Üç Renkli Börek Yapılışı

Güne damgasını vuran tarif bu oldu  pırasadan nefret ediyorum  tarifin orijinali ıspanaktı  aniden bastıran misafir haberiyle  ıspanak alma şansımız olmadı diyet yaptıgım için deneme amaçlı  pırasa aldırmıştım beyaz bölümlerini  haşladım  ve  yiyemedim  hatta zor  bir zaman geçirdim  gerçekten pırasayı sevmiyorum fakat beyaz sapları harici  yeşil bölümleri kalmıştı bu tarif için annemle  düşünürken ilk aklımıza gelen kabak oldu aslında kabagıda sevmiyorum fakat börege çok yakışıyor börekte yiyorum kabakları almak için buzdolabına yöneldigimde  pırasanın yeşil bölümleri elime geldi annem görünce kız bunu da çok güzel olur hadi deneyelim dedi.Elimizi taşın altına koyduk ve denedik.Misafirlerimiz arasında  pırasa sevmeyenlerde  varmış  tabi bilinçsiz olarak yaptık  herkes  pırasayı  ıspanak sandı havuç ve patatesin tadı baskın oldugu içinde sogan tadı aldılar ve  o sevmeyenler yemelere doyamadılar.Ben tabi diyette oldugumdan 2 dilim yiyebildim hala tadı damagımda  bunu yazarken migdemden sesler geliyor  düşünmesi bile acıkmama sebep oluyor.Hadi Malzemeleri vereyim size;


İç Harcı için:
3 adet havuç
500 gram sebze (ıspanak,kabak,pırasa vb.)
3 adet patates
1 çay kaşıgı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı  tuz.
(her bir harç için  baharatlar aynı  ölçüde)


Malzemeler:
3 adet hazır  yufka
Yağlı pişirme  kağıdı

Üzeri için:
Yarım bardak süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı yoğurt

Hazırlanışı:
3 adet rendelenmiş havucu bir tavada azıcık sıvı yağ ile sotele yumuşayıncaya kadar.
1 tutam tuz ekle.

500 gram sebzeyi  ince ince dograyıp ya da rendeleyip(kabak için rende)  sıvı yagda sotele.
1 tutam karabiber
1 tutam kırmızı biber
1 tutam tuz ekle.
(Ben pırasa kullandım)

3 adet  haşlanmış patatesi küp küp dograyıp (çigken küp küp dograrsanız güzel olur minik küpler dograyın).
1 tutam karabiber
1 tutam kırmızı biber
1 tutam tuz ekle.

Yarım bardak süt,1 çay bardağı sıvı yağ,2 yemek kaşığı yoğurtu bir kapta karıştırın.

Daha sonra:
1 adet  yufkayı serin.
Önce sütle yapılan harcı  yufkanın her tarafına  bir fırça yardımıyla sürün.
Patatesli harcı her tarafına  yayın.
Sonra üzerine 2. yufkayı serin.
Yine sütlü harçla aynı işlemi yapın.
Bu sefer Havuçları her tarafına yayın.
En son yufkayı  serin .
Yine üzerine sütlü harçtan sürün.
Bu sefer sebzeli harcı  koyun.

Son olarak  kenarından başlayarak  bu üç katı rulo haline getirin. Rulo uzun olur onu 3 parçaya bölün.
Yaglı kagıt olan tepsiye alın.
Üzerine yumurta sarısı sürün  (yanlarınada sürün.) istege göre susam  dökülebilir.(ben kullandım)
200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin
Dilimleyip servis yapın.
Afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar