Zümrüdüanka (Dizi)

Sevemediğim bir dizinin daha çıkmasının üzüntüsüyle yazıma başlıyorum. Dizinin konusu ve işlenişi aşırı klişe ve daha önce izlediğimiz dizilere çok benziyor. Bu yüzden de biraz sıkıldım. İlk bölüme göre hikaye hızlı giriş yaptı ve hızlı bir bölüm oldu. Fakat oyuncular bile senaryoyu kurtaramamıştı. Dizinin başrol oyuncularını yakıştıramadım kimyaları uymamıştı ama bireysel olarak performansları iyiydi.

Alp Navruz ilk bölümde çok yoktu. Genel olarak kadın karakter işlendi ama olduğu sahnelerde güzel bir performansı vardı. Yalnız bir önceki dizisi daha yeni bitti hemen başka diziye başlamasını doğru bulmadım. İnşallah karakteri heme benimsenir.

Ceren Yılmaz beklediğimin üstünde bir performans sergiledi. Açıkçası biraz ön yargılıydım ama iyi iş çıkardı. Oyunculuğu ortalamanın altında ama yine de performansı hoşuma gitti.

Selim Bayraktar pis adam karakterinde uzun zamandır oynamıyordu. Şimdi pis karakterde görünce bir kötü oldum. İşin tuhafı yakışıyor da... Muazzamdı.

Sebahat Kumaş hep acıların kadınını oynamak zorunda mı? Hep ezilmiş, haksızlığa uğramış bir kadını oynamasından sıkıldım. Sanki hep aynı karakterin farklı hayatlarını oynuyor gibi geliyor artık. Keşke farklı rollerde görebilsek...

Umut Karadağ dizi de merhametli bir iş adamını oynuyor. Büyük ihtimal dizide ki aşk üçgeninin üçüncü kısmında olan kişi olacak. İyiyken kötü bir karakter olacak hissi yarattı bende. Gidişatını merak ettiğim tek karakter oldu.

Elif Çakman hep sinsi karakteri oynardı ama bu dizide sanırım eşi tarafından zulme uğramış mağdur zengin kadını oynayacak. İlk bölümde oyunculuğunu beğendim.

Miray Akay, Pelin Abay ve Barış Küçükgüler dizinin genç oyuncuları. Pelin Abay'ı daha önce bir projede görmüştüm, oyunculuğu yerindeydi. Bu dizide de öyle olacağını düşünüyorum. Barış Küçükgüler ve Miray Akay zaten umut vaat eden oyuncular. İkisi de yetenekli ve diziye de olmuşlar.
Ebrar Baba dizinin ufak oyuncusu. O adar minik ve tatlı ki bölümler ilerledikçe daha çok açılacağını düşünüyorum.

Ayten Uncuoğlu, Serhat Özcan ve Hatice Aslan usta bir oyuncu olduğu için yazmak bana düşmez. Her birinin performansı her zamanki gibiydi. Sadece Hatice Aslan'ın karakteri fazlasıyla abartı kalmıştı.

Dizi asker sahnesi ile başladı. İki asker saçlı sakallıyken diğer askerler sinek kaydı tıraşlıydı. Ayrıca Suriye'de dağda giderken askerler sanki pikniğe gidiyor gibilerdi. Haliyle bu sahne hem samimiyetsiz hemde mantık hatalı bir sahne geldi. Bunun yanında başrol kızın annesi ve bir kaç karakter fazla abartılı yazılmıştı. Teknik açıdan Cemal Şan gibi bir şansı olduğu için dizinin iyiydi. Dört dörtlük bir iş çıkarmışlardı. Müziklerinden, kamera arkasına kadar hepsi hoşuma gitti. Dizinin hitap ettiği kesim oyuncu hayranları ve belli bir yaş üstü olacağı için tutma ihtimali yüksek. Fakat bana pek uymadı. Yani hikayesi beni sarmadı. Fakat beğenen kesim fazla olduğu için bir şans vermenizi tavsiye ederim. Belki siz beğenirsiniz. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
ZÜMRÜDÜANKA

Tür: Aile, Entrika, Dram, Romantik
Yönetmen: Cemal Şan
Senaryo: Can Sinan
Yapım: Pastel Film
Yapımcı: Yaşar İrvül, Efe İrvül
Yapım Yılı: 2020
Yayın Günü: Cumartesi
Yayın Saati: 20.00
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 25 Ocak 2020
Konu:
Zümrüt Kuloğlu, Nevşehir’in en müflis mahallesinde babası, annesi ve iki kız kardeşiyle birlikte yaşamakta, İç Anadolu’nun en kudretli ailelerinden Demirkanların fabrikasında çalışmaktadır... Zümrüt’ün annesi Ülfet halinden sürekli şikayet eden, kızlarını hayırlı bir kısmetle evlendirip yaşadıkları rezil hayattan kurtulmanın hesapları peşinde olan bir kadındır... Zümrüt, bir yandan onun baskılarıyla başa çıkmaya uğraşırken diğer yandan Demirkanların varislerinden Adil Bey’in evlenme teklifini annesinden gizlemeye çalışmaktadır... Ne var ki Ülfet bunu öğrenecek ve kızını nikah masasına oturtmak için bin bir çeşit oyuna başvuracaktır... Zümrüt ise her şeye rağmen direnecektir. Çünkü yüreğini kavuran bir sır vardır... Zümrüt, Demirkanların Suriye’de şehit düşen torunu Serhat’a aşıktır... Ve bu aşk küle dönmüştür...
Oyuncular: 
Alp Navruz
Ceren Yılmaz
Selim Bayraktar
Sebahat Kumaş
Ayten Uncuoğlu
Umut Karadağ
Hatice Aslan
Serhat Özcan
Elif Çakman
Miray Akay
Pelin Abay
Barış Küçükgüler
Gökhan Bekletenler
Ebrar Baba

Yorum Gönder

0 Yorumlar