Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı (Dizi)

Dönem dizilerini bir seviyorum bir sevmiyorum bir türlü karar veremiyorum. Fakat bizim ülkemizde yapılan dönem dizilerinin her zaman çok iyi olduğunu düşünüyorum. Gerek kostüm konusunda gerek plato konusunda dünya ile yarışıyoruz. Haliyle bu dizide de kostüm ve plato dört dörtlüktü. Yalnız efekt konusunun düzeltilmesi lazım ilk bölümün günahı olmaz ama mavi perde önünde çekim yapıldığı belli oluyordu. En azından efektleri bana yapay geldi. Bana göre dizide ki en büyük eksikte bu konuydu.

Tolgahan Sayışman'ın doğru seçim olduğunu düşündüm. 2019 ve 2007 yılında oynadığı iki dizi vardı. Biri dönem dizisiydi, diğeri de sporla ilgiliydi ama aksiyonu bol dizilerdi. O dizilerde zaten izleyiciye kendini fazla fazla ispat etmişti. Tolgahan Sayışman gerek oynadığı dizilerle gerek oynadığı filmlerle kendi ispat etmiş bir oyuncumuz. Ben inanıyorum ki bu karakteri çok güzel oynayacak. Ben ilk bölümde başarılı buldum.

Timur Acar, Hasan Küçüktekin ve Ufuk Özkan'ı gördüğüme çok sevindim. Üç oyuncuyu da çok severim. Özellikle Ufuk Özkan'ı çok severim. Aslında dizi başlamadan önce Ufuk Özkan için bir acaba demiştim. Çünkü Ufuk Özkan komedi oyuncusu ve kariyerinde dram olarak oyununu izleme şansımız hiç olmadı. İlk defa bir dönem dram dizisinde izleme şansımız oluyor. Haliyle nasıl durur, acaba bu karakterin üstesinden gelebilir mi diye düşünmeden edemedim. İzledikten sonra anladım ki Ufuk Özkan kariyerinde dram oynamakta geç kalmış.

Melisa Döngel ile Tolgahan çok güzel gözüküyorlardı. Keşke partner olsalardı ama sanırım sadece arkadaşlar ve ilerleyen bölümlerde iş birliği yapan iki arkadaş olacaklar. Yine de ben partner olarak izledim. İlk bölümde beklediğimin üstünde bir performansı vardı. Melisa'yı ben oyunu dışında da seviyorum. Bu yüzden izlemekten zevk duydum gerçekten ekrana yakışan bir oyuncu. Ayrıca değeri de bilinmeye başladı artık farklı karakterleri oynuyor. Açıkçası gereksiz ikinci kadın karakterlerinden bıkmıştım. Hak ettiği yere sağlam adımlarla gidiyor.

Bahadır Yenişehirlioğlu'nu ekranda görüp o ses tonuna, diksiyonuna kitlenmeyen izleyici var mı? Oyuncunun farklı bir enerjisi var, böyle hani eskiden fikir danışılan, mahalle de sevilen, hürmet edilen bir insan olurmuş ya... Günümüzde artık olmayan ama eksikliğini duyduğumuz o kişi gibi geliyor. O yüzden de izlerken farklı bir bakış açısı ile izliyorum. Kendini bu kadar iyi eğitmiş, geliştirmiş ve üstüne koymuş olmasına hayranım. Haliyle sahnelerini ayıla bayıla izledim.

Arif Pişkin dizide Kanuni Sultan Süleyman karakterine hayat veriyor. Ben duruşu, beden dili ve konuşma tarzı ile karaktere uygun bir performans çıkardığını düşünüyorum. Birde fiziksel olarak da bizlere anlatılan tasvire uygun olduğunu düşündüm. Tolgahan Sayışman ile karşılıklı olan sahneleri ilgi ile izledim.

Vallahi dizinin ilk bölümüne gelen sosyal medya yorumlarını kızarak izledim. Yani her sayfayı yenilediğimde kızacak bir tweet gördüm, bu da bende herkese bir cevap verme hissi yarattı. ALLAH aşkına bir işi eleştirmek için eleştirmeyin. Bu dizi ile ilgili en çok eleştirilen konu diyaloglardı. Neden günümüz Türkçesi konuşuluyor diye eleştirildi. Türkiye'de yapılan dizilerde Diriliş Ertuğrul dizisinde farklı bir Türkçe kullanıldı ve Muhteşem Yüzyıl dizisinde de Osmanlı Türkçesinde olan kelimelere ağırlık verildi. Şu an yayınlanan tarihi dizilerin hiç birinde de böyle bir konuşma tarzı yok. Bu diziyi izleyen biri diğer tarihi dizilerden de haberdardır hatta takip ediyordur. Buna rağmen bu konuda eleştiri alması beni kızdırdı. Bunun haricinde komedi ve günlük dizilerde oynamış oyuncular olduğu için diziyi eleştirenler oldu. Olmamış, her an komik sahne gelecek diye bekliyoruz, tiyatro gibi geldi yorumları... Ya hu bu ön yargı nedir anlam veremedim. O kadar eleştirmek için eleştiriler oldu ki şiştim resmen.

Ben dizinin sadece efektlerini beğenmedim yapay duruyordu bu düzelirse dizide herhangi bir sorun kalmayacaktır. İlk bölüme göre hikaye ve işleyiş güzeldi. Yalnız karşılıklı konuşmalarda günlük konuşma çoktu daha dolu dolu diyaloglar izlemek, daha güçlü cümleler duymak isterdim. Efekt haricinde teknik kısım çok güzeldi. Aksiyon sahnelerinde çekim açıları hoşuma gitti, jenerik ve jenerik müziği güzeldi. Yalnız sahnelerin içinde kullanılan müziklerin biraz daha sahneleri desteklemesini isterdim. İlk bölümün günahı olmaz ufak tefek hatalar benim gözüme batmadı. Açıkçası güzel bir başlangıç yaptığını düşünüyorum ve ilk bölümü başarılı buldum. Serinin ilki çok ilgi görmemişti ikincisi nasıl olur bilmiyorum ama ilgi görmeyi hak ediyor. Tarihi dizi seviyorsanız ilk bölümüne bir bakın bence seversiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
BARBAROS HAYREDDİN:
 SULTANIN FERMANI
Tür: Tarihi, Dram, Aksiyon, Kurgu
Yönetmen: Berat Özdoğan
Senaryo: Zülküf Yücel
Yapım: ES Film
Yapımcı: Yusuf Esenkal, Serdar Öğretici
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Cuma
Yayın Kanalı: TRT1
Başlangıç Tarihi: 23 Aralık 2022
Konu:
 Hayrettin Paşa'nın 40'lı yaşlarının ekrana getirileceği dizide, Kanuni Sultan Süleyman dönemi anlatılacak.
Oyuncular:
Tolgahan Sayışman
Timur Acar
Melisa Döngel
Ufuk Özkan
Bahadır Yenişehirlioğlu
Hasan Küçüktekin
Arif Pişkin
Başak Daşman
Ceren Soylu
Gökhan Gencebay
Deniz Çom
Gurur Aydoğan
İlkay Kayku
Yılmaz Bayraktar
Duygu Gürcan
Halil İbrahim Kurum
Gizem Aydın
Ercüment Fidan
Musa Evren
Sibel Kasapoğlu
Erman Cihan
Demirhan Demircioğlu
Yaşar Aydınlıoğlu
Yiğit Arda Tan
Revna Çolak
.


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Dizi cikti izledim yoğun ilgi olacağını düşünüyorum kolay gelsin hocam İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  2. Kocam izlerken göz attım da ilk başlangıçtaki efektler pek fenaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok fena. Hollywood düzeyinde plato kurup efektlerin bu derece fena olması üzücü. :(

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)