Adım Farah (Dizi)

Keşke bu dönemde başlamasaydı dediğim ama beklediğime değen bir yapım oldu Adım Farah. İlk saniyeden son saniyeye eleştirecek hiç bir şey bulamadım.

Demet Özdemir beklediğimden daha yüksek bir başlangıç yaptı. Oyunculuğundaki yapaylıktan eser kalmamış, çok sevindim. Dram kraliçesi olmak için merdivenleri yavaş yavaş emin adımlarla çıkıyor. Önce Doğduğun Ev Kaderindir şimdi Adım Farah... Kariyerini doğru yönetmesini seviyorum. İnşallah bir daha romantik komedilerde oynayıp bu kariyeri bozmaz. Birde Demet'in çenesi normale dönmüş. İnşallah tüm kadınlar şu sivri çene olayından vazgeçer, eski güzelliği gelmiş vallahi yüzünü çok beğendim. İlk bölüm kesinlikle Demet bölümün kahramanı oldu.

Engin Akyürek ile Demet Özdemir'i çok yakıştırdım. Hem fiziksel hem de kimya olarak on numara beş yıldız olmuşlardı. Yalnız Engin'in karakteri çok kötü bir karakter. Bu durum biraz beni üzdü. Tahir karakterinin bu kadar acımasız olmasını beklemiyordum. Engin'e zaten aşığım ben izlerken zevk alarak izledim.

Fırat Tanış her karakterini bir önceki karakterinden farklı seçiyor. Kariyerini bu şekilde şekillendirmesi hoşuma gidiyor. Bu dizide de polis karakterine hayat veriyor. İlk bölümden Tahir ve Farah karakterlerini çok zorlayacak gibi hissettirdi. Usta bir oyuncu olduğu için ve bana geçtiği için haliyle çok beğendim performansını.

Senan Kara'yı çok az sahnede gördük. Ben daha fazla göreceğimizi düşünmüştüm. Keza Mustafa Avkıran'ı da son sahnede gördük... Neyse artık gelecek bölümlerde bakarız performanslarına.

Lale Başar tam kendine yakışır bir karakteri seçmiş yine kendine. Bayılıyorum bu kadının huysuz hallerine. Ali Sürmeli ile Lale Başar'ı partner yapmışlar. Açıkçası ben beğendim yakışmışlar. Zaten iki usta oyuncu olduğu için döktürdüler.

Farah karakteri aslında önce başka bir kadın oyuncu için düşünülmüş ama özel hayatı sebebiyle çekilince Demet'e kısmet oldu. Sonrasında önyargılı olan insanlar Demet için olumsuz cümleler kurdular. Fakat ilk bölüm ile birlikte kimse eleştirecek bir şey bulamadı. Bu yüzden sosyal medyada yorumları takip ederken zevkten dört köşe oldum. Demet oyunuyla herkesin ağzını çok güzel kapadı.

Dizi uyarlama bir dizi ama orijinalini izleyenler orijinalinden farklı olduğunu ve bayağı değiştirdiklerini yazmışlardı. Yani aslında yasal olarak hakları alınsa da esinlenme gibi bir şey olmuş. Bana göre böyle yapmaları çok iyi olmuş. Çünkü biliyorsunuz bir kaç ülke haricinde dizilerimiz tüm dünyada yayında ve en çok izleyiciyi de Latin ülkelerinden alıyor. Aynısını yapsalardı oradaki izleyiciler aynı diziyi izlemiş olacaklardı. Onların açısından bu durum çok çok iyi olmuş. Ben orijinalini izlemediğim için orijinal senaryoymuş gibi izledim ve beğendim.

Gerek diyaloglar, gerek kurgu, gerek işleyiş on numara beş yıldızdı. Fakat bir yeri bana mantıken doğru gelmedi. Çocuğun yanına girerken maske ile girmek gerekirdi. Çünkü hastalıklar tükürük yoluyla daha hızlı yayılıyor. Çocuğun özel alanı olmasına rağmen giren insanlar maskesiz diyalog kurdukları için garip geldi.

Bir başka sorunda bu sezon ortaya çıkan diyalogların üstündeki müzikler.
Bu sezon nereden çıktı bilmiyorum diyalog altına konulan müzikler üstüne çıktı. Müzik sesi çok yüksek olduğu için diyaloglar anlaşılmıyor. Çok sahnesinde bu durum vardı ve rahatsız etti. Bunlar haricinde ben beğendim ve bu dizi yeni izleyeceğim dizi. Bence sizde kaçırmayın derim.
Dipnot: 
2017 yapımı Arjantin dizisi olan La Chica que Limpia'den uyarlanmıştır.

 -reklam değildir.-

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

ADIM FARAH
Tür: Dram, Aksiyon, Polisiye, Gizem, Suç
Yönetmen: Recai Karagöz
Senaryo: Irene Gissara, Lucas Combina (The Cleaning Lady (La chica que limpia))
Senaryo Uyarlama: Deniz Dargı, Cem Görgeç, Cenk Boğatur
Yapım: O3 Medya
Yapımcı: Saner Ayar
Yapım Yılı: 2023
Yayın Günü: Çarşamba
Yayın Kanalı: FOX
Başlangıç Tarihi: 1 Mart 2023
Konu:
Farah (Demet Özdemir), 28 yaşında İranlı bir kadındır. 6 sene evvel İran'dan Fransa'ya kaçarken İstanbul'da durmak zorunda kalır çünkü hamile olduğunu öğrenmiştir. Kaçak olarak burada yaşamaya başlar. Üstelik, oğlu Kerimşah' (Rastin Pakhanad)'ın nadir rastlanan bir hastalığı vardır. Bağışıklık sistemi doğuştan çok zayıf olduğundan, Kerimşah hastalıklara açıktır. Bu yüzden steril bir ortamda yaşamak zorundadır. Tıp eğitimi almış olmasına rağmen, Farah kaçak olarak İstanbul'da temizlikçi olarak çalışmaktadır. Farah'ın hayattaki gayesi oğlu Kerimşah'ın sağlığına kavuşması ve normal çocuklar gibi bir hayatı olabilmesidir. Bir an evvel para biriktirip oğlunun tedavisini tamamlayıp tekrar Fransa'ya gidecektir. Ancak Farah'ın dünyası bir gecede alt üst olur. Temizliğe gittiği bir mekânda mafyanın işlediği bir cinayete şahit olur ve Tahir Lekesiz (Engin Akyürek) ile tanışır. Farah, canı pahasına olay yerini hiçbir iz bırakmadan temizler. Ancak cinayetin görgü tanığı olduğu için mafya öldürülmesini ister ve bu görev Tahir'e verilir. Tahir, mafya liderinin yanında büyümüş kimsesiz, yalnız bir adamdır. Ölen kişinin polis olduğu ortaya çıkınca Farah için işler daha da içinden çıkılmaz hale gelir. Bir yandan da polis Mehmet (Fırat Tanış) tarafından sıkıştırılmaktadır. Tahir ve Farah bu ölüm kalım çıkmazında önüne geçemedikleri duygularıyla da sınanacaklardır.
Oyuncular:
Demet Özdemir
Engin Akyürek
Fırat Tanış
Senan Kara
Lale Başar
Oktay Çubuk
Mert Doğan
Derya Pınar Ak
Kemal Burak Alper
Rastin Paknahad
Mustafa Avkıran
Alper Türedi

Yorum Gönder

0 Yorumlar