2016 Yılında Hedeflerim

-bu bir mim değildir-


Geçen yıl bana bir mim gelmişti.Ben o mim'i biraz ciddiye almak istemiştim.Bu yüzden ince eleyip sık dokuyup yanıtlamıştım.Ardından yıl olmuştu 2015, mimi ciddi bir şekilde yanıtladığım için hemen onu faaliyete geçirmek istedim.Belki de hayatım boyunca ilk defa 1 yıl için kendime hedef belirlemiştim ve bu fırsatı kaçıramazdım.Zamanla bu maddeleri hayata geçirmeye başladım.Şimdi bu gün o listeye baktığımda belirlediğim 5 maddeyi de hayata geçirdiğimi ve uygulamada başarılı olduğumu görüyorum.Hatta iyi ki de bana böyle bir mim gelmiş dediğim bile oldu.Belki de beni iten şey o oldu o mim. Bu yılda bununla ilgili neden 2016 içinde böyle bir şey yapmıyorum ki ben dedim.Defterimi kalemimi elime aldım ve güzelce 2016 için 5 maddelik bir hedef koydum kendime. 
Bunun üzerine bu maddelerimi de sizle paylaşayım dedim.



***
1.Para biriktirmek
Hayatım boyunca hiç yapmadığım bir şeyi yapmak istiyorum bu yıl.Bir kumbara sahibi olup,ona yıl boyunca para biriktirmek istiyorum.Normalde cimri değilimdir ama paranın kıymetini bilirim,tutumlu davranmaya çalışırım.Fakat bu sadece bununla sınırlıdır ve hiç para biriktirmeyi düşünmemiştim.Bu yıl bozuk paraları biriktirerek 1 yıl boyunca ne kadar para biriktirebilirim diye kendimi ölçmek istiyorum.


2.Akıllı bir telefon sahibi olmak

Ne kadar da yararlı bir madde değil mi? Cidden bu satırları yazarken göz yaşlarımı tutamıyorum.Adeta kendimle gurur duyma aşamasındayım.Şaka bir yana geçenlerde de blogumda yazmıştım ihtiyacım var,bu yüzden telefon almak istiyorum.Millet 4,5 G kullanacak neredeyse ben hala 3 G nedir onu bilmiyorum.


3.Derslerime asılıp okulu bitirmek 

Son iki yılı sonunda görebildim.Bir kez psikolojik sorunlarımdan dolayı,bir kezde maddi sorunlardan dolayı ara vermek zorunda kaldığım okulumdan esasen bu yıl mezun olmam gerekirdi.Fakat,hayat sürprizlere açık olduğundan benim için en hayırlısı neyse  hayat,onu bana verdi.Bu yıl devam ettiğim okulumu ara vermeden artık bitirmek istiyorum.Bıktım arkadaş ne bitmez okulmuş.


4.Daha fazla dışarı çıkmak 

Benim miadım 2 eylül 2010'dur.O gün benim geri dönüşü olmayan hayatımın değiştiği gündür.Hayatımın sıfırlandıgı ve yeniden başladığım gündür.O gün çevremde ki herkesten sıyrılıp tek kaldığım gündür.İlk başta kara gün dostu edinmek istiyorum.(Bu devirde nereden bulacaksam herkes çıkarcı) Sonra Ankarayı baştan keşfetmek istiyorum.Müzelerinden tutunda,turistik bütün yerlerini gezmek istiyorum.Anıtkabire gidip yıllardır ziyaretine gidemediğim ATAM'dan özür dilemek istiyorum.Sonra Hacı Bayram-ı Veli hazretlerine gidip ondan da özür dilemek istiyorum.
 (Bir Ankaralı olarak ne kadar da utanç verici bir durum.)

5.Kendimi geliştirmek
Bu çok kapsamlı bir durum.Şuan tam kafamda yapmak istediğimi planlayamadım ama büyük ihtimal ya İngilizce kursu olacak ya da bir hobi edindirme kursu olacak.En son yine 2009-2010 yılları içerisinde bilgisayar sertifikası için kursa gitmiştim.O gün bu gündür hiç bu tarz bir faaliyete katılmadım.Yapabilirsem güzel olacağını düşünüyorum.

***
Bu yıl yapmak istediklerim bu kadar.Daha büyük zorlu maddeler yapmak isterdim ama geleceğe güvenemiyorum.Çünkü insan doğası,dünyası o kadar geniş ki yarın ne olacağını kestiremiyorsun.
Bu yüzden en basit yapabileceğim şeyleri yaptığım zaman ve bunu başardığımı anladığım zaman mutlu oluyorum.Umarım geçen yıl yaptığım gibi bu yılda bu maddeleri başarabilirim.Yine biraz güven,biraz inanç yeterli olacaktır.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Dilekleriniz olması ve bunu başarmış olman çok güzel:)
    Bu yılki isteklerinde olmayacak şeyler değil yaparsın:)

    YanıtlaSil
  2. 2 ve 4 ü alıp kendime uyarlıyorum :)) bende bi 2016 listesi hazırlayayım. iyi fikirmiş.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırlarsan severek okurum. Umarım uyarlayabilirsin. :D

      Sil
  3. tebrıkler :) amacları olup buna gore yasayan ınsanlar hayatta daha basarılı olurlar bence :)
    İnşallah bu yılda senın yılın olur ve başarırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 2015 benim için daha iyi geçti 2014'e nazaran. Umarım 2016'da 2015'ten daha iyi olur, tek ben değil bütün Dünya'nın yılı olur. İnşallah başarılı olabilirim. Çünkü bu yıl genel olarak hedeflerle birlikte çok eğlenceli geçti. :3

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)