Deli Gönül (Dizi)

İlk önce dizinin opening yani açılış (jenerik) kısmını kim yaptıysa ellerine sağlık yazmak istiyorum. O kadar hoş ve farklı bir açılış kısmı olmuş ki bayıldım. İkinci olarak dizin türküleri muazzamdı. Yani, izleyici diziyi sevmese bile türküler için yine izler gibi geldi. Bu ikisi benim için en göze çarpan detaylardı. Bunun haricinde ilk bölümü film tadındaydı. İlk dakikalarında sıradan normal bir dizi izliyormuş havası varken bir olaydan sonra dizi farklı bir yöne kayıp gerçek konusunu ortaya çıkarıyor. Beni dizide tek rahatsız eden çekim tonuydu. Sarımtrak, soluksu bir çekim tonu vardı bu da hoş durmuyordu. Yalnız seçilen mekanlar, çekim açıları harikaydı. Bunun haricinde neden 21.00'da diziyi başlattılar anlam veremedim. Hani dizinin sonrasına başka bir program gelse anlarım ama tekrarı verildi. Bence bu dizi için kötü oldu. Şöyle ki aynı gün başlayan başka bir dizi vardı. Reyting olayı kısmında eksi puanla başladı diye düşünüyorum. Gerçi yarın belli olur reytingler ama 21.00'da başlaması çok anlamsızdı. Bana göre Murat Ünalmış Türkiye'de değeri tam anlamıyla bilinmeyen bir oyuncumuz. Çok yeteneksiz oyuncular var hepimiz biliyoruz. Onlar ön plana çıkarken baş tacı edilirken böyle büyük yeteneklerin kıyıda köşede kalması adaletsizlik gibi geliyor. Yanlış anlaşılmasın magazinsel açıdan bahsetmiyorum kadrolara tercih edilen oyuncu kısmından bahsediyorum. Bana göre Murat Ünalmış hakkı yenilen bir oyuncu. Özellikle bir önce ki dizisinde oynadığı karakter beni çok etkilemişti bunu da yine sizinle paylaşmıştım. Bu dizisine gelince yine çok ağır başlı bir rolde gördüğüm Murat Ünalmış'a rolü çok yakışmış. Yalnız sanki biraz pasif bir karakter yazılmış gibi hissettim. Sonra ki bölümler nasıl olur bilmiyorum ama karakter temiz kalpli mağdur bir karakter gibi geldi. Murat Ünalmış'a yakışmış mı yakışmış yeteneğini de konuşturmuş ama biraz daha aktif olan bir karakter olmasını isterdim. Sanki kendini savunamayacak bir karakter gibi. Yine Tuvana Türkay ile geçmişte oynadığı dizisinde ki karakter gibi bir karakter. Tuvana Türkay'ı seviyor muyum sevmiyor muyum, oyunculuğunu beğeniyor muyum beğenmiyor muyum pek bilemiyorum. Çok nötr olduğun bir oyuncu. Daha evvel de Murat ile kamera karşısına geçtiği için ikili olarak çok yadırgamadım. Sanki o dizinin devamıymış gibi hissettim. Yalan değil Tuvana Türkay'ın her an kıskançlık krizlerine girip psikopatlık yapacağını da düşündüm. Birbirlerini yıllardır tanıdıklarından mı bilemedim birbirlerinin ne hakaret yapacağını, nerede ne mimik kullanacağını biliyorlarmış gibi hissettim ekran başında. Yani, o kadar uyumlulardı ve birbirlerine iyi pas atıyorlardı. Normalde ilk bölümlerde oyuncularda ne kadar profesyonel olursa olsun karşılıklı sahnelerde gözlerinden gerginliği hissediyorum bu iki oyuncu çok çok rahatlardı. Benim en hoşuma giden tarafı bu oldu. Demek ki aşkın doruklara ulaştığı sahnelerde iliklerimize kadar gerçekliği hissedebileceğiz demektir. Ogün Kaptanoğlu ikinci adam rolüne hiç uymuyor. Neden bilmiyorum yakıştıramıyorum. İkinci adam hep bir alengirli işler peşinde oluyor. Sanırım uzun soluklu dizisinden dolayı bir türlü onla bağdaştıramıyorum. Bu diziyle bu etkileşimi atar mıyım bilmiyorum ama karakter olarak daha farklı bir karakterde olsun isterdim. Çiğdem Batur'un oyunculuğunu da hiç bilmiyorum. Belki oynadığı dizilerde şöyle bir göz ucuyla bakmışımdır ama inceleyerek ilk defa izleyeceğim. Çok güzel çok hoş bir kadın ama oyunculuğu nasıldır bilmem. Bu yüzden erke davranıp oyunculuğu hakkında yazı yazmak istemiyorum. Usta oyuncular hakkında her zaman ki gibi yazmıyorum ama genç oyuncularında oyunculukları çok göze batmıyordu. Bir potluk hissetmedim. Dizinin genel konusunu sevdim. Bence yaz dizileri içinde şimdiye kadar başlamış olanların içinde en kaliteli olan dizi bu dizi oldu. Eğer dram, romantik türünü seviyorsanız hiç kaçırmayın derim. Bu dizi kaçmaz.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 3. sırada, tekrarı ise 19. sırada tamamladı.

Deli Gönül

Tür:  Dram, Romantik
Yapım: 25 FILM
Yapımcı: Fırat Parlak, Koray Şahin
Yönetmen: Selim Demirdelen,  Berat Özdoğan
Senaryo: Rahşan Çiğdem İnan, Barış Pirhasan, Selim Demirdelen
Yapım yılı: 2017
Yayın günü:  Salı
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: FOX TV
Başlangıç tarihi: 4 Temmuz 2017
Konu:
İki aşık birbirine hem çok yakın hem çok uzak… Şimdi gerçekler, onlara bir adım kadar yakın… Bir yanda evladını kaybetmek istemeyen fedakar bir baba, Mehmet Kadir, diğer yanda babasının ona kurduğu dünyada esir Fatmanur… Bir patlama ile savrulan hayatlar, yeni bir hayatın inşasıyla yeniden can bulacak…Mehmet Kadir ve Fatmanur’un yaşadığı umutsuzluklar, genç yaşlarında savrulan öğrencilere örnek olacak…Onlar öğrencilerin hayatına dokundukça, umut köklerinden yeniden yeşerecek…
Oyuncular:
MURAT ÜNALMIŞ
TUVANA TÜRKAY
ÇİĞDEM BATUR
OGÜN KAPTANOĞLU
MACİT SONKAN
İŞTAR GÖKSEVEN
MİNE TÜFEKÇİOĞLU
NİLGÜN KARABABA
BARIŞ YALÇIN
NEŞEM AKHAN
TARIK ÖZENBAŞ
CEREN YILMAZ
YİĞİTCAN ERGİN
DOĞA ZEYNEP DOĞUŞLU
NİL ÖZKUL
CEM ZEYNEL KILIÇ
HAYAL ADA TOPRAKKAYA
CANSIN ÖZYOSUN

Yorum Gönder

0 Yorumlar