Yaz Sezonu İzlediğim Türk Dizileri (2022)

Bu sezon geçtiğimiz üç yaz sezonuna göre daha iyi dizilerin çıktığı bir sezon oldu. Ama yaz dizisi diyebileceğimiz bir dizi çıkmadı. Romantik komedi yerine dram dizilere daha fazla ağırlık verildi. Haliyle bu durum da biraz garip oldu. Kış sezonu ile yaz sezonu birbirinin içine geçmiş gibi karman çorman bir hal aldı sistem. Bunun sebebi sektörden kaynaklı değil izleyiciden kaynaklı. Maalesef ki romantik komedi türünde diziler artık çok tutmuyor ve reytingleri dibi buluyor. Daha doğrusu izleyici tarafından tercih edilmiyor. Bu yüzden de kanal ve yapımcılar dram dizilerine ağırlık vermeye başladı. Sanki hiç derdimiz yok gibi birde bir iki saatlik eğlencemizde de üzülmeyi tercih etmemiz araştırılması gereken bir konu haline geldi.

Ben romantik komedi dizilerini oldum olası çok sevemiyorum. İzlerim de öyle işte, içim kıpır kıpır olarak değil. Benim tarzım genelde mafyavari dediğimiz suç ve polisiye türünde dizilerle, dönem ve tarihi dizileri oluyor. Diğer türleri de seviyorum ama satış yapmam kolay oluyor. Özellikle romantik komedi benim için yaz biter sezon başlar dizi de biter şeklinde gider. Sanırım artık izleyici de benim düşünceme doğru gidiyor. Bir kaç sezondur var ama bu sezon birde şu metres olaylı diziler çoğaldı. Türk televizyonları izleyicisi ile beni ayıran tek nokta o gibi gözüküyor. Bir dizide metres olunca, o aşk üçgeni (bekar karakterlerin aşk üçgeni değil) beni diziden soğutuyor. Benim tam tersim bu metres olayını seven, deli gibi izleyen ve reytingleri tavan yaptıran bir kitle var. Keşke yeni sezonda görmesek umudum vardı ama dizilerin konuları açıklandıkça yeni sezonda da karşımıza çıkmaya devam edecek gibi görünüyor.

Uzun lafın kısası yazıyı uzatmadan bu yaz neler izledim onları sizinle paylaşayım;
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Pazartesi
Tozluyaka 
Pazartesi günleri iyi ki başlamış dediğim Tozluyaka dizisine baktım. Dizi tanıtımlarına göre bildiğimiz klişe bir lise dizisi olacak havası verdi. Fakat ilk bölümden sonra okul türü olsa da sadece lise dizisi olmadığını gösterdi. Dizi de ''katil kim?'' o aranıyor. Güzel kurgulandığı ve işleyişi de güçlü yazıldığı için haliyle izleyiciden de olumlu sonuçlar aldı. Tozluyaka haftalık reyting sıralamasında genel olarak birinci sırada haftayı bitirdi.
Devamı için tıklayınız

Salı
Balkan Ninnisi
Elveda Rumeli ve Yabancı Damat karşımı bir dizi hissi veriyor bana. İzlerken zihnimi boşalttığım tek dizi yazsam yalan olmaz. Entrika yok diyecek kadar az, kötü karakterler bile komik. Fakat kış sezonuna geçildikten sonra dram ağırlığı artar mı emin olamıyorum. Çünkü içerisinde aile içindeki dramı ve acıyı da barındıran bir dizi. Ne tam aile komedisi ne de dram türü bir türü var. Genel baktığımız zaman melodram bir tür diyebiliriz. Bu yüzden de izlerken hep kış sezonunda dram türüne daha yakın işleyişi olacakmış hissi veriyor.
Devamı için tıklayınız


Çarşamba
Gizli Saklı
Bu sezonun en farklı, gerçek yaz dizisi olan dizisiydi. Fakat izleyicinin anlam veremediği bir şekilde dizi kaldırıldı. Ani bir karar olması izleyicide şok etkisi yarattı. Kanal bu yaz bir kaç dizi çıkardı, diğer dizilerinin reytinglerine göre reytingleri de daha iyiydi ama alelacele final bölümünü izledik. Tüm sezon içerisinde final yaptığına üzüldüğüm tek dizi oldu.
Devamı için tıklayınız

Perşembe
Gelsin Hayat Bildiği Gibi
Yukarıda da bahsettiğim gibi bu türde bir diziyi izlememe şansım %0'dı. Suç desen var, polisiye desen var, aksiyon desen var daha ne isterim... Okul türü gibi gözüken ama tam okul türü olmayan Gelsin Hayat Bildiği Gibi dizisi sezonun en son başlayan ve hızla yukarıya doğru çıkan dizisi oldu. Reytingleri çok iyi, kendinden önce başlayan aynı türde olan bir dizi olmasına rağmen gününde tüm rakiplerini geçerek reytingleri üst sıralara yerleşti. Ayrıca sosyal medya kitlesi de çok güçlü. Bu güne vazgeçemeyeceğim bir dizi gelir mi bilmiyorum ama kış sezonunda da bırakmayı düşünmüyorum. Büyük ihtimalde gelmez. Çünkü vazgeçemeyeceğim dizi yine aynı kanalda pazartesi günleri ekrana gelecek.
Devamı için tıklayınız


Cuma
Cuma günleri izlediğim hiç bir dizi yoktu. Yeşilçam filmi bulursam onu izledim ya da herhangi bir dizinin tekrarı gelirse ona baktım.

Cumartesi
Mükemmel Eşleşme
Bu dizinin kemik konusunu sevdim ama kafamda oturtamadığım çok şey var. Birincisi dizi aile komedisi olduğu halde entrikasız beklerken eski sevgili vakası ortaya çıktı. Bunu Birol Güven Çocuklar Duyması dizisinde Tutku ile deneyimlemişti. Bundan dolayı izleyici hızla uzaklaşmıştı. Aynı karakterin benzerini diziye dahil etti. İkincisi komedi dizilerinde asla anlayamayacağım dolandırıcı ya da aldatan enişte sorunu var. Başrol kız ya da erkek prens ve ya prenses gibi biriyle evlenirken, çift olurken, başrolün kız kardeş her daim işe yaramaz, dolandırıcı, fitneci, gözü açık kısacası beş para etmez bir adamla evli oluyor. Neden evin başrol bireyi toz pembe bir karakter ileyken kardeşi mutlaka eşiyle sınanıyor anlamıyorum. Bu yenge içinde gçerli. Muhakkak başrolün erkek kardeşi de fitneci, ortalık karıştıran kadınla evli oluyor. Bu iki durumda dizide olduğu için son bölümlerde beni çok itmeye başladı.
Devamı için tıklayınız


Pazar
Gül Masalı
Gül Masalı tam bir Anadolu dizisi. Bol dram, bol gözyaşı ama romantikliğinde eksik olmadığı bu dizi benim kalbimi çalan dizilerden biri oldu. Bu kadar entrikanın içinde nahif bir işleyişin bozulmadan devam ettirilmesi, türkülere ve Isparta'nın doğasına yer verilerek konuyu güçlendirmesi büyük bir başarı. Yeni oyuncularda temelini daha sağlama alması da hoşuma gidiyor. Kısacası kış sezonunda da ekranda görmek istediğim bir dizi.
Devamı için tıklayınız


Kış sezonunda bu dizileri takip ettim.
Peki sizler hangi dizileri izlediniz ya da yarım bıraktınız?

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Diziler konusunda dediklerine katılıyorum. Romantik komedi ben de pek sevmiyorum, onu sadece Kore dizilerinde severim. :)) Aldatmalı, metresli diziler çok itici, hala kim izliyor onları bilmiyorum. Ortada kurgu da yok, sırf kıyafetleri yüzünden bile soğuyorum oyunculardan.
    Balkan Ninnisi'ni severim sandım ama oturup da tam bir bölüm izleyemiyorum, içim sıkılıyor. Mükemmel Eşleşme'de bir olmamışlık var gibi, karakterlerin birkaçı çok abartılı, yoruyor insanı. Gül Masalı güzel gibiydi ama başrol kızın enerjisi çok düşük olunca sıkıldım bir yerden sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen aynı fikirdeymişiz. Mükemmel Eşleşme'de olmamışlıktan çok karakterler istediğimiz gibi şekillenmedi. Yapımdan çıkan Zengin Kız Fakir Oğlan dizisinde de böyle karakterler vardı ama bu kadar itici yazılmamıştı. Belki Seksenler gibi daha sıcak bir hikaye bekliyordum, bilmiyorum, duygularım karışık. :)

      Sil
  2. Gizli Saklı'yı izlerken çok keyif alıyordum ama puff bir baktım ki kalkmış dizi. Gelsin Hayat Bildiği Gibi ise bu sezonun benim açımdan kazananı oldu. Sadi & Songül forever. :D İsveç'teki kardeşime bile izletiyorum diziyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadi ve Songül ikilisine bende bayılıyorum. :)

      Sil
  3. Hergüne bir dizi mini😳 vay canına🤭 ben on yıldan fazladır TV izlemiyorum o yüzden bu dizilerin hiç birini bilmiyorum🙈🙈sana iyi seyirler😂

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)