Saygı-Bir Ercüment Çözer Dizisi (Dizi)

Diziyi yayın zamanı güncelken izledim ama bloguma bir türlü yazamamıştım. Bu gün dizinin ikinci sezonunu beklerken kuruduğumu fark edip bloguma yazmak aklıma geldi. Ben bu diziyi çok benimsemiş ve sevmiştim. Bu yüzden de ikinci sezon beklentim çok fazla. Umarım ikinci sezonu olur da izleme şansımız olur.

Nejat İşler'in tüm karakterlerini çok seviyorum. Hangi karakteri oynasa o karakteri benimsetiyor ve sevdiriyor. Birde her karakterde farklı bir havası olduğu için bir önceki karakterini asla aratmıyor ve unutturuyor. Yani hangi karaktere girerse girsin o karakteri biçilmiş bir kaftan gibi üzerine giyiyor. Fakat bu Ercümen Çözer karakteri bambaşka bir karakter oldu. Daha doğrusu Türk televizyonları için bir dizi kahramanı oldu. Nejat İşler denildiği zaman akla gelen ilk karakteri oldu. Ercüment Çözer kötü bir karakter olmasına rağmen izleyicinin gönlünde bambaşka bir yer edindi. Haliyle bu karakter için, bu karakteri daha net anlamamız için bu dizinin yapılması çok iyi oldu. Sekiz bölüm boyunca Nejat İşler artık bütünleştiği bu karakteri çok iyi oynadı ve çok başarılıydı.

Boran Kuzum ve Miray Daner çift olarak harika bir uyuma sahipler. Bu dizi içinde nokta atışı olmuş iki genç oyuncu... İkisi de iyi bir performans sergiler diye düşünüyordum ama bu kadar iyi olacaklarını düşünmemiştim. Bana göre ikisi de kusursuz oynamışlardı. Sezon boyunca ikisinin de bazı sahneleri çok etkiledi.

Rojda Demirer sezon boyunca her bölüm bu diziye olmuş mu olmamış mı diye çok düşündüm. Sanki bazı duygular eksik gibiydi. Oyunculuğu güzel ama bu karakteri ile bana pek geçmedi. Çok düz ve yüzeysel bir karakter gibi geldi. Nejat İşler ile uyumu güzeldi ama yazdığım gibi bazı duygular eksikti. Birde artık hep aynı kadını oynaması sıktı. Şu an televizyonda oynadığı karakterde aynı. Fazla kadınsı, zengin karakterlerden artık sıkılmadı mı acaba... Eskiden çok farklı karakterlerde oynardı ama bir süredir tek tip karakterde görür olduk.

Tansu Biçer bu tür karakterlere çok uygun bir oyuncu. Acayip yakıyor ve oyunculuğunu daha iyi görüyoruz. Bu dizide de oyunculuğunu tam yansıtmıştı. Ben her sahnesini severek izledim.

Erkan Can'ın karakterini çok sevdim. Böyle fantastik bir film karakteri gibiydi. Karakterin dış görünümü değişik ve ilginçti. Keza karakterin kendisi de çok ilginçti. Nejat İşler ile güzel ikili olmuşlardı. Usta havası bölümlerde hissediliyordu.

Spoiler vermeden kısa bir şekilde yazmaya çalışacağım. Dizinin bazı sahneleri bana sinema tadı verdi. Etkilendiğim sahneleri bayağı fazlaydı. Bir yerden sonra bize geçmişle yani bir dönem ile ilgili sahneler vermişlerdi. Bu sahneler Ercüment Çözer'in nasıl Ercüment Çözer olduğunu anlatıyordu. Ercüment Çözer'in geçmişini gösteriyordu. Bu da karakteri daha iyi anlamamıza sebep oluyordu. Ali Taner Baltacı ve ekibi titizlikle çalışmışlardı. İlk bölümün ilk sahnesinden son bölümün son sahnesine kadar bu belli oluyordu. Dizinin jenerik kısmını çok sevdim. Boran Kuzum ve Miray Daner'in maskeleri güzeldi. Rojda Demirer'in kıyafetlerine bayıldım. Dizi tam bir internet dizisiydi, formatına uygundu. Hikaye ucu açık bırakıldığı için ikinci sezonu olacağını düşünüyorum ama gelir mi emin değilim. İkinci sezon olsa bile uzun zaman bekleyeceğiz gibi geliyor. Eğer hala izlemediyseniz ve kanala üyeliğiniz varsa bir şans vermenizi tavsiye ederim. Bence bu etkileyici işleyişi izlemeyi ihmal etmeyin.
 Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

İzleme linki: TIKTIK
Saygı-Bir Ercüment Çözer Dizisi  
(1. Sezon)
Tür: Dram, Suç, Polisiye
Yönetmen: Ali Taner Baltacı
Senaryo: Ercan Mehmet Erdem
Yapım: İnter Medya
Yapımcı: Can Okan, Ahmet Ziyalar
Yapım Yılı: 2020
Yayın Günü: Salı
Bölüm Sayısı:
Yayın Kanalı: blutv
Başlangıç Tarihi: 27 Ekim 2020 - 15 Aralık 2020
Konu:
Toplumdaki yozlaşmanın çözümünü kendi adaletini sağlayarak arayan Ercüment Çözer’in yolu, toplumdaki sapkınlık ve kötülüklerin içine sıkışmış iki genç olan Helen ve Savaş ile kesişir. Helen ve Savaş başlarına gelen olaylar sebebiyle adaletin elinden kaçanların peşine düşmeye karar verir. Bunu öğrenen Ercüment Çözer ise saygısızlara savaş açan bu ikiliye kendini polis olarak tanıtarak onların güvenini kazanmaya çalışır.
Oyuncular:
Nejat İşler
Boran Kuzum
Miray Daner
Rojda Demirer
Tansu Biçer
Erkan Can
Itır Esen

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Ben de fragmanlarina bakiyordum yayinlandigi zaman, ancak bir turlu izleme firsatim olmadi. Boran ve mirayi cok seviyorum , dizinin konusu da cok carpici. Vaktim olursa balacagim zaten 8 bolummus. Tesekkurler detayli yazi icin:)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)