Gülümse Kaderine(Dizi)

Bundan iki hafta sonra yayınlansa çok güzel reyting getireceğine inandığım zamansız başlayan ve doğru reklamı yapılmayan hatta afişi bile olmayan Gülümse Kaderine dizisi başladı. Hem başladığı gün özel olduğu için çok yanlış hem de tam Ramazan'da dizi başlatmak doğru gelmiyor. İnsanlar maneviyata yoğunlaştığı için dizileri pek izlemiyor ve eminim bu akşam Gülümse Kaderine diye bir dizi başladığını çoğu izleyici bilmiyordur. Ben bile yani bu yazıyı yazmasam bu akşam izlemezdim. Sanki dizi kanal tarafından önemsenmemiş hissi verdi açıkçası. Yine de umarım güzel reytingler alır dizi.

Sude Zülal Güler'i ilk projesinden bu yana takip ediyorum ama kendini geliştiremediğini düşünüyorum. Sanki hep aynı karakteri oynuyormuş hissini veriyor. Yeni karakterine yeni hava katamıyor. Bu da kendini geliştirme konusunda yavaş ilerlediği hissini veriyor. Doğan Bayraktar ile partner olarak yazılmışlar ama açıkçası ikisini yakıştıramadım kimyaları uymamış. Bahar Şahin içinde aynını düşünüyorum keşke Erkan Meriç ile partner olsaydı. İki kadın oyuncu ile Erkan Meriç'i yakıştırdım. Yani iki oyuncu ile olan sahnelerinde güzel enerji alabildim. Belki Erkan Meriç çok doğal ve rahat oynuyor ondan kaynaklıdır bilmiyorum. İlk bölümde Sude Zülal Güler'in performansı iyiydi.

Bahar Şahin bir önceki televizyon projesindeki karaktere çok benziyor hatta aynısı. Çoğu sahnede o dizideki karakterini anımsadım. Aynı karaktere benzemesi biraz sıkıcı gelse de güzel işlenirse renkli ve sıkıcı olmayan bir karaktere dönüşebilir diye düşünüyorum. Keşke Erkan Meriç ile partner olarak görebilseydim dizi başlamadan önce beklentim o yöndeydi. Birde Bahar Şahin yine esas kız değil o biraz gıcık etti beni. Bu kız esas kız olma potansiyeline sahip, oyunculuğu çok iyi seveni de fazla ama neden hep yardımcı oyuncu oluyor anlamıyorum. Bahar Şahin bu sektörde hak ettiğini alamıyor bence.

Mine Tugay ve Ahu Sungur'u aynı dizide buluşturmak iyi olmuş. İkisi de zengin evin entrika kraliçesi annesini çok güzel oynar ve yakışırda. Bu dizide de ikisi tam olmuş. Yalnız biraz daha birlikte çekişmeli sahnelerini görmek isterdim. İlk bölümden beni çok tatmin etmedi. İzleyici ikisinden de bol entrika bekler. Birde bir dizide Ahu ve Bahar anne kızdı, başka bir dizi de Mine ve Bahar gelin kaynanaydı. İki oyuncunun ortak rol arkadaşının Bahar olması ne güzel tesadüf olmuş.

Burak Sergen'in ara vermeden yeni projeye başlamasına çok sevindim. Sevdiğim bir oyuncu olmasının yanı sıra oynadığı karakterlere hep renk katıyor. Her seferinde farklı bir karakterde görmekte hoşuma gidiyor. İki projedir baba karakterini oynaması da hoş.

Doğan Bayraktar, Erkan Meriç, Yalçın Hafızoğlu üçü de diziye çok yakışmış ama ben Bahar Şahin ile Erkan Meriç'in partner olmalarını isterdim. Yalçın Hafızoğlu ile yakıştıramadım. Oyuncular bireysel olarak iyi performans sergilemişlerdi.

Dizi klişe bir hikayeye sahip olsa da işleyişi ile ve karakterlerin doğru yazılması ile sevilebilecek türde biraz dizi olacağını düşünüyorum. İlk iki üç bölümü izleyici çekmese de sonraki bölümlerde izleyici çekebileceğini düşünüyorum. Bu akşam sosyal medyada yazılanlara göre hikayesini izleyici sevdi. Bende ikilemde kaldım. Yani dizinin ilk bölümü güzeldi ama işleyişi nasıl devam edecek bilemedim bu yüzden sevdim mi sevmedim mi emin olamadım. Dizi de sınav kağıdı kaybı vardı o sahneler biraz saçma geldi. 2022'deyiz 90'lar ya da 2000'lerin başında değiliz ki sınav kağıdını kaybetse ne olacak. Hadi diyelim kaybetti ya bir tık ile kağıdı saniyesinde çıkartabiliyorsun. Esas kızımız kaldığı yurda gitti ortalığı dağıttı... Kimlik kartı yanındaysa okulun kıyısında köşesinde muhakkak olan kırtasiyeye girip iki dakika da bunu çıkartabilir 10 dakikası kalmış zaten 6 bilemedim 7 dakika da bu işlemi yapsa o sınava rahatça girebilir. Bari yani kimliğini kaybetseydi en azından daha inandırıcı olurdu... Açıkçası sahne bana hüzünlü değil komik geldi. 

Dizinin müzikleri biraz daha güçlü olabilirdi sahnelere çok yakıştıramadım. Bunun haricinde bir sıkıntı yoktu. İzler miyim bilmiyorum ama izleyicinin sevdiği türde bir hikayesi olduğunu yineliyorum ve  zamanı gelince başlasaydı  izleyicinin de çok ilgisini çekerdi. Bence bir şans verin şans vermeye değer bir dizi olduğunu düşünüyorum.

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

GÜLÜMSE KADERİNE
Tür: Gençlik, Dram, Romantik
Yönetmen: Aytaç Çiçek
Senaryo: Burcu Över
Yapım: Avşar Film
Yapımcı: Şükrü Avşar
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Çarşamba
Yayın Kanalı: FOXTV
Başlangıç Tarihi: 27 Nisan 2022
Konu:
Eda ve Yaren Bursa’da yetiştirme yurdunda büyümüş, birbirlerini kardeş olarak kabul ederek kimsesizliklerini avutmaya çalışan iki genç kızdır. Yaren üniversite sınavına girip tıp fakültesini kazanarak doktor olmak istemektedir. Eda ise liseyi yarıda bırakmış, okuyarak bir yere varamayacağını düşünmektedir. İkisi de on sekiz yaşını doldurdukları için artık kendi hayatlarını kurmak isterken, iki kızın kaderi gittikleri bir ev partisinden sonra trajik bir şekilde tamamen değişecektir… Yaren kendisinden saklanan geçmişinin sırlarına doğru bir yolculuğa çıkarken, Eda bu yolculukta bütün krizleri fırsata çevirmeye başlar… Hayatın onlara borçlu olduğunu düşünüyor... Ve bu borcun karşılığı iyi talihle ödenmezse, Eda söke söke tahsilatı yapmaya kararlı…
Oyuncular:   
Bahar Şahin 
Sude Zülal Güler 
Mine Tugay 
Doğan Bayraktar 
Erkan Meriç 
Burak Sergen
Ahu Sungur 
Yalçın Hafızoğlu
Aslı Sümen 
Ülkü Hilal Çiftçi 
Nazan Diper
Aslı Samat 
Gamze Demirbilek
Sevinç Kumaş 
Aysima Zeynep Erişir
Alina Akçay 
Suna Selen

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Çok bildik bir hikayeydi. Sanki bi kaç diziyi bir araya getirmişler. Yeni birşey izliyormuşum hissi vermedi hiç

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)