Tavsiye Edebilecegim Kore Dizileri #vol 9

Bu seriyi ile 2013'te yazmışım. Bu yıl vol 9 olarak seriye devam ediyorum. İlk yazarken her posterin altına konusunu filan yazmıştım. Sonra bir baktım herkes tavsiye postu yazarken böyle yapmış. Ben blogumu 2012'de açmıştım ve benden daha eski bloggerlar vardı. Nasıl bir ruh halim vardı o zaman bilmiyorum ama başka bir blogun yazısının fikrini kopyalamışım gibi hissetmiştim. Saatlerce oturup yazdığım tüm yazıları silmiştim. Yazmaktan vazgeçtiğim o an bir baktım alt alta posterler güzel duruyor. Ve sonra o şekilde düzenleyip yayınladım. Çok ilginçtir kolaya kaçmış demedi kimse ve herkesin hoşuna gitti.

Hatta postere göre dizi seçenler için göz yorucu olmaktan çıkmış kolay bir kaynak olmuştu. Kendime ait bir tasarım yapmış olmam ve özgün olmam hoşuma gitmişti. Tabii başka bloglarda sonradan görüp sinirlenince uyarı yazısı filan yazmıştım. Yine siz okuyucular çok gülmüştünüz. Fakat gerçekten sinir olmuştum. Bu yıl 21 ocak 2013 olarak baz alırsak 7 yıldır düzenli olarak yıl sonunda bu tavsiye postunu yayınlıyorum.

Bu postlar gerçekten birilerinin işine yarıyor mu bilmiyorum ama inşallah yarıyordur ve yaramıştır. Tüm yıl izlediğim dizilerin iyi olduğunu düşünüyorum. En azından zevkli bir dizi seçimim olduğunu düşünüyorum... yani inşallah öyledir. 2019'da yanlış saymadıysam 47 tane dizi izlemişim. Bu yıl 57 dizi izlemişim. Yalnız şunu çok rahat yazabilirim ki eski tadı yok Kore dizilerinin yani sanki 2017 sonrasında Kore dizilerinin bir numarası kalmadı diye düşünüyorum. Fazla klişe ve tekrarlayan konuları olduğunu düşünüyorum. Ben 2000'lerin başından bu yana izliyorum bundan kaynaklı bir durumda olabilir. Neyse çok yazdım farkındayım ondan hemen tavsiye posterlere geçiyorum. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

İşte o afişler; 
Afişler alfabetik sıraya göre sıralanmıştır.
(Afişler alıntıdır.) 

18 Again

Alice

Awaken

Backstreet Rookie

Born Again

Delayed Justice

Dinner Mate

Eccentric! Chef Moon

Find Me in Your Memory

Flower of Evil

Forest

Good Casting

Graceful Friends

Hi Bye Mama!

Hospital Playlist

How Are You Bread

Hyena

It's Okay to Not Be Okay

Itaewon Class

Kingdom 2

Lies Of Lies

Live On

Memorials

Memorist

Men are Men

Meow, the Secret Boy

Money Game

Mr. Queen

My Holo Love

My Unfamiliar Family

Mystic Pop-Up Bar

Nobody Knows

Oh My Baby

Old School Intern

Queen Love And War

Romantic Doctor, Teacher Kim 2

Rugal

Search

Secret Royal Inspector

Soul Mechanic

Start-Up

Sweet Home

Tale of the Nine Tailed


Team Bulldog Off-duty Investigation

Tell Me What You Saw

The Game Towards Zero

The Good Detective

The King Eternal Monarch

The Uncanny Counter

The World of the Married

Touch

Train

Was It Love

When My Love Blooms

When the Weather is Fine

XX (2020)

Zombie Detective

Yorum Gönder

35 Yorumlar

  1. Valla an kaliteli en güzel diziler sırasıyla 🤣🤣 yarısından fazlasını izledim izlemediğim kısmı da listemde sırasını bekliyor. 😍😍 Yeni başlayanlar kesin göz atsın derim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden kolay gelsin, inşallah izleyebilirsin. :)

      Sil
  2. Hi bye mama! Çok ilgimi çekti 2021 izlenmesi gereken filmler listeme ekledim. Ayrıca bu şekilde sadece afişlerin olması çok hoşuma gitti ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dizi çok güzeldi, sevebileceğini düşünüyorum. :)

      Sil
  3. Posterleri alt alta koyman bence de çok iyi olmuş🤩
    Güzel bir tavsiye yazısı emeğine sağlık🌸

    YanıtlaSil
  4. Oooo baya dizi izlenmiş yıl sonundan belli oluyor gözume kestirdiklerim var içinde bencede alt alta posterler iyi olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet tüm yıl boştum ve evdeydim yazsam yalan olmaz. :)

      Sil
  5. Çok güzel fikir. Hepsi birbirinden güzel gözüküyor.Çok uzun ve yorucu değil. Dizi isimlerine link ekleyip direk dizi hakkında yazdığın sayfaya yönlendirebilirsin. Böylece afişi beğenen konusu hakkında yazdıklarına ulaşabilir.😊 Bu yıl ben toplasan 5-10 tane ancak izlemisimdir. 😂 Bu yıl benim için Kshow yılıydı. Produce serilerinden Good Girl e, Law of the Jungle dan Master in The House a kadar pek çok Kshow izledim. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun şu ki ben Kore dizilerini yazmıyorum bloguma çok nadir yazıyorum. Malum çok fazla Kore dizisi yazan var. Bu yüzden bu konuda Google sıralamasında kimse ile yarışmak istemiyorum. :)

      Sil
  6. Vay canına çoğunu izlememiştim bakmak lazım :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba öneri postlarınıza bayılıyorum. Kore dizilerinin bende eski tadının olduğunu düşünmüyorum ama bu yıl cidden iyi diziler çıkardılar. Çin dizileri tam kore dizilerinin tahtını elinden alıcakken kore bu sene bir patlama yaptı ve tahtını korudu. Çin dizileri eski kore dizilerini andırsada yapmacık oyunculuklar ve dublaj dizileri çok basitleştiriyor. Heleki herkesin önerdiği fantastik dizilere hiç girmiyorum, gördüğüm fantastik öğeler benim için tam bir şoktu. Tayland dizilerinin çok iyi olduğunu düşünüyorum. Japon dizileride çok güzel fakat çok fazla çevirisini bulmak zor oluyor. 2005 ten beri kore dizisi izleyen biri olarak söylüyorum kesinlikle kore ne kadar klişeye bağlasada kalite olarak ve oyunculuk olarak asya dizilerinin lideri. Bende ikinci sırayı çok rahat japonya alır. Gerçeğe yakın kurguları ve dramda başarıları ile. Sizin bloğunuz ama ben içimi dökmiş oldum 😂 . Mutlaka japon dizisi öneri listesi yapın . Ve uzun zamandır anime izleme listesi yapmadığınızı farkettim 🙈 neyse sıkı takipçinizim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir site keşfettim Japonya dizileri çeviriyor. Oradan izlemeye başladım. Japonya dizilerini çok seviyorum. Fakat Çin dizilerini de çok seviyorum. Çin dizilerinde dublaj olmak zorunda sanırım. Yani dilleri çok tuhaf bir dil bir sürü harf var ağız ya da aksan var. Bu yüzden daha anlaşılabilir olsun diye dublaj kullanıyorlar diye okumuştum. Özellikle tarihi dizilerin hepsinde dublaj kullanılıyor. :)

      Sil
    2. Yanlız ben bu yoruma katılmıyorum . Çin muhteşem diziere sahip tamam efek leri kötü olabilir ama muhteşemler . Koreden yalışıklılar . Japonlar çok çirkin bi kere. Hiç aşk dizisi yapamıyolar. Çin dublajıda hiç etkilemiyo. Ayrıca çin koreden daha popüler şuanda. The Untameddan haberin yok galiba senin. Onu izlemeni tavsiye ederim. Çin koreyi tekmeler yakında . 😂😂

      Sil
    3. anladım ama dublaj duygunun geçmesini engelliyor. oyunculular yapmacık duruyor. :( önyargılı olduğumu düşünmeyin çok denedim izlemeyi. dil tırmalamıyor kulağımı ama sesle dudak uyuşmazlığı , hele çekim kalitesizliği fantastiklerde bunları sevmedim ben. :((

      Sil
  8. Sonunda kore dizi listesi 👊🏻

    YanıtlaSil
  9. Japon dizi listeside yapıcakmısınız ?

    YanıtlaSil
  10. Vaaay 57 dizimi? :O Bu sene ben yine doğru düzgün izleyemedim, hala da izlemeye çalışıyorum :D Aklımda dizi kalmaz ise afişlerden bile beğenebilirim. :) Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle, yanlış saymadıysam. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Rica ederim, umarım seversin. :)

    YanıtlaSil
  12. asya dizilerinde en çok hangi ülkeninkileri beğeniyorsunuz ? sıralama yapıcak olursanız

    YanıtlaSil
  13. Biliyomusunuz korenin saçma sapan fanları yüzünden kore dizilerinden soğudum artık izleyemiyorum. Bunu çinede yapmaya başladılar şuan beni böyle toxit fanlar soğutuyor ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Japonya dizilerine alalım seni, olmadı anime? :)

      Sil
  14. Kore dizilerini en sona koymanıza şok oldum :( Tamam eski tado olmayabilir haklısınız ama daha iyisi yok. her açıdan baktığınızda kore dizileri en iyisi. yanlış anlamayın sizin zevkinize saygı duyuyorum ama neden bu kadar uzaklaştınız. üzüldüm. müzikler olsun , mekanlar olsun , çekimler olsun , aşk sahneleri olsun , oyunculuklar olsun asyada cidden kore gibisi yok. hepsi paket gibi korede. diğerlerininde kendine göre çekici yanları var. kore dizilerinin listenin en sonunda olmasına cidden çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorum için teşekkür ederim. Fakat yorumunuza ne yazacağımı bilemedim. :)

      Kore dizilerinden uzaklaşmış halim buysa uzaklaşmamış halim nasıldı sorgulattı yorumunuz. :)

      Sil
    2. Uzaklaşmanızdan kastım asla dizilerinde en son sıraya koymanız. 🙈 kore dizilerinden eski tadı falanda alamıyorum demişsinizya o yüzden merak ettim 🙈 yani ne kadar eskisinden faklılıklar olsada hala en iyisidir. Ve asyada hiç bir ülke dizisi yarışamaz zaten kore dizileri ile. Şuan çin dizileri içinde bir kitle oluştu ama kore dizilerinin yerini doldurableceğini hiç füşünmüyorum

      Sil
    3. Anladım, doğrudur. :)

      Çok uzun zamandır izlediğim için klişe geliyor o yüzden eski tadı alamıyorum. :)

      Sil
    4. Sizi çok sıkıştırıyormuş gibi hissediyorum ama 😂 sormadan edemicem favoriniz olan çin dizileride kore dizilerinin kopyası gibi. Fantastik olanlar hariç onların çin mitolojisi tamamen o ama . Çinde kore dizileri çok popüler olduğu için onlara yakın o romantiklikte ve kopya sahnelerle çekiliyor diziler zaten. Yanlış düşünüyorsam lütfen söyleyin ama . Tayland ve japon dizileri farklı ona lafım yok. Ama çin tamamen korenin kopyası gibi 🤦🏻‍♀️

      Sil
    5. Doğrudur, düşüncelerinize saygı duyuyorum. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)