Akrep (Dizi)

Konusu ve tanıtımları hiç ilgimi çekmeyen ama oyuncuları için izleyeceğim dizilerden biri gün itibarıyla başladı. Çekimine aşık olduğum ama diziyi hiç sevmediğimi baştan yazayım.

Demet Akbağ muhteşem bir performans sergiledi. Usta oyunculuğunu izlemelere doyamadım. Tam bir dram oyuncusu olduğunu bize bir kez daha gösterdi. Yalnız saç rengini hiç sevemedim. Galiba o da Evrim Alasya ile yaş farkı belli olsun diye seçilmiş diye düşünüyorum. Biliyorsunuz kızıl ve sarı insanları yaşından büyük gösterir. Koyu bir renk kullansalardı Evrim Alasya ile yaş farkı olmazdı. Maşallah Demet Akbağ yaşına göre 20 yaş küçük gösteriyor. Haliyle fiziksel olarak olmazdı. Tabii ki bilemem ama izlerken bu şekilde düşündüm.

Evrim Alasya tam bir yılan, tam bir şeytan, tam bir akrep... Adeta eve düşen yıldırım. Bu kadar çirkin bir karakteri daha fazla çirkinleştirmesi oyunculuğunun ne kadar iyi olduğunu gösterir. Açıkçası bölüm boyunca bayağı bir hakaret ettim. O kadar iğrenç bir karakteri var ki izlerken hasta oldum. Yalnız karakteri kendini zeki sanan bir aptal gibi geldi. İlk bölümden bana bunu hissettirdi.

Bekir Aksoy'un ekranlara dönmesine sevindim. Performansını sevdiğim bir oyuncu olduğu için izlemek hoşuma gitti. Evrim Alasya ile de çok yakıştırdım. Hem kimyaları çok uymuştu hem de fiziksel olarak hoş duruyorlardı. İkisinin ilişki işlenmesi nasıl devam eder bilmiyorum ama ilk bölümde sevdim. Keşke yasak ilişki olmasaydı.

Yusuf Çim dram adamıymış. Bu çocuğu neden dram yerine komedi dizilerinde oynattılar merak ediyorum. Resmen çocuğun geleceği ile oynanmış. Daha önce hiç yazmadım ama komedi türü dizilerinde hep bir yapaylık hissediyordum. Bu dizide ilk bölümde öyle güzel bir performans sergiledi ki bu zamana kadar bunu bekliyormuş dedim.

Aslı Melisa Uzun'un ağladığı sahnede ki performansına bayıldım. Kendini bayağı geliştirmiş, ortalamanın altından ortalama seviyesine geçmiş. Dizinin ilk dakikalarında yoktu. Bu yüzden ilk bölümde çok fazla aktif bir karakter değildi. Olduğu kadarıyla performansı güzeldi.

Beril Pozam nasıl zayıfladı acaba, çok güzel olmuş. Dizide Ferda'nın avukatına can veriyor. Ferda'nın annesinin Ferda'ya yaşattığını o da Ayşem karakterine yaşatmış. İkisinin bağı olması diziyi daha da ilginçleştirdi. Beril'in performansı güzeldi.

Demet Gül'ü böyle bir karakterde gördüğüme çok şaşırdım. Genelde aktif ve aşırı hareketleri ile dizilerde bulundu. Sanırım o da bir dram denemek istedi ama Yusuf Çim'in aksine dramı pek yakıştıramadım. Şu an dizide konum olarak merak ettiğim tek karakter yazsam yalan olmaz.

Taha Baran Özbek'i görünce Evrim Alasya ile ayırmamışlar diye düşünmeden edemedim. İkili bir önceki projelerinde çiftlerdi. Yakın zamanda oldukları içinde garip geldi. Burada üvey teyze ve yeğen olarak karşımıza çıkmaları hoş olmuştu ama ikisinin sahnelerinde bir önceki karakterlerini unutturmaları için fazla çaba sarf etmeleri lazım.

Esila Umut, Müge Su Şahin, Ahsen Türkyılmaz çok tatlılardı. Genç oyuncuların hepsi birbirinden yetenekli geldi. İlk bölüm olduğu için bir şey yazamıyorum. Bir kaç bölüme duygu geçişlerini daha detaylı görünce performansları daha iyi anlaşılır diye düşünüyorum.

Gökçen Usta ve ekibi muazzam iş çıkarmış. Göl sahnesini gözümü kırpmadan izledim. Göl sahnesi için bir çok sahneyi izlerken sinema filmi izliyormuşum hissine kapıldım. Dizi için kullanılan mekan başka bir dizide kullanılmıştı. Dekoru biraz değiştirmeleri iyi olmuş. Dizideki köpeğin gerçekten sokak köpeği olduğunu ve ekibin yanından ayılmayınca tedavilerinin yaptırılıp diziye dahil edilmesini izlemiştim haberlerde. Bu durum beni çok mutlu etti yalnız bittiğinde köpekçik inşallah tekrar sokaklarda kalmaz birileri sahiplenir. Dizinin müzikleri dizinin işleyişini güçlendirmişti. Fakat dizinin senaryosunu müzikleri ve teknik ekibi kadar beğenemedim maalesef. Eğer ikinci ve ya üçüncü bölümde işleyişte toparlamazsa dizinin işi biraz zor görünüyor. Hele ki karşısındaki rakipleri bu denli dişliyken. Ben dizinin senaryosunu sevmesem de seveni ve taktir edeni fazlaydı. Entrika dizilerini sevenler bir şans versinler. Bence çok severler. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

AKREP
Tür: Dram, Aile, Entrika
Yönetmen: Gökçen Usta
Senaryo: Erkan Birgören
Yapım: 1441 Productions
Yapımcı: İrfan Şahin
Yapım Yılı: 2020
Yayın Günü: Cuma
Yayın Saati: 20.00
Yayın Kanalı: STAR TV
Başlangıç Tarihi: 11 Aralık 2020
Konu:
Perihan Emgen (Demet Akbağ); kızı, torunları ve çok sevmese de kızı için katlandığı damadı ile yıllar içinde kelimenin tam anlamıyla tırnakları ile kazıyarak kurduğu rahat, konforlu ve iktidarlı bir hayat sürmektedir. Bir gece karakoldan gelen telefon ile hepsinin hayatı sonsuza dek değişecektir. Kızı Berna'nın cesedi bulunmuştur. Demir parmaklıklar ardında, karşısında gencecik bir avukata Perihan'ın hayatını neden alt üst ettiğini anlatan Ferda Kendirci (Evrim Alasya) ise tırnakları ile kazıyarak bir mahalle kuaförü sahibi olmuştur ama Perihan'ın sahip olduklarının peşindedir.

Karakoldan gelen telefon ile Emgenlerin evine ve hayatına bomba gibi düşen Ferda, Perihan'ın kızı, damadının ise sevgilisidir! Henüz bir yaşında iken terkettiği kızı şimdi ailesini darmaduman eden kişi olarak karşısındadır! Ferda'yı hapishaneden kurtarmak için dinleyen Ayşem'in de Ferda'nın ve kızı Merve (Müge Su Şahin)'nin hayatına bir bomba gibi düşmesi an meselesidir. Emgen Ailesi'nin torunları Duru (Aslı Melisa Uzun), Şahin (Taha Baran Özbek) ve Ece (Ahsen Türkyılmaz); Perihan ve Ferda'nın savaşının ortasında kalacaktır. Bu savaş, Ferda'nın komşusu İpek (Esila Umut) ve Aras'ın (Yusuf Çim) hayatını da tamamen değiştirecek, gençlerin hepsini aşkın ve nefretin ortasında bir dünyanın gelgitleri arasına sürükleyecektir.
Oyuncular: 
Demet Akbağ
Evrim Alasya
Bekir Aksoy
Yusuf Çim
Aslı Melisa Uzun
Beril Pozam
Demet Gül
Esila Umut
Taha Baran Özbek
Müge Su Şahin
Ahsen Türkyılmaz

Yorum Gönder

30 Yorumlar

  1. Annem merak ediyordu ama izleyemedi yarın barakız büyük ihtimal sonradan babam payitaht a bakıyor. Kadro için merak attim ama sen sevmedim deyince bakmasam ozaman dedim. 🤔

    YanıtlaSil
  2. Oyuncular gerçekten iyi ilk bölümü izlemedim ama merak ettim :)

    YanıtlaSil
  3. Ben dizi izleyemiyorum desem zamansızlıktan, kasvetten, hep aynılıktan olsa gerek belki. Evet ben de fragmanı izledim Demet Akbağ'ı görünce belki deneyebilirim dedim ama yok bana göre değil :) Kırmızı Oda'yı izliyorum sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şansı hak ediyor aslında. Gizemli bir dizi. :)

      Sil
  4. Aslında iyi bir dizi yapabilecek oyunculara sahibiz. Fakat değerlendiremiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmen katılıyorum. Aslında bizim sektörümüz çok kaliteli ama senaryolar genel olarak klişe oluyor. Bu dizi bana göre klişe bir konuya sahip değil bu arada. İşleyişi de iyi gidiyor. :)

      Sil
  5. Hiç şans vermeyi düşünmedim. Sevemiyorum bu tarz filmleri :)

    YanıtlaSil
  6. Bölümlerin çok uzun olmasından cesaret edemiyorum. Ve kötü karkaterler... Keyfimi kaçırıyorlar. 😂 Bu tür insanlara gerçek hayatı bırak, ekranda bile tahammül edemiyorum. 😅Ama aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
  7. Yemek yerken dizi izleyebilenlere hayranım. :)

    YanıtlaSil
  8. Diziden pek beklentim olmadığı için bakmamıştım ama yorumun beni şaşırttı sanırım bir şans vermem lazım diziye. Yusuf Çim'in kötü bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum ben de dizi seçimleri çok talihsizdi bu sefer tutar İnş dizisi. Diğer oyunculardan izlemediğim isimler var. Diziye bakacağım, bakalım nasıl:) Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seversin, Yusuf Çim komedi üzerinde çok durdu bence burada hata yaptı. :)

      Sil
  9. Oyuncu kadrosu çok başarılı olsa da dizi beni sarmadı 😊

    YanıtlaSil
  10. Akrep dizi tanıtımı için çok teşekkür ederim renkli tırtıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yorum için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  11. Bu dizide bir şey var bi türlü isinamiyorum. Aşırı kinci bir dizi ondanmi yoksa iyice aile hayatları alt üst eden bir senaryo ve normallestirme çalışılıyor ondanmidir sevemiyorum. Sadakatsiz gibi sevemedim bunuda

    YanıtlaSil
  12. Demet Akbağ için izlenebilir

    YanıtlaSil
  13. Kadrosu sağlam bir dizi ama konu iç bayacak gibi duruyor :(

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)