kurtaş
Necip Memili
Öznur Serçeler
İlayda Akdoğan
Türkü Turan
Alara Bozbey
Balamir Emren
Berk Yaygın
Özlem Türay
Alihan Türkdemir
Irmak Ünal
Mert Yavuzcan
Yeşim Gül

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. oha my secret romance i türke uyarlamaları biraz zor olacak çünkü çokta uygun bir dizi değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarlama değil, esinlenme. Yani ana konudan etkilenip sıfırdan konu yazmışlar gibi düşün. Birebir uyarlama yapamazlar önce yasal haklarını almaları lazım yoksa senarist, yapımcı ya da yayın kanalı ile hukuksal sorun yaşanır. Bunlar kemik konuyu alıp üzerine karakter yazıp farklı bir senaryo oluşturmuşlar gibi duruyordu. Tabii ki ilerleyen bölümlerde değişeceği için pek sıkıntı değil bu durum. :)

      Sil
  2. Çember dizisini izlemedin mi? Star da yayinlandi.pazartesi gunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır ama izleyeceğim. O farklı bir proje 6 filmden oluşuyor. İlk film yayınlandı bloguma 2. filmden sonra yazmayı planlıyorum tam olarak nasıl bir sistemi olduğunu görmeden yazmak istemiyorum yanlış bir bilgi, görüş aktarmamak için. :)

      Sil
  3. Ya ben pick the stars diye kore dizisine de cok benzettim konu da buna benzerdi orda kardesleriyle asik oldugu adamin evine asci olarak basliyordu. Adam da can yamanin rolu gibi disiplinli ketumdu bilen bilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben izlemedim o diziyi vallahi bilemiyorum ama spoiler sayfalarını okudum biraz sen yazınca cidden benzer yönü çok. :o

      Sil
  4. merhaba
    romantik komedi tadinda devam eder umarim.bu turde baslayip dram devam eden dizilerin sonunu hep birlikte gördük.eglenmek istiyoruz gerilmek degil😔
    diziye gelince ben de begendim diziyi.konu fena degil.can yaman'i ben de cok begeniyorum.bakısları cok etkileyici,mimikleri cok dogal,diksiyonu düzgün,fizik de sülün gibi masallah.yani paket olarak iyi☺
    ozge diger oynadigi dizilere nispeten burda daha basarili.ses tonu cok kotu yalniz.acil bir ses egitimine ihtiyaci var.bazi sahnelerde kendisini abartili bulsam da burda genel olarak performansini begendim.can'la mukemmel bir ikili oldu mu diye sorarsaniz yine de can'in daha iyisini hak ettigini düsünüyorum.adam nasil ki heybetiyle dikkat cekiyo bakmadan edemiyoruz kadin oyuncuda da ayni seyi ariyor insan.goz kamastiracak bir durumu yok maalesef.atılan bakislar ya da sozlu komplimanlar cok havada kaliyor diye dusunuyorum.dun mesela banderas ve angelina'nin gunahkar filmini izledim .erkek oyuncudan cok gozum surekli jolie'deydi.olaganustu bir kadin.verdigim ornek uc bir ornek ama bizdeki kadin oyunculardan bu etkinin onda birini alabilsem yeterdi☺
    erkek oyuncularin cogunu begendim.yakısıkli karizmatik cool ve yetenekli oyuncular.ha bir de anne ve nazlinin ev arkadasi da cok basarıli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Can hakkında yazdıklarına harfi harfine katılıyorum adam saçından ayak tırnağına kadar enfes bir adam. Özge'nin ses olayına bende alışamadım. Çok tırmalayıcı bir ses tonu var. Aslında ses tonu da değil diksiyonu biraz tuhaf. Normal konuşurken birden cırlama gibi bir ses çıkıyor o rahatsız ediyor. Belki de birden yükseldiği için garip geliyordur. Bu dizi için değil (ben yakıştırdım) ama Can Yaman'a Elçin Sangu, Berrak Tüzünataç, Cansu Dere ve ya Özge Özpirinçci dizi partneri olarak çok yakışırdı. :)

      Sil
  5. hic olmamislar diyemem ben de.en azindan seyredebiliyorum.heyecanlanmayip sesini etkili kullandigi sahnelerde basarili buluyorum hatta.amma ciddi sesini kullanma egitimi almasi lazim.sesindeki ani inis ve cikislari ayarlayamadigi icin belki de performansini maksimum duzeyde yansitamiyor.diger taraftan Can cok klas bir cocuk.yetenek olarak da farkli klasmanda.dolayisiyla mukemmel cift diyebilecegimiz bir uyum ben goremedim.saydigin isimlerden bu tanima en uygun olanin 'elcin sangu'oldugunu dusunuyorum.sahne duruşu cok dogal ve kasmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım. Diğerleri de yanına uyar gibi geldi. :)

      Sil
  6. Uzun zaman oldu 😊😊 Halbuki seninle tanışmamız ve yorumlarını takip etmem ilk gün gibi aklımda 😌😌 Dolunay ve Ateşböceğini izliyorum bende..Kore dizilerine uzun bir ara verdim..Meslektaşından en içten sevgilerle..(Seda)

    YanıtlaSil
  7. selam arkadaslar..bu diziye iki gundur bakiyorum ve acaba izledigim hangi Kore dizisine benziyor diye dusunuyordum..Bu yaz bitirdigim My Secret Romance benzettim ;kizin gastronimi okumasi,esas oglanin is adami olmasi,tesadufen kucaga dusmeler disinda bi benzerlik bulamadim..ikisi birbirinden farkli diziler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba evet esinlenme olabilir diye düşünüyorum zaten esinlenme de kemik konuyu alıp üzerine farklı senaryo yazılıyor. Bkn, No309 :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)