Mükemmel Eşleşme(Dizi)

İlk bölümde türler arasında arafta kalmış bir dizi başladı diye düşündüm. Çünkü romantik komedi türü dışında sitcom havası verdi bana. Hikaye ilk bölüme göre durgundu sanki beşinci bölümü izliyor gibiydik ama başroller kör buluşma (görücü usulü) yaptıkları an dizinin enerjisi hoşuma gitmeye başladı. Uzun uzadıya yazacağım ama kısaca oyuncuların performansından bahsedeyim.

Ahmet Kayakesen kilo mu vermiş, saçına mı bir şey yapmış, ne olmuş anlamadım. Farklı ama çekici bir görünüm elde etmiş. Duruşu, görünüşü hoşuma gitti. Ahmet Kayakesen kulvarında iyi bir oyuncu o yüzden çok bir şey yazmaya gerek yok. İlk bölüme göre performansı gayet yerindeydi.

Gizem Sevim'in sanırım ilk oyunculuk deneyimi. Tazecik yeni bir yüz. Başrolün tanınmamış olmasını çok sevdim. Fakat ilk bölümde Gizem mimiklerini aşırı abartılı kullandı. Yani nasıl yazsam oyun yaptığı aşırı belli oluyordu. Zamanla oturur mu emin değilim ama hızla bu durumu düzeltmesi lazım. Eğer üstüne yapışırsa bu durum bir sonraki projesinde izleyici yüzüne çarpar üstüne yapışır kalır. Ahmet Kayakesen ile enerjilerini sevdim.

Ayşegül Günay, Eylül Öztürk ve Asuman Dabak kesinlikle Karadeniz insanını oynamamalılar. Özellikle Asuman Dabak'ın bildiğim ikinci Karadenizli karakteri olduğu halde yapamaması beni çok şaşırttı. Kullandıkları ağız o kadar kötüydü ki ben dahil tüm Karadenizliler şok içerisinde izlemiştir. Ayşegül Günay ve Asuman Dabak'ın usta oyunculukları önünde saygı ile eğilirim, eleştirmek haddim değildir ama kesinlikle İstanbul Türkçesi dışına çıkmamalılar. Birol Güven, Karadenizli aile olarak yazmakla yanlış seçim yapmış ya da aynı enerji verebilecek Nazlı Tosunoğlu gibi yapabilen birine teklif götürmeliydi.

Volkan Severcan, Ayhan Taş, Goncagül Sunar, Ayşen Sezeral, Cem Zeynel Kılıç gibi isimleri görmek hoşuma gitti. Hepsi kıymetli oyunculardır ve ilk bölümde performansları gayet güzeldi.

Dizide beni rahatsız eden sadece Karadeniz ağzı ve sitcom gibi olmasıydı. Sonradan sitcom şeklinde devam etmez inşallah. Çünkü Birol Güven yıllardır bunu yapıyor ve bu kadar iyi bir senaristken başka türlere yönelmemesi büyük bir kayıp. Düşününce gerçekten ülkemizde senarist sorunu var bir elin beş parmağını geçmeyen iyi senaristlerin de kısıtlı olması izleyici yönünden kötü oluyor. Başından sonuna kadar iyi yazabilen ve hikayeyi dinamik tutabilen çok çok az senarist var. Bu yüzden de umarım aile, romantik, komedi şeklinde sitcom olmayan bir dizi olarak finaline kadar izleriz. Gariptir ki ilk bölümü çok durağan ve beşinci bölüm hissi vermesine rağmen hikayesi beni kendine çekmeyi başardı. Başrol çifti çok yakıştırdım ve sahnelerinin doğal yazılmasından dolayı gülümsememe sebep oldu. Romantik, komedi dizilerinde genelde olağan üstü gerçek dışı tanışmalar ve diyaloglar yazılıyor. Hani böyle üstten üstten, ikili ilişkilerimizde yaşamayacağımız şekilde... Bu dizide çok gerçekçi, hatta aşırı gerçekçi diyalog ve tanışma izledik. Benim hiç başıma gelmedi de (rezalet) çevremden biliyorum böyle bir flörtleşme zaman dilimi olur. Sanırım ilişkiden bir önceki zaman deniliyor. Bu zamanın çok iyi yansıtıldığını düşünüyorum. Daha bizden, daha hayatın akışından yazılmıştı. Büyük bir ihtimal bu yüzden dizi beni kendine çekti. İzlerken gülümsedim, benim başıma böyle bir olay gelse ben nasıl tepki veririm diye düşündüm ve bilmiyorum, tamda ifade edemiyorum hoşuma gitti. Müzikleri biraz daha güçlü olabilirdi, sahneleri tam desteklemiyordu. Çekim güzeldi ama çok parlak ve çok açık bir çekimdi biraz daha koyu ve mat beklerdim. Kullanılan eşyalar ve mekanlar güzeldi. Kız tarafının evi plato hissi verdi. Entrikasız, boğmayan, düşündüren ama yormayan bir dizi yayın hayatına başladı diye düşünüyorum. Reytingleri ne olur bilemeyiz ama aile kısmını içinde barındıran bir yandan da romantik kısmı da içinde barındıran bir dizi arıyorsanız şans verin derim. Bence izlemeye değerdi.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
MÜKEMMEL  EŞLEŞME
Tür: Romantik, Komedi, Aile
Yönetmen: Emre Kavuk
Senaryo: Birol Güven
Yapım: MinT Motion Pictures
Yapımcı: Birol Güven
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Cumartesi
Yayın Kanalı: TRT1
Başlangıç Tarihi: 16 Temmuz 2022
Konu:
Annelerinin vesile olmasıyla tanışan iki gencin, mutlu bir aile kurmasını konu edinen, kocaman kalabalık bir aile ve sıcacık insan hikayelerinin yer aldığı bir dizi.
Oyuncular:
Ahmet Kayakesen
Gizem Sevim
Ayşegül Günay
Asuman Dabak
Goncagül Sunar
Volkan Severcan
Ayhan Taş
Eylül Öztürk
Cem Zeynel Kılıç
Ayşen Sezeral

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Bu yılın en tırt dizisi diye düşünüyordum nedense, fakat beni yanılttı. Asuman Dabak ve Ayşegül Günay ekranda görmeyi sevdiğim isimler ama maalesef ki bir Karadenizli olarak kulaklarım kanadı. Nazlı Tosunoğlu önerin çok yerinde harika bir seçim olabilirmiş.
    Başrol kızımıza karşı nötrüm şu anda, Eylül Öztürk ise ne arıyro o dizide demek istiyorum, ne alaka çözemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tırt değil ama sitcom şeklinde yazıldığı için havada duruyor gibi geldi. Diğer yazdıkların konusunda aynı düşüncedeyiz. :)

      Sil
  2. Size bu konuda hayranım. Her diziyi izleyip eleştirmek yorumlamak çok zor itinayla yapıyorsunuuz bravo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu etti yazdıkların, ihtiyacım varmış güzel bir şey duymaya / okumaya bunu fark ettim . :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)