Kusursuz Kiracı(Dizi)

2022-2023 sezonunu an itibarıyla açmış bulunmaktayız. Sezonun ilk dizisinin Kusursuz Kiracı olacağını hiç düşünmemiştim. İyi ki sezonun ilk dizisi olmuş. Çünkü harika bir sezon başlangıcı oldu.

Öncelikle bu dizinin Kore ile Kore yapımları ile alakası yok. Bu dizi Nermin Yıldırım’a ait “Ev” romanındaki “Evi Yak” öyküsünden uyarlamadır. Aynı zamanda dizinin senaristi de Nermin Yıldırım'dır. Araştırmadan bunu kim ortaya attı buldum ama yani diziyi izleyenler de bu sürü psikolojisi ile iki diziyi ayırt edemez hale gelmiş. Birde dizinin bölüm sonunda filan kocaman nereden alındığı yazıyor. Kaldı ki zaten yapım bir diziyi uyarlayacaksa baştan şu diziden ya da şu kitaptan uyarlamadır diye açıklıyor, yasal olarak hakkını alıyor da yapıyor.

Yapım zaten kitaptan uyarlama diye açıklamış, Kore ile alakalı tek bir haber, tek bir açıklama yok ilk ağızdan gibi şu diziden uyarlamadır diye paylaşım yapıyorsunuz. İnternet çağındayız yapmayın, inanmayın her şeye önce araştırın ALLAH aşkına, sonra garip duruma düşüyorsunuz. Neyse ulusa seslenişim bittiğine göre diziye geçebilirim. Her zaman ki gibi önce oyunculardan bahsetmek isterim.

Dilan Çiçek Deniz beklediğimden daha iyi performans sergiledi. Dilan'ı çok beğeniyorum hiç yerinde saymıyor, her karakterine kendinden bir şeyler katarak ve üstüne koyarak ilerliyor. Kariyerini güzel yönetmesi ve hep izlenebilir işlerde olmasına seviniyorum. Şu an tam da hak ettiği yerde olduğunu düşünüyorum. Bu arada yazmadan yapamayacağım bir önceki televizyon işinde yüzünde abartılmış bir şeyler vardı. Bu abartılmış şeylerden kurtulduğuna sevindim. Şimdi yüzü daha doğal duruyor.

Serkay Tütüncü'nün ilk oynadığı dizide ki performansını düşününce ve ilk dizisini yazınca bayağı bir üzücü cümleler kurmuştum. Hatta aşırı gıcık olmuştum oyunculuğuna. Yıllar içinde o vasat oyunculuktan bu oyunculuk seviyesine gelmesi inanılır gibi değil. Dilan'la fiziksel olarak zaten yakışmış birde karşılıklı oyunlarında döktürdüler. Serkay oyunculuğunu bir önceki karakterinde ispat etmişti ama o diziden bu diziye üstüne koyarak ilerlemesi bayağı hoşuma gitti. Yakup karakteri için başkası düşünülemezdi diye düşünüyorum. Birde böyle gizemli karakterler Serkay'a çok yakışıyor. Serkay için ön yargılarınız varsa kırıp izleyin.

Melisa Döngel, Leyla karakterine hayat veriyor. Mona'nın yakını ama tam olarak ne iş yapıyor anlayamadım. Dizinin kilit noktası olacak bir karakter. İlk bölümde çok hoşuma gitti, hem performansı çok iyiydi hem de Dilan ile çok uyumlulardı.

Özlem Tokaslan, Ruhi Sarı, Beyti Engin, Rüçhan Çalışkur,
Bennu Yıldırımlar, Hasan Şahintürk gibi usta oyuncuları dizide gördüğüme çok sevindim. Dizinin kadrosu baştan aşağıya yıkılıyor. Tüm oyuncuları izlerken çok büyük zevk aldım.

Nilsu Yılmaz'ı tekrar bir projede gördüğüme sevindim. Oyunculuğu güzel bir yeni yetenek. İlk bölümde çok az görsek de varlığını hissettirdi. İnşallah daha fazla sahnesini izleme şansı buluruz.

Dizinin jeneriği ilginç olmuş ilk dikkatimi çeken oydu. Dizinin apartman ile başlayıp daha sonra 2003 yılına dönü Mona karakterinin hayatı ile başlaması güzeldi. İlk bölümde Mona'nın geçmişini görmek ilerleyen bölümlerde yaşayacakları için ön hazırlık gibi bir şey oldu. En azından verdiği ya da vereceği tepkileri izleyici olarak daha net anlamamız sebep olduğunu düşünüyorum. Dizinin repliklerini sevdim, hikayesi, işleyişi de güzeldi. İlk bölüme göre Mona'nın apartmana taşındığı kısma kadar olan kısım sakin ve düzdü ama esas konu başladıktan sonra ilk bölüme göre yerinde bir başlangıç ile bölümü sonlandırmış oldular. Beni diziye çeken kısım usta oyuncuların olmasıydı ama izledikçe konusu içine çekti.

Kurgu kısmı da bence iyiydi ama müzik için aynı şeyleri yazamayacağım. Çünkü bana göre müzik kısmı sahneleri düşününce biraz zayıf duruyordu. Daha gerilim olan, daha sırlı, sahneleri daha destekleyici olan müzikler bekliyordum. Dizide bir kaç bölüm aklımda kaldı ama en çok maskeli ile Mona'nın karşılaşma sahnesi beni etkiledi. Hatta biraz gerdi. Birde kıyafetler şaşırtıcı geldi. İlk bölümün hangi mevsimde çekildiğini merak ediyorum. Ağustos ayını düşünüce oyuncuların giydiği kıyafetler bayağı kalın duruyordu. Sanki ilkbaharın ortası gibi bir his verdi. Çünkü eylül ayında bile giyilebilecek kıyafetler değildi. Bu yüzden kıyafetleri de pek sevemedim.

Çekim kısmı da çok güzeldi. Yazılarımı takip ediyorsanız Yusuf Pirhasan'ın çekimini ne kadar sevdiğimi bilirsiniz. Ondan bana dört dörtlük geldi. Sadece konu bakımından haklı olarak karanlık olması gerekiyordu o karanlık çekim biraz içimi kararttı o kadar. Gri bir çekim elde edilebilirdi ama loş ve ya karanlık bir çekim tercih edilmişti. Genel olarak dizi iyiydi, ben sevdim ve ufak tefek şeyler haricinde hiç bir kusur bulamadım. Geçtiğimiz iki sezon salı akşamları en zor ve sıkıntılı gündü. Bu sezon umarım öyle olmaz ve dizinin reytingleri hep güzel gelir. Yolu açık olsun, değişik bir şeyler arayanların kaçırmaması gereken bir dizi.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dipnot:
Dizi yazar Nermin Yıldırım’a ait “Ev” romanındaki “Evi Yak” öyküsünden uyarlamadır.
KUSURSUZ KİRACI
Tür: Dram, Gizem, Romantik
Yönetmen: Yusuf Pirhasan
Senaryo: Nermin Yıldırım(Ev romanı, Evi Yak öyküsün)
Senaryo uyarlama: Nermin Yıldırım
Yapım: MF Yapım
Yapımcı: Asena Bülbüloğlu
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Salı
Yayın Kanalı: FOXTV
Başlangıç Tarihi: 30 Ağustos 2022
Konu:
İstanbul’un farklı bölgelerinde yaşanan kundaklama vakalarının ardı arkası kesilmemektedir. Yetimhanede geçen bir çocukluktan sonra tek başına hayata tutunabilmek için canla başla çalışan genç internet muhabiri Mona, yangınları takip etmekle görevlendirilmiştir. Haberden döndüğü bir gün kavgalı olduğu ev sahibinin eşyalarını kapının önüne atmasıyla evsiz kalır. Polis olarak görev yapan ve yetimhaneden beri tanıdığı tek yakın arkadaşı Leyla, gizli görevde olduğu için onun yanına taşınamaz ve çaresiz kalır. O sırada yanında olan meslektaşı Yakup’un kendi dairesine kiracı olarak taşınma teklifini kabul etmek zorunda kalır. Ancak olaylar hiç de umduğu gibi gelişmez. Birbirinden tuhaf karakterlerle tanışacağı Yuva Apartmanı’nda onu tatsız bir sürpriz beklemektedir.
Oyuncular:
Dilan Çiçek Deniz
Serkay Tütüncü
Melisa Döngel
Özlem Tokaslan
Ruhi Sarı
Beyti Engin
Deniz Cengiz
Umut Kurt
Nilsu Yılmaz
Rami Narin
Ümmü Putgül
Alptekin Serdengeçti
Şirin Öten
Hasan Şahintürk
Rüçhan Çalışkur
Bennu Yıldırımlar

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Dilan Çiçek Deniz'in oyunculuğunu bir türlü sevemedim ben. Yüzü biraz çocuksu durduğu için rolleri tam oturmuyor kafamda, sanki yaşından büyük karakterleri canlandırıyor gibi hissediyorum. Alışamadım bir türlü. Başka oyuncu olsa belki bir bakardım diziye. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok güzel oynar ama enerjisi farklı gelmiş olabilir. :) Bence diziye bak, seversin. :)

      Sil
  2. Dün akşam çok işlerim vardı, sonra senin yorumunu da okur öyle izlerim dedim. Senin yorumların beni dizilere karşı motive ediyor. :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)