Ömer (Dizi)

2023 yılının ilk dizisi hangi dizi olacak diye düşünürken Ömer dizisi yılın ilk dizisi oldu. Diziyi beğendim ama iki tane hoşuma gitmeyen şey vardı. Birincisi türban takan oyuncu kadrosunda sadece Merve Dizdar'ın başörtüyü aksesuar gibi kullanması, ikincisi müziklerin tüm sahnelerin üstüne çıkması. Bunun haricinde beni rahatsız eden bir şey olmadı.

Selahattin Paşalı'nın bu dizi için doğru seçim olduğunu düşünüyorum. Çünkü Selahattin'de saf bir ifade var. Nasıl bir tanım yazsam bilemedim ama böyle akça pakça parlak yüzlü bir insan. Yazmak istediğimi anladınız mı bilmiyorum ama inşallah anlamışsınızdır. Temiz yüz mü yazsaydım acaba bilemedim, yanlış bir cümle de kurmak istemiyorum. Bana göre de yüz şekli ve ifadesinden dolayı karakter ile uyumlu geldi. İlk bölümde oyunculuğu yerindeydi, karakter daha da açılır mı emin değilim ama açıkçası yüz ifadesinde farklı mimiklerde izliyorum. Belki bir korku, belki bir ağlama krizi...

Gökçe Bahadır ne olur akranlar gibi botoks yaptırma. Ekranda birinci olarak Şevval Sam ikinci olarak Gökçe Bahadır'ın yüzünü izlemeyi çok seviyorum. O çizgiler, o derin çizgiler... O kadar derin ve güzel ki doğallığı beni mest ediyor. Umarım ekranda ''özel'' oluşunu kaybetmez. Gökçe şimdiye kadar kiminle partner olduysa yaş fark etmeksizin çok yakıştı. Selahattin ile nasıl olur diye hep aklımda bir acaba vardı ama Selahattin ile de çok uyumlulardı. Yani dizi başlamadan önce Gökçe'yi linçleyenler boşuna linçlemiş oldu. Yaş farkı bile çok belli değildi.

Barış Falay diziye güzel uymuştu ama dizideki üç kardeşin babası olmak için yaşı doğru muydu bilemiyorum. Barış'ta 30lu yaşlar havası var, yani duruşu giyimi tarzı o şekilde. Öyle olunca ben dahil herkes biraz yadırgadı. Barış'ın karakterine kimler olurdu diye düşündüm. Aklıma ilk gelen Haluk Bilginer oldu sonra Selçuk Yöntem, Uğur Yücel ve Ahmet Mümtaz Taylan geldi. Özellikle Ahmet Mümtaz Taylan daha iyi olurdu bence. Neden bilmiyorum Barış sanki evin abisi gibiydi. Bölümler ilerledikçe gözüm alışır herhalde diye düşünüyorum. Yalnız karakterin hakkını verdi tam bir usta oyuncu.

Zerrin Sümer ve Serpil Gül oyunculuklarını konuşturdular resmen. İkisinin de sahneleri kusursuzdu.

Dizinin kadrosu şampiyonlar ligi gibiydi. Başrol çocuk oyuncu bile şampiyonlar liginden seçilmişti. Yalnız dizide çok fazla çocuk var. Özellikle Nisa karakterinin çocukları çok fena birde çocukları şımarık yazmışlardı benim travmalar tepeleri aştı. Çocuk sesine, şımarıklığına tahammül edemeyen insanlar için bunaltıcı sahnelerdi. Müzikler klasik OGM müzikleriydi ama müzikler öyle bir ön plana çıkmıştı ki replikler anlaşılmıyordu. Sahnenin havasını ve duygusunu tamamen yok ediyordu. Hani diziler için video klipler yapılıyor ya öyle bir havası vardı.

İlk bölüm bana yerinde geldi sessiz sakin ama saran bir yanı vardı. Bazı sahnelerde alt yazı olması hoşuma gitti. Hatta şey düşündüm, dünya çapında dizilerimiz izleniyor ve hayranlar alt yazılı olarak dizileri yayınlıyorlar, bizim yabancı dizilere yaptığımız gibi. Bu alt yazılarda çeviri bulacaktır büyük ihtimal. Doğru bir çeviri yapılırsa belki biz müslümanlara ve islama karşı ön yargı kırılır diye düşündüm.

Dizi teknik olarak müzikler dışında kusursuzdu. İlk bölümün işlenişi, replikleri ve diyalogları güzeldi. Hikaye olarak uyarlama olsa da kendi inancımıza göre uyarladığımız için orijinal bir hikaye gibi düşünebiliriz. Bu yüzden hikayesi de güzeldi. Güzel bir başlangıçtı, yolu açık olsun. Umarım yayın hayatı boyunca başarılı olur. Eğer bu akşama izleyecek bir şeyler arıyorsanız bu diziye bir göz gezdirin.
Dipnot: 
İsrail televizyon drama dizisi Shtisel'den uyarlamadır.
 -reklam değildir.-
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
ÖMER
Tür: Aile, Dram
Yönetmen: Cem Karcı
Senaryo: Ori Elon, Yehonatan Indursky (Shtisel)
Senaryo uyarlama: Gülizar Irmak
Yapım: OGM Pictures
Yapımcı: Onur Güvenatam
Yapım Yılı: 2023
Yayın Günü: Pazartesi
Yayın Kanalı: STAR TV
Başlangıç Tarihi: 9 Ocak 2023
Konu:
Ömer; yıllar sonra terk ettiği mahallesine geri dönen Gamze ve mahalledeki camii hocasının oğlu Ömer’in tüm imkânsızlıklara rağmen tutunacakları aşklarını konu ediniyor.
Oyuncular:
Selahattin Paşalı
Gökçe Bahadır
Barış Falay
Merve Dizdar
Zerrin Sümer
Serpil Gül
Gülçin Kültür Şahin
Muharrem Türkseven
Melike Güner
Metehan Parıltı
Gamze Karaduman
Onur Bilge
Emre Taşkıran
Çağla Naz Kargı

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Kimde gördüysem beğenmiş diziyi belki bende bakarım :)

    YanıtlaSil
  2. Ay hadi bakalım merakta kaldım. Akşama inşallah bakacağım. ✌️

    YanıtlaSil
  3. Normalde dizi seyretmem ama Shtisel dizisinden uyarlama olduğu için baktim. Başkalarına uzaktan bakmanın konfor alanından çıkıp kendi insanımıza ayna tutmasi ve özellikle babanın tatlı sert dengesi, oğulun saf ve temiz halı vs.... Düzeltecek çok yanları olmasına rağmen bizden bir hikayeyi kimseyi mümkün mertebe otekilestirmeden aktarmış. Belki seyretmeye devam etmem ama ilk bölüm guzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsınız, katılıyorum. :)

      Sil
  4. Selahattin Paşalı masum yüzlü görünüyor bence, sanki oynadığı karakter de masumiyeti anlatıyor. Yaşını küçük sanmıştım ama benden birkaç ay küçükmüş sadece. :) Gökçe ile yaş farkı bence belli oluyor yine de ikisi güzel oynadığı için sevdim. Bu arada tvde hep yarıda denk geldim diziye, baştan sona izleyemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama çok belli değil, zaten hikayede başrol erkeğin kendinden yaşça büyük birine aşık olması anlatılıyor. :) İzlersin umarım :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)