Elmalı Tarçınlı Cevizli Kek Tarifi

Elmalı keki hem bütün hem dilim fotoğrafladım ama dilim olan fotoğraf ortada yok. Telefonuma hard reset attım oradan mı gitti yoksa bilgisayardan mı emin değilim. Kısa sürede tekrar yapıp dilimli olan şeklini de yazıya eklerim kusura bakmayın. Sonbahardan bu yana gelen gelene. Haliyle evde hamur işi tatlı eksik olmuyor. Fakat ben çok abartarak yiyor muyum? Hayır. Diyetimden asla vazgeçmem hayat boyu diyette olmak zorundayım ama işte yapılınca da yemeden durulmuyor. Yine de irade önemli. Elmalı kekin içi ıslak kaldığı için ıslak kek hazzı alıyorum ben. Bu yüzden ne zaman ben yapmak istesem ya da annem yapsa elmalı kek yapılmasını isterim. Hem dışı normal kek gibi hemde içi ıslak kek gibi oluyor. Bu da sürprizli kek gibi geliyor. Birde bir sorun olmadığı sürece elma sevmeyen insan yoktur. Bu yüzden işi şansa bırakmayıp direk insanların seveceği bir tarif ortaya çıkıyor. Denemek isterseniz bu genelde işimize gelmediği zaman kolayına kaçmak maksatlı yaptığımız keki sizler paylaşmak istiyorum.


Malzemeler:
  1. 3 orta boy soyulmuş elma
  2. 4 yumurta
  3. 1 su bardağı süt
  4. Yarım su bardağı kadar sıvı yağ
  5. 1,5 su bardağı toz şeker
  6. 2,5 su bardağı un
  7. 1 paket şeker vanilin
  8. 1 paket kabartma tozu
  9. 1 tatlı kaşığı tarçın
  10. 1 su bardağı ceviz içi (kırılmış)
Yapılışı:
  1. Yumurta ve şeker köpürene kadar blender ile çırp.
  2. Sıvı yağ, süt ve şeker vanilin ilave edilip çırpmaya devam et.
  3. Elenmiş un ve kabartma tozunu ekle ve bir süre daha çırp.
  4. Soyulmuş elmaları rendele ve suyunu elinle sık.(Yoksa ıslak olur pişmemiş kek gibi tat elde edersin)
  5. Rendelenmiş elma, ceviz ve tarçını katılıp kaşıkla karıştır.
  6. Katı yağ ile yağlanmış borcam ve ya kek kalıbına çıkan malzemeyi dök.
  7. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişir.
  8. Fırından çıkınca bir bez ile örtüp ılıdıktan sonra kesip ikram et.

Afiyet olsun.


Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Oh mis ellerine sağlık çokta güzel görünüyor 😋severim elmalı cevizli tarçınlı keki aklim da kalsın denerim teşekkür ederim canım benim sevgiler ❤😊

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)