Kızıl Goncalar (Dizi)

Beklediğimden daha çarpıcı bir hikaye bize merhaba dedi. Aslında oyuncularından dolayı bayağı beklemiştim bu diziyi Özgü'nün yıllar sonra ekranlara dönüşü Mert Yazıcıoğlu'nun internet dizisinde olmayışı bayağı bir beklenti duymama sebep oldu. Tabii Özcan Deniz faktörü de yüksekti. Fakat fragmanları beni biraz itmişti ve acaba demiştim ama izlediğimde tamamen ön yargılarım sona erdi. Bölüm finalinde ters köşe olmam ikinci bölüm fragmanının ilgi çekici olması diziyi şans vermeye devam etmeme sebep oldu. Herkes KIzılcık Şerbeti başka versiyon diyor da alakası yok iki dizide bambaşka hikayeler içeriyor. Yani yapım bana göre kendini tekrar etmemiş.

Özcan Deniz şükürler olsun milyon yıl sonra normal bir insanı oynuyorsum. Gerçekten diziden bile çok Levent nasıl biri olacak onu merak ediyordum. Eğer Özcan Deniz zengin adamı oynasaydı kesinlikle diziyi ilk bölümünde bırakacaktım. O kadar bıktırmıştı ki zengin adamı oynaması bir kez daha tahammül edemezdim. Levent ne başhekim, ne hastane sahibi o sadece psikiyatri o sadece kız babası. İnşallah ilerde de başhekim filan olmaz da böyle devam eder. O kadar harika ki farklı bir karakterde izlemek ilk bölümde bakmalara doyamadım. Dümdüz doktor daha ne isterim ki. Umarım Levent ile birlikte tamamen zengin adamdan vazgeçer. Bunu yapan bir sürü erkek oyuncu oldu iki üç sezondur umarım Özcan'da tamamen bitirmiştir. Şimdi tek sorun her yerde takım elbise giyme alışkanlığı kaldı. Özel hayatında takım elbise değil spor giyinirse karakter tam olmuş olacak.

Özgü Namal çiçeğim ekranlara döndü. Nasıl özlemişim anlatamam. Bölüm boyun gözlerim ışıl ışıl izledim. Yıllardır ekrandan uzak kaldığı halde bir gram gerileme olmamış sanki geçen sezon dizisi final yapmış da bu sezon tekrar ekranda hissi verdi. O kadar yıl sonra böyle ters köşe bir karakterle ekranlara dönmesi de çok güzel olmuş. Performansı harikaydı bayıldım.

Mert Yazıcıoğlu bölümün yarısında gözleri ile oynadı. Sadece gözleri ile oynayarak etkiledi. Resmen karakterini yaşadı, izleyiciyi de yaşattı. Tüm karakterlerin kilit noktası Cüneyd sanırım ama nasıl ilerleyecek anlamadım. Her karakter ile hemen hemen bir ilişkisi bağlantısı olacak o kesin ama karakter gelişimini bir türlü kestiremedim. Bu yüzden en merak ettiğim karakter d ile Cüneyd oldu. Bu kadar güçlü bir kadro içinde hiç ezilmedi performansı harikaydı.

Erkan Avcı bölümün kahramanıydı. Kimi izledi nasıl çalıştı bilmiyorum ama aşırı etkileyici bir oyun izletti bize. Tüylerim diken diken oldu her sahnesinde. Erkan Avcı başka bir ülkede olsaydı kesinlikle şu an bambaşka yerlerdeydi. Dua etmek ağzına ne kadar da yakışıyor keşke bir dini biyografi filminde oynasa ya da dizi de olabilir. Ve inşallah ülkemizde de hak ettiği değeri görür.

Dizi mistik bir şekilde başladı. Erkan Avcı'nın konuşması, ardından zikir sahnesi ve Mer Yazıcıoğlu'nun sahneleri etkileyiciydi. Psikiyatri Levent(Özcan Deniz)'in hastaları ile iletişimi ve bölüm boyunca replikleri etkileyiciydi. Mert Turak ve Özgüü Namal'ın sahnelerini ayrı sevdim. Özgü Namal'ın korkusu Mert Turak'ın karakteri ile bütünleşip (zaten büyük bir oyuncu) o bulunduğu ruh halini güzel yansıtması hoşuma gitti. Resmen her sahnelerinde bir kez daha devleştiler. Dizinin efekt kısmı haricinde her bir sahnesinin çekimi çok güzeldi. Çekim renginin hikaye ile bağlantılı oluşu da hoşuma gitti. Yani kasvetli bir çekim vardı. Dizinin en güçlü yanı replikleriydi bence. Altı çizilecek çok fazla replik vardı. Bence izleyiciyı de hikaye, oyuncular ya da işleyiş değil de replikler çekti. Bana göre dizinin ortalama düzeyde bir anlatımı vardı. Bölüm boyunca ne yükselti ne çok düştü aynı düzeyde devam etti haliyle böyle diziler ilk bölümden sıkıcı hissedilebiliyor ama replikleri kesinlikle akıcı bir hal almasını sağlamıştı. Dizide genel olarak tesettür giyim kullanılıyordu. Bence kıyafetler giyim kuşam tam yerindeydi. Bence olması gerektiği gibiydi. Bazı isimlere baş örtüsü ne kadar yakışmış dedim. Özgü Namal dahil bir çok kadın oyuncu bebek gibi görünüyordu. İzlerken bana yakışır mı acaba diye düşündüm. Birde eskiden başörtüsü kullanılırken oyuncuya garip bağlanıyordu. Bunu bu sezon düzelttikleri için çok sevindim. Diğer yıllarda böyle bir bağlama stili yok diyorduk ama şu an bence çevremde gördüğüm şekilde bağlanıyor. Bu bağlama stilinin öğrenilmesine de çok seviniyorum. Son olarak dizi umarım hak ettiği reytingleri alır bence bir şans verin.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
KIZIL GONCALAR 
 
Tür: Dram
Yönetmen: Ömür Atay
Senaryo: Şükrü Necati Şahin
Yapımcı: Faruk Turgut
Yapım: Gold Film
Yapım Yılı: 2023
Yayın Günü: Pazartesi
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 18 Aralık 2023
Konu:
Kızıl Goncalar, seküler bir Atatürkçü olan Levent (Özcan Deniz) ve mutaassıp bir tarikatın içinde yaşayan Meryem’in (Özgü Namal) kaderlerinin kesişmesini konu alırken, inanç ve fikir ayrılıklarına rağmen "evlat" söz konusu olduğunda anneliğin/babalığın birleştirici gücüne dikkat çekiyor.
Oyuncular:
Özcan Deniz
Özgü Namal
Mert Yazıcıoğlu
Erkan Avcı
Hazal Türesan
Mert Turak
Selen Öztürk
Şerif Erol
Duygu Sarışın
Tuğrul Tülek
Yakup Turgut
Sitare Akbaş
Mina Demirtaş
Esma Yılmaz
Zehra Kelleci
Tuana Gizem Uzunlar

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Baştaki dini sahneler biraz fazla süre tutsa da dizi güzelmiş konusu değişik, gerçi üç aşağı beş yukarı tahmin ediliyorsa da konu aslında farklı şekşlde işlenebilir ama hemen aşk meşk olaylarına girilecek ,diğer konu sadece değinilmekle geçiştirilecek.Tarikat ,bürokrasi ilişkileri vs. fazla giremez o konulara tabii. Oyuncular iyi seçilmiş umarım uzun süreli olur ,seyredilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yazılacağını kestiremiyorum o yüzden aşk meşk olacak mı emin olamadım. :)

      Sil
  2. Yeni sezonun en iyi işi olacak bence net. D ile Cüneyd karakterinin hikayesi sanırım bizi çok üzecek başta, bir çocukluk travması var bunu gördük. Erkan Avcı'ya bittim. Özellikle dua ettiği kısımda o kadar iyiydi ki, nasıl hazırlandı bende çok merak ettim. Özgü Namal'ı resmen çok özlemişiz. Hazal Türesan ve Sitare Akbaş'ın estetikleri çok fazla sırıtıyordu. Dünua güzeli insanlar bunu niye yapıyorlar merak ettim. Yüzlerinde gram mimik oynamıyor. Her iki genç kız başrolün seçimi de çok yerinde olmuştu. Bu diziden pek umutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estetik konusuna hiç girmedim biraz botoksların erimesi lazım. :) Yalnız Hazal ve Özcan'ın kimyası aşırı uymuştu. :)

      Sil
  3. Galiba ben bu diziyi ilk kez burada görüyorum.Kadrosu iyiymiş aslında bir bakmak lazım:) Teşekkürler anlatımın için:)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)