This Blog is protected by DMCA.com

16 Aralık 2017 Cumartesi

Tuzlu Yemeğe N'apılır?

Bıktım, bıkdddım. Bezduuum canimdan bezduum.
Artık isyan bayraklarını açtım, vallahi kadın olmak ne zor. Ne zaman reşit oldum mutfaktan çıkamadım. 28 oldum hala da çok fazla eksiğim var. Mutfak denilen şey böyle geniş bir alan ki öğren öğren bitmiyor. Bir de bunun evliliği var, en azından şimdi annem var tek kalınca nasıl çözümler üreteceğim merak ediyorum. Her neyse konumuza dönelim.


2017 rezil gibi geçti benim için biliyorsunuz. Hastalanınca filan da bazı şeyler yasak oldu. bunlardan biri de iyotlu tuzdu. Şimdi deniz tuzu, kaya tuzu başta olmak üzere iyotsuz tüm tuzları bir şekilde bulup tüketiyoruz. Marketlerde bulunmadığı için özellikle tuzcuya gidip tuz alıyorum. Haliyle iyotlu tuza alıştığımız için de tat farkı oluyor. Çorbaya 1 tatlı kaşığı kaşık tuz normal gelirken makarnaya 1,5 tatlı kaşığı tuz az geliyor. Pilava ve sebze yemeklerine 1,5 tatlı kaşığı tuz fazla gelirken bulgur türü şeylere az geliyor. Cidden bu işi çözemedim. Eskiden iyotlu da bir ölçüm vardı atıyorum şuan 1,5 tatlı kaşığı tuz tüm yemeklere tam gelirdi. Şimdi her yemek için ayrı bir oran devreye girdiğinden yemekleri ya tuzsuz ya da tuzlu yapıyorum. Tuzsuzun çaresi varda tuzlu olunca iş sakat oluyor. Özellikle annem yokken yemek yaptığımda hep tuzlu yapıyorum. 

Geçen canınız çekmesin nohut pilav yaptım. İkisine de aynı oranda tuz ekledim. Nohut fıstık gibi olmuş, pilav bildiğiniz bir kova tuzu içine atmış gibi olmuş. Bir gün kabak yemeği yaptım yine tuz. Yetmiyor bu gün pırasa yemeği yaptım. Her şeyi yerinde müthiş olmuş ama yine tuzlu. Artık kendi kendime dedim ki -''Zühal senin yapacağın yemeğe puuuu!'' Neyse ki tuzlu yemeğinde tam kıvamında olmasa da çözümleri var. Zamanında biraz netten bulduğum, biraz anne tavsiyesiyle herkesin bildiği ve benim de öğrendiğim püf noktaları var.


Bunlar şöyle;

1.Bir miktar tuzunu kaçırdıysanız yani hafif tuzlu ise 1,2 tane kesme şeker ya da silme 1 tatlı kaşığı kadar toz şeker katınca kıvamı yerine geliyor. 

2.Hafifin üzerinde orta dereceli bir tuz oranı olmuşsa küçük bir patatesi 4 dilime bölüp yemeği biraz daha kaynatarak çözüm bulunabiliyor. (Yani patates haşlanma aşamasına gelecek.)

3.Tuzu bayağı bir fazlaysa kızarmış ekmek ve patates atınca tuzu yerine geliyor. Yine önce patatesi 4'e bölüp haşlanma aşamasına gelene kadar kaynatıp ekmekleri atıyorsunuz yemek içinde dağılsın istemezseniz bir delikli kese gibi bir şeyin içine koyup içinde bekletebilirsiniz. 
4.En tuzlusu için ise yapılacak bir şey kalmıyor tekrar sos yapıp yemeği sosundan ayırıp yeni sosa tuz katmadan karıştırmanız lazım
.


Ben bu gün hafifin biraz üstünde bir yemek yaptım. Bu yüzden 4 dilime böldüğüm patatesi koydum kıvamı yerine geldi ama kabak yemeği yaptığımda çöpe gitti. Çok üzüldüm kabak yemeğime, lezzetli de olmuştu güzel pişmişti. Gerçi bu gün ki pırasa normale dönse de çok kaynadığından biraz dağıldı tel tel ayrıldı. Tadına bakmakta zamanlamam yanlış oldu kapatınca tadına baktım tuzu koyunca baksam dağılmazdı. Fakat çok güzel olmuş güzel pişmiş lezzetliydi. En azından hamur gibi lapa bir görünüm olmadı çoğu dağılsa da. (Bunu niye size yazdığımı şu an bilmiyorum.)

Benim netten ve annemden öğrendiğim çözümler bunlar. Eğer sizin de farklı çözümleriniz varsa yorum kısmında benimle paylaşır mısınız?

2 yorum:

  1. Bende bugün dolma içini ikinci dereceden tuzlu yapmışım icine biraz nane bir cay kaşığı seker yarım domates rendesi ve çok az portakal suyu kattım benim çözümünde buydu 😂😁😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok güzel bir bilgi bunu da yazıyorum defterime. Teşekkürler. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma