Sütlaç Yapılışı

Aralık ayı girdi gireli sürekli evde bir şeyler deniyor ve yiyorum. Vallahi yemelere doyamadım ve kilo aldığımı hissediyorum. Artık tartıya çıkmaya korkar oldum. Gelecek dolunaydan dolayı olduğunu varsayıp suçu dolunayın üzerine atmak istiyorum. Tatlı konusunda bir iştahım açıldı ki düşman başına. İşin tuhaf tarafı hamaratlığım üzerimde ve üşenmiyorum saat kaç olursa olsun kalkıp gördüğüm tarifi denemek istiyorum. Aslında sütlacı bir yerden görmedim. Yazdan bu yana sütlaç yapılmamıştı evde. Bu yüzden tadını özledim ve tarifi annemden alarak yaptım. Evde sakız olsaydı sakız katmayı planlıyordum ama nasip olmadı bende aroma olarak vanilin ve hindistan cevizi katmayı uygun gördüm. Fakat siz tercih ederseniz sakız alıp katabilirsiniz. (Marketlerde en son 4 lira filandı sakız.) Şimdi bu basit tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. 

SÜTLAÇ YAPILIŞI
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Malzemeler;

1 klasik su bardağı pirinç 
1 litre süt
1 paket şekerli vanilin
3 klasik su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı nişasta 
4 ve ya 5 klasik su bardağı su
2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Süslemesi için;

(Dileğe ve damak tadınıza göre birini seçebilirsiniz)
Hindistan cevizi
Kuru yemiş (Fındık, Fıstık, Ceviz vb.)
Toz Tarçın



Yapılışı;

Öncelikle 4 bardak suyu pirinçler yaprak gibi açılana kadar pişirin.
Pirinçler piştikten sonra sütü üzerine ilave edin.
15-20 dakika kadar kaynatın.


-Kısık ateşte-

Bu sırada nişastayı küçük bir kaba alın, nişastanın üzerine biraz soğuk su katarak açın ve bir kaç kaşık kaynayan sütten alarak üzerine ekleyip iyice karıştırın. 
Sonra yavaş yavaş kaynayan sütün üzerine sütü karıştırarak dökün. 
Bu süreçte nişastanın topaklanmamasına dikkat edin. 
Koyulaşana kadar (15-20 dakika) karıştırmaya devam edin.
Koyulaştıktan sonra Hindistan cevizi ve vanilini üzerine dökerek kapatın.
Olan sütlacı kaselere koyup dışarıda ılımaya bırakın.
Ilıdıktan sonra üzerini süsleyerek buzdolabında dinlendirin soğuyunca da servis yapın


Afiyet olsun.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)