Image and video hosting by TinyPicVurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilal uğruna, ya Rab, ne güneşler batıyor!

28 Aralık 2016 Çarşamba

2016 Begendigim Kore Dizileri Top 10

Ne kadar bu yıl dizi anlamında verimli geçmese de top 10 oluştururken çok zorlandım. Hangi diziyi seçsem bilemedim. Çok düşünmem dizileri yeniden gözden geçirmem lazımdı. Düşündüm düşündüm böyle bir liste çıkardım. Fakat hala bazı dizilerde emin değilim acaba x dizisini mi alsaydım listeme diye düşünmüyor değilim. Yine de kendime göre doğru bir liste çıkardığımı düşünüyorum. Her yıl böyle listeler yapıp da neden yazmadığım sorusu çok soruluyor. Hazır yeri gelmişken bu konuda da bir kaç cümle yazmak istiyorum. Blogumun bir kısmı zaten tavsiye yazılarından oluşuyor. Bir de çok fazla Kore temalı blog var bu bloglarda zaten dizileri yazıp bu konuda bilgi veriyor. Benim de tekrar tekrar aynı dizileri yazmam gereksiz olur. Böyle düşündüğüm için sadece Diğer Asya dizilerini yazmayı tercih ediyorum. Aslında yazma kararı almıştım bir ara hatta bir kaç dizi hakkında yazı yazmıştım. Fakat beni pek sarmadı Kore dizilerini yazmak benim harcım değilmiş gibi geldi. Severek yazmadığım içinde yazarken çok zorlandı ve cümleleri nasıl bağlayacağımı bilemedim. Hani bazen bir konu hakkında görüş belirtirken aniden tıkanır ve saçmalamaya başlarsınız ya benimde tıpkı böyle oldu. Bu yüzden de Kore dizileri hakkında oturup Bir yazı girmek yerine kendimi daha iyi ifade edebileceğim yazılar yazmayı tercih ettim. Umarım Kore dizi tavsiyelerim size yararlı oluyordur ve umarım blogumu yıl içinde de severek takip ediyorsunuzdur. Şimdiden yapacağınız her yorum için teşekkür ederim.

  Bu yıl bir değişiklik yapalım sizde yorumlara kendi top 10 listenizi bırakın. Benim listem böyle bakalım sizin top 10 listeniz nasılmış?

İşte Top 10 listem;

1.Goblin
2.Please Come Back, Mister
3.Cheese in the Trap
4.Ms. Temper & Nam Jung Gi
5.The legend of the blue sea
6.Memory
7.W - Two Worlds
8.Beautiful Gong Shim
9.Wanted
10.Oh My Geum Bi

Her yıl gibi bu yılda bazı diziler diğer dizilerden daha fazla ön plana çıktı. Neredeyse hemen herkes bu dizileri izledi ve yayın zamanı çokça konuşuldu. Geçen yıl üç dizi olarak bu yıl ise iki dizi olarak bu öne çıkan dizileri paylaşmak istedim. Aslında çok düşündüm öne çıkan 3. bir dizi var mıydı diye sanırım yok. Yılın son zamanlarına denk geldiği için Goblin çok konuşuldu ama o dizi zaten benim top10'umda olduğu için ayrıca bu kategoriye eklemek istemedim. Bu bahsedeceğim diziler kah hüzünlendirdi kah güldürdü kah ağlattı. 2016 yılı için unutulmaz diziler listesinde yerini aldı. Biraz aşağıda bu dizilerden bahsetmek istiyorum. 


İlk dizimiz;
Descendants Of The Sun


Bu dizi harika bir başlangıç yaptı. Bana göre güçlü bir konuya ve işleyişe sahipti. Orta doğu temalı bir konusu olduğu için yer yer alışık olduğumuz kelimeleri de duymuş olduk. Mesela; ''İnşallah'' gibi. Güncel izleyenler bu konuda sevinçlerini ve şaşırmalarını bolca sosyal hesaplarından paylaştılar. Yani; ülkemizde yılın en çok konuşulan dizilerinden biri olma hakkını kazandı. Dizi de çok tatlı bir aşk vardı. İçimizi ısıtacak cinsten çiftler vardı. Fakat beni rahatsız eden yerleri oldu. Dizinin son bölümlerine doğru mantıksız bir kaç sahne oldu açıkçası o anlarda senaristin tıkandığını ve gerçek Dünyasın'dan çok hayal gücüne daha fazla yer verdiğini düşündüm. Spoiler vermeyeceğim ama izlemeyenler dizinin son sahnelerine doğru neden bahsettiğimi iyi gözlemleyeceklerdir. Bunun harici on numara beş yıldız bir diziydi. Gerçi ara ara beğenmedim yazan yazılara denk gelsem de neredeyse hemen herkes çok beğenmişti bu diziyi. Bence bir şans verin derim. 

***
Moon Lovers Scarlet Heart Ryeo

Ay bu dizi, ay bu dizi. Ne kadar IU için olmadı yapamadı deseler de bence tüm oyuncular rolünü iyi oynadılar. Dizi zaten yakışıklılar cenneti gibiydi. Kimler yoktu ki kimler? Lee Joon gi, Kang Ha neul, Hong Jong hyun, Byun Baekhyun, Nam Joo hyuk, Ji Soo, Yoon Sun woo daha neler neler. Diğer dizilerden tanıdığınız oyuncular filan böyle dolu dolu bir kadro. Adeta çiçek çocuklar içerisinde bir güneş gibiydi IU. (ELF'im diye kızın hakkını yiyemem güzel oyunculuk yaptı.) Dizinin albenisi çiçek çocuklar olsa da romantizmde bir albeni yaratıyordu. Diğer dizi de yazdığım gibi bu dizide de içinizi sıcacık yapacak sahneler mevcuttu. Belki son bölümlerine doğru sinir krizi geçirebilirsiniz ama dizi gerçekten çok iyi bir diziydi. Yani; izlemeye değer bir diziydi. Lee Joon gi'nin oynadığı her dizi benim için kıymetli ve güzeldir. Şimdiye kadar onun oynadığı hiç kötü ve konusu olmayan dizi olmadı. Genel olarak oynadığı dizilerde hep efsane olmuştur. Bu yüzden bile bu dizi izlenir. Eh! Vaktiniz de varsa izlemekte geç kalmayın derim.




Uyarı: 
Benim fikrimi alarak aynı düzende öneri açan arkadaşlar neden kendi stilinizi yaratma geregi duymuyorsunuz üste bir iki cümle yazıp alta afişleri sıralamayı geçtim birde yüzlü yüzlü afişleri de bu post içinden alıyorsunuz.Ben bir afiş için bile en az yarım saat aradım afişlerin arasında seçim yaptım..Bu fikir için bile günlerce uğraştım diğer bloglara göre farklı olsun diye düşündüm fakat siz ne yapıyorsunuz hazır fikir hazır post var nasıl olsa deyip benim günlerce uğraştığım emegimi yarım saatte blogunuza açıyorsunuz.Bu biraz ayıp olmuyor mu? Birazcık özgün bir blog olmaya çalışın kendi fikrinizi tarzınızı yaratın ki okuyucunuzda fark yaratın.





Benim blogumdan aldıgınız herhangi bir fikri herhangi bir afişi herhangi bir düzeni blogunuzda izinsiz kullanıyorsanız hakkım haram olsun. 




Taklitler aslını yaratırmış derler ama ben taklit istemiyorum.Çünkü bu blog benim sizin kopyala yapıştır bloglarınız gibi olsun istemiyorum.Sizin için eğlence ya da iş olan bu blog alemi benim için bir yaşam tarzı ve siz her dakika benim yaşam tarzıma tecavüz ediyorsunuz.



Ha birde benden size bir iyilik daha; bu şekilde post açan arkadaşlar size geçmiş olsun.Zaten en büyük cezayı size Google verecektir.Hep benimle uğraşacak değil ya biraz da Google sizle uğraşsın.Emin olun Google salak değil hemde hiç değil.Lafın kısası ayvayı zaten yemişiniz benim ahıma baştan gerek kalmamış..

8 yorum:

  1. Kore filmlerini çok severim. Muhtemelen diziler de hoşuma gidecektir. Not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek izlersiniz. Şimdiden iyi izlemeler. :)

      Sil
  2. Cheese i bu kadar üst sıralara layık gören bir sen varsın. Helal olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dizi çok güzeldi ama mangakası ve yapımı yüzünden sonlara doğru mundar oldu dizi sırf bu yüzden hakkını yemek olmazdı. :D

      Sil
  3. City hunter izlemediyseniz tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  4. bence k2 da çok iyi bir dizi izlemediysen tavsiye ederim ve kesinlikle moon lovers hakkında yazdıklarına katılıyorum hala unutamadığım dizidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim ama benim top 10 uma giremedi maalesef. Önerin için teşekkür ediyorum umarım dizi arayanlar için güzel bir öneri olur. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

(BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma