Koralin ve Gizli Dünya - Coraline (Animasyon)

Televizyonda film ararken (smart tv internetten aradım) Hacı anneannem -''Şıllık filmler açma.'' (asdfghjklşl) dediğinde keşfettiğim bir animasyon filmi oldu.Büyük küçük herkesin izlemesini tavsiye edebileceğim tarzda bir filmdi.Gerçi anneannem yarısına gelmeden uyuklamaya başladı (bu seferde bana çizgi film mi açtın dedi) ama annemle biz çok beğendik.Ölmeden önce izlenmesi gereken filmler listeniz varsa muhakkak bu filmi de ekleyin. Animasyon çok fantastik çizimlerden oluşmuştu.Mesela çirkin bir kedi vardı ama albenisi vardı ya da ailenin komşuları çok değişik çizilmişti.Aslında ettiğimiz duaların ya da dilekleri dikkat ederek mi ediyoruz ve ya sonrasını düşünerek mi ediyoruz onu anlatmak istiyordu.Bir başka çıkardığım ders ise; insanları olduğu gibi kabullenip mutlu olmayı denememizi anlatıyordu.Lafın kısası öğüt verici türde bir hikayesi vardı. Başlarda Koralin karakterinin çok saf olduğunu düşünmüştüm ama ilerledikçe çok zeki bir karakter olduğunu keşfettim. Genel olarak bakarsak,renk,çizim ve akıcılık on numara beş yıldızdı.İzlerseniz asla sıkılmazsınız,zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınızdır.Hatta eğer alt yazılı izlerseniz yer yer muhakkak iyi replikleri yakalayabilirsiniz.Bence beklemeden başlayın.
Coraline

Türü: Animasyon,Aile,Macera,3 boyutlu,Fantastik
Yönetmen: Henry Selick
Yapımcı: Henry Selick,Claire Jennings
Senarist: Henry Selick
Hikaye: Neil Gaiman
Müzik: Bruno Coulais
Sanat yönetmeni: Pete Kozachik
Kurgu: Christopher Murrie
Stüdyo: Laika
Dağıtıcı: Focus Features
Çıkış tarihi: 6 Şubat 2009 (ABD) - 5 Şubat 2009(Portland Uluslararası Film Festivali)
Süre:100 dakika
Ülke:ABD
Dil:İngilizce
Başarılar:
Annecy 2009 -The Cristal for best feature ödülünü kazandı
67. Altın Küre Ödülleri - Best Animated Feature Film kategorisinde aday gösterildi.
82. Akademi Ödülleri- Best Animated Feature kategorisinde aday gösterildi.
Konu: 
Ailesi tarafından ilgi görmediğini düşünen Coraline, yeni taşındıkları evde gizli bir geçit bulur. Geçidin ardında kendi dünyasına benzer bir hayatın sürdüğünü keşfeder. Coraline, ailelerin çocuklarına fazlasıyla düşkün olduğu bu dünyaya, sonsuza dek mutlu yaşama vaadiyle davet edilir.Daveti kabul eden Coraline'in macerası başlar.Her şey istediği gibi mi gidecektir?

Seslendirmenler:
Dakota Fanning
Teri Hatcher
Jennifer Saunders
Dawn French
John Hodgman
Ian McShane

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Ben 1. Sınıfa giderken izlemiştir korkudan uyuyamamıştım dnndndndjsjs

    YanıtlaSil
  2. Ben de çook eskiden izlemiştim. ^-^ Hatta bunun kitabı var, kalın. İkisini de çok sevmiştim, daha sonralar adını unutunca çok aradım filmi bulamadım. :/ Bu zamana nasipmiş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yeni izleyenlerden oldum.Kitabı olduğunu bilmiyordum bilgilendirme için teşekkür ederim. :3

      Sil
  3. Ben de küçük yaşta izlemiştim. Çok korkutucuydu. :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bea o kadar değil, demek ki küçükken izlenince böyle oluyor. :D

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)