Analar ve Anneler (Dizi)

Kış döneminde yayınlanan bütün dizilere şans verdim ve izledim.Dikkatinizi çekti mi hep kadına şiddet,aldatılma gibi temalarla başladılar.Nerede o tatlı tatlı romantik komedi diziler.Nerede o masum aşklar.Cidden yaz döneminin ardından böyle diziler beynimizden vurulmuşa döndürdü bizi.Bütün yaz tatlı tatlı alıştırdılar daha sonrasında da pat acı gerçekleri önümüze sundular.Maalesef ki ülkemizde kadına şiddet ön planda olduğu için daha gerçekçilik katmak birazda reytinge oynamak için kadının acısı dizilerde tema olarak gösteriliyor.Keşke şiddet olmasa...
Her neyse bu kış dönemi ben hangi diziyi izleyeceğimi şaşırdım.Hepsi mi iyi olur arkadaş aralarında bir iki tane kötü çıksaydı ya?Maalesef ki yaz dizilerinin de devam etmesiyle ortalık çorba olmuş durumda.Hepsini de izleyemeyeceğime göre aralarından bir iki elemenin zamanı geldi.Fakat elemek istemediğim bir dizi dün akşam ekranlara müthiş bir şekilde giriş yaptı.

Dizi yorumu;
Dizi ilk dakikasından itibaren beni kendine çekti.Hazar Ergüçlü'nün sesiyle başlayan dizi,Sinem Kobal'ın sesiyle devam etti.Dizinin konusunun nasıl işleyeceğini nasıl bölümü tamamlayacaklarını tahmin etsem de kendine çekip merak uyandırıyordu.Hatta bu bana özel bir durum değildi.Dizinin yayınlandığı zaman sosyal medyayı da takip ettim.Özet olarak;çoğu kişi dibine kadar dram olduğundan izlemeye kalplerinin dayanmadığını,fakat; merak uyandırdığını ve devam ettiklerini yazmışlardı.Keza bende de aynı durum mevcuttu.Velev ki dizi,senaryo,oyuncular çok iyiydi.Beni ters köşe yapan iki oyuncu oldu.Biri Okan Yalabık,diğeri Binnur Kaya.İkisinin de sahnelerinde ağzım açık bir şekilde izledim.Özellikle Binnur Kaya'yı ilk defa bu kadar ciddi,bu kadar dominant gördüm.İşin tuhafı kötü bir rolü üstlenmişti.İlk defa onu bu rolde görmenin şaşkınlığıyla ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu da bir kez daha keşfetmiş oldum.Okan Yalabık'a gelince;bir insan bu kadar mı rolünü yaşar.Bu kadar mı mimikleriyle dolu dolu oynar hayret ettim.Bu iki oyuncunun yanında Hazar Ergüçlü'de kendini nasıl geliştirdiğini ispat etti.Kuzey Güney'den bu yana gözle görülür derecede oyunculuğunda çıtayı yükselttiğini gözler önüne seriyordu.Bütün oyuncular karakterlerine uygun,doğru seçilmişti.Dizinin genel havası hoştu.Kendini izletecek,akıcı türde bir diziydi.Vaktiniz varsa diziye şans vermenizi tavsiye ederim.

Dizinin ilk bölümü reytinglerde yayın zamanı 4. sırada, tekrarı  25. sırada bitiriyor.

ANALAR VE ANNELER

Tür: Dram,Dönem
Senarist: Berkun Oya
Yönetmen: Mehmet Ada Öztekin
Yapımcı: Kerem Çatay
Yapım şirketi: Ay Yapım
Gün:Perşembe
Saat:20.00
Kanal: ATV
Başlangıç yayın tarihi: 22 Ekim 2015
Konu:
1970'li yılların başından başlayan dizi, köyde yaşayan Kader ve şehirde üniversite okuyan ve evli olan Zeliha'nın yollarının kesişmesiyle başlıyor.Kader  halasıyla birlikte yaşayan  saf ve güzel bir genç kızdır.Zeliha ise üniversite'de okuyan,sevdiği adam için ailesini terk etmiş bir genç kızdır.Bir gece ikisininde başına  çok kötü olaylar gelir ve o gece Kader yaşadığı köyü terk ederek İstanbul'a gelir.Bu olayın üzerinden 8 ay geçmiştir.8 ay sonra  Kader ve Zeliha'nın yolları bir hastanede kesişir.Artık kaderleri ortak olmuştur.
Oyuncular 
Sinem Kobal
Hazar Ergüçlü
Binnur Kaya
Okan Yalabık
Nazan Kesal
Ulaş Tuna Astepe
Metin Akdülger

Yorum Gönder

0 Yorumlar