Korkunun Ecele Faydası Yok

Amanın! Başlığıma bakın. 
Vallahi anlık aklıma geldi ama bence yazacağım konuya uygun bir başlık oldu.
Size bu gün dün başıma gelenleri anlatacağım. 
Çünkü birilerine anlatmazsam kafamda kurmaya devam edeceğim.

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır. 

Bir kaç haftadır üst arka dişlerimden biri çok ağrıyordu, ağrı kesici alıyordum geçiyordu filan ama bu devamlı ağrı yapıyordu. En son damağım şişince doktora gittim. Doktor baktı yapmam gereken bir kaç şey verdi, gittim onları yaptırdım. Üç-dört bir yere girdim ama nereler olduğunu hatırlamıyorum bir tanesi filmdi. Sonra çürük olduğunu ve dolgu yapılması gerektiğini söyledi, gün verdi.

Neyse o gün geldi üç kişiydik son beni aldı. Dişimi uyuşturdu ve işleme başladı. Ben sanıyordum ki çürüğü temizleyecek o kısma dolgu yapacak. Fakat meğerse kanal tedavisiymiş ve ben hayatımda ilk defa diş doktoruna gittim. Dişçi koltuğuna yattım ve makineyi çalıştırdı. Ben panikle çenemi kapatmaya çalışmışım doktor tepki verdi ve makinenin damağımı deleceğini söyledi. Sonra ağızlık gibi bir şey getirdi onu taktı nefes alamadım daha çok panikledim. Doktor daha çok stres oldu ve işlemi yarım saatten fazla sürdü. Doktor devamlı ağzını aç kafanı dön deyip durdu. Bir ara doktor neredeyse bırakacaktı neredeyse. Birde dişim felaket kanadı kan durmadı daha da kaygım arttı. Hem kendim stres oldum hem doktor stres oldu gereksiz yere sesli ve saçma bir süre geçirdim. Neyse bitti, bir daha dişçiye de gelmem diyorum kendi kendime (tabii rahatlık geldi kurtuldum diye) bir yandan da eve gitmeye hazırlanıyordum ki doktor film istedi tekrar... Filmin sonucuna göre olmayan şeyler vardı sanırım. Çünkü haftaya bir daha gideceğim yeniden randevu yazdı.

Bir işimde yolunda gitse kendimi dünyanın en iyi yaşayan insanı ilan edeceğim. O derece yolunda gitmiyor hiç bir şey. Benim önümdeki iki kişinin de işi 10 dakika sürdü ve sorunsuz şekilde gittiler ben tek diş diye gittim iki dişten kanal tedavi oldum yetmedi panik atak geçirdim yetmedi sonunda sorun çıktı. İlk seferde işini bitiren insanlara imreniyorum gerçekten. Neyse çok uzattım farkındayım anlayacağınız dişçi fobisi geliştirirken dişçi koltuğundan kurtulamadım. Biri bana kanal tedavisi böyle oluyor deseydi dişimi o şekilde kullanırdım. Siz siz olun dişlerinize çok dikkatli bakın, sadece fırçalamakla olmuyormuş onu anladım.


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Büyük geçmiş olsun. Evet, ben de zamanında çok fazla çikolata, şeker yediğim için her gün dişlerimi fırçalasam da kanal tedavisi olmak zorunda kalmıştım. Dişçiler hep bir insanı korkutuyor, haklısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, diş sağlığı için gıda çok önemliymiş öğrenmiş oldum. Bu hafta gittiğimde biraz yendim galiba. :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun, diş konusunu hiç sevmem ben de. Yıllar önce kanal tedavisi yaptırmıştım ama birkaç yıldan sonra ağrı yaptı ve çektirmek zorunda kaldım. Çektirmesi yaptırmasından zor, yarım saat dişimi çekemedi dişçi, kendimi sıkmaktan bu sefer karnıma ağrı girmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kanamam durmayınca doktor başka hasta aldı gördüm yani saniyede çekti doktor hastanın yatması ile kalkması bir oldu. Bence senin doktor pek işinde iyi değilmiş belki dişin kurtarılabilirdi bile. Şans... :)

      Sil
  3. Seni en iyi ben anlarım bu aralar. Son iki aydır dişçideyim. Dolguyu yapmak için genelde kanalla açıyorlar. Bana hem kanal hemde de kaplama diş yaptı üç dişimi kesti. ( Arka dişler) Diş kesimi çok zormuş. Acı denemeyecek gibi bir his. Dişlerimi gece sıkıyorum. Onun içinde gece plağı yaptı. Pazartesi bitti tüm işlemler. Bir ay sonra kontrole gel dedi :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok geçmiş olsun. Bende üç haftadır gidiyorum arka üst iki diş, arka alt bir diş olarak kanal tedavisi ve dolgu yapıldı. Canımdan can gitti desem yeri. Şu iğne gibi bir şeyler sokuyor ya hızlı hızlı kanalı açmak için o zaman uyuşuk olsa bile hissettim uyuşma geçtikten sonra da yaralı galiba içi diş etime doğru biraz ağrı oldu. Galiba bende dün kurtuldum gibi. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)