Mavera (Dizi)

TRT her yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan ayına özel bir dizi yayınlama kararı almış ve hayata geçirmişti. Ben bu dizi değil de başka bir dizi söz konusuydu onu bekliyordum. Ondan bu dizi bana biraz sürpriz oldu yazsam yalan olmaz. Dizinin ilk tanıtımlarını gördüğümde çok heyecanlanmıştım. Dizide sevdiğim oyuncular var ve konusu ilgi çekici geldi. Dizi Hace Ahmed Yesevi'nin hayatını konu alıyor.

Korel Cezayirli diziye aşırı yakışmıştı. Belki bilirsiniz oyuncunun ses tonu çok hoştur. Bu durum oynadığı karaktere artı puan kazandırmış. Zaten oyunculuğu iyi bir oyuncuydu ama bu karakteri farklı bir ağırlık kazandırmış. Hace Ahmed Yesevi karakteri için doğru oyuncu olduğunu düşünüyorum. Şimdiye kadar yayınlanmış bölümlerde beğenerek izledim.

Hasan Küçükçetin çok yapımda gördüğümüz önemli oyuncularımızdan biri.
Fakat bir türlü abartılmıyor. Oyuncunun oyunculuğuna bayılıyorum. Hangi karakteri oynarsa oynasın elbise gibi üzerine geçiriyor ve o karakter oluyor. İnandırıcı oyunculuğu ve düşmeyen yüksek performansı beni benden alıyor. İzlerken keyif alıyorum. Bu yüzden harikaydı.

Görkem Sevindik yeni nesil oyuncuların içerisinde parlayan bir yıldız. Dizi kadrosuna bakınca işi çok zor demiştim. Dizi kadrosu bir yıldızlar geçidi, bir usta oyuncu listesi gibi. Böyle bir kadro içinde onlar kadar iyi oynaması ve aynı düzeyde olması muazzamdı. Deli bakışlı bu oyuncumuz diziye renk katmıştı. Mimikleri, duruşu, beden dili beklediğimden fazlasını bana verdi. Yani bana istediğimin fazlasıyla duyguyu geçirdi.

Tansel Öngel'de Hasan Küçükçetin gibi hangi karakteri oynuyorsa o karakter oluyor. Oyunculuğunu çok beğeniyorum. Kendince farklı bir enerjisi var ve bu da oynadığı karakterlerinde bunu hissettiriyor. Şimdiye kadar ki bölümlerde kusursuzdu. Aslında Tansel'in oynadığı karakter kurgu bir karaktermiş. Tansel bir röportajda demiş hatta dizi için sinema filmi düşünüldüğünü de eklemiş. Diğer karakterlere göre kurgu olduğu için gidişatta neler olacağını çok merak ediyorum. Acaba senarist finalinde bu karakteri nasıl bir şekilde yazacak merakımdan dolayı, en merak ettiğim karakter.

Sinan Tuzcu'nun sahneleri çok komik. Kötü bir karakter, hırslı bir karakter ama tuhaf bir oyun sergiliyor, sanki fantastik bir karakter gibi. Kesinlikle oynamıyor yaşıyor bu karakteri. Konuşması, mimikleri beni güldürüyor. Bu yüzden de karakterinden nefret etmek yerine sevdim. Hele ki Ferit Kaya ile sahneleri çok komik. Karşılıklı mimik şov yapıyorlar.

Ferit Kaya, dizinin hırslı karakteri, Tekke’nin Hocası Mervan'ı canlandırıyor. Bence diziye çok yakışmış. Çok ilginç bir karakteri var. Şöyle ki kendi hırsları ve çıkarları için hoca olmasına rağmen halife ile iş birliği yapıp dinle alakası olmayan garip işler yapıyor. Dizi nasıl ilerleyecek 30. günün sonunda göreceğiz ama bence iyilik yerine kötülük yaptığı için gününü görecek bir karakter gibi geliyor.

Zara, Kara Leyla karakterine hayat veriyor. Her şeyi bilen ve bu bildikleri ile huzurlu hayat süren bir kadın. Pek bir sazlı sözlü karakter... Diziye yakışmış mı derseniz bende yakışmış. Oyunculukta gitgide kendini geliştiriyor.

Kadroda çok değerli ve iyi oyuncular var. Maalesef hepsini uzun olacağı için yazamadım. Fakat hepsi çok iyi performans çıkarıyorlar. Hepsini severek izliyorum.

Dizi kısa bir sürede yapıldığı halde her sahnesindeki özeni hissedebiliyorum. Doğan Ümit Karaca diziyi çok iyi yönetiyor ve tüm ekibin sahnelere hakim olduğu ve projeye çok inandıkları çok belli. Özellikle ışık yönetmeni kimse harika iş çıkarıyor. Böyle karanlık ateş ışığı olan sahnelerini hayranlıkla izliyorum. Zaten sinema filmi olarak düşünülen bu diziyi her bölüm film izler gibi izliyorum. Dizinin müziklerini çok sevdim ve her sahneye doğru yerleştirildiğini düşünüyorum. Dizide kullanılan dönemin kıyafetlerine aşık oldum. Özellikle kadınların kıyafetleri çok hoş. Bana göre dizi Ramazan ruhuna uygun bir dizi olmuş. Bana göre dört dörtlük iyi bir iş çıkarmışlar. ALLAH nasip ederse ve uyuyakalmazsam diziyi final bölümüne kadar yeni bölüm olarak izlemek istiyorum. Bu tür dizileri seviyorsanız tavsiye ederim. En azından internet üzerinden takip etmenizi tavsiye ederim.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

Dizi 23.45'te yeni bölümü, 16:15'te tekrar bölümü ile Ramazan boyunca TRT1 ekranlarında.
MAVERA
Tür: Dini, Tarihi
Yönetmen: Doğan Ümit Karaca
Senaryo: İbrahim Ethem Arslan, Mustafa Burak Doğu
Yapım: ES Film
Yapımcı: Yusuf Esenkal, Serdar Öğretici
Yapım Yılı: 2021
Yayın Saati: 23.45 - 16.15 (Tekrarı)
Bölüm Sayısı: 30
Bölüm Süresi: 90 Dakika
Yayın Kanalı: TRT1
Başlangıç Tarihi: 12 Nisan 2021
Konu:
Yusuf Hemedani tarafından Bağdat’a gönderilen Hace Ahmed Yesevi’nin o dönem adeta küçük bir dünya olan Bağdat’ta verdiği dirlik ve beraberliğin mücadelesini konu alıyor. Hâce’nin hikmetli nefesi; insanların ruhuna dokundukça, saflar belirginleşiyor. Bir tarafta onu Bağdat’tan göndermek isteyenlerin kurduğu fitne mahfili; diğer tarafta ise Hâce Ahmed’in “Alp” bileğiyle koruyup, “Eren” yüreğiyle kucaklayacağı insanlar…
Oyuncular:
Korel Cezayirli
Görkem Sevindik
Tansel Öngel
Sinan Tuzcu
Hasan Küçükçetin
Ferit Kaya
Adrian Can
Evren Erler
Mehmet Korhan Fırat
Nusret Çetinel
Erdem Ergüney
Nur Berfin Çiroğlu
Dilara Yeşilyaprak
Recep Usta
Sedat Mert
Muharrem Özcan
Demircan Kaçel
Handan Yıldırım
Haydar Köyel
Atilla Öner
Arben Akış
Volkan Uygun
Alper Türedi
Şükran Karanlık
Alkan Kızılırmak
Zara


Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Merhaba, çok güzel bir tanıtım olmuş. Gündüz tekrarı var zaten, gündüz bakıyorum ben. :)
    Oyuncular gerçekten iyi seçilmiş, başarılılar. Tansel Öngel' in zaten Masumlar Apartmanı' ndan çok seviyorum. Böyle bir dizide görmek de mutlu etti. Korel Cezayirli de çok iyi bir oyuncu. Ses tonu güzel gerçekten. Görkem Sevindik bence oyunculuğunu Kurtlar Vadisi ile göstermişti zaten ve bu tür rollerde çok iyi. Bana tek yapmacık gelen Sinan Tuzcu' nun abartılı ses tonu. Sanki o görüntüsü ile uyuşmuyor, hiç sevemedim. Asife karakterini oynayan da çok güzel ya, belirtmeden geçemedim. :)

    YanıtlaSil
  2. görkem sevindik varsa o dizi güzeldir . :D

    YanıtlaSil
  3. Arada denk gelince bakıyorum, sevdim ben de. Severim böyle dizileri, çok naif, ders veren diziler. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nahif dizileri bende çok beğeniyorum, bu dizi de öyleydi. :)

      Sil
  4. Ramazan'da ara ara izledim ben de☺

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)