Bir Peri Masalı(Dizi)

İzliyorum diye yazmayı unutuyordum az kalsın. Neyse ki bölüm sonunu görünce koşarak bilgisayar açtım. Açıkçası beni dizi kendine çekti. En büyük sebebi nefes alınacak bir dizi olması. Yaz ayından bu yana çok fazla drama boğulduk. Yazın bile dram izlediğimiz için komedi yanı olan melodram türüne yakın bir dizi olması hoşuma gitti. Bu dizi bana (direk isim vereceğim) Yasak Elma dizisinin ilk bölümlerinin enerjisini hatırlattı. Entrika içinden entrika çıktığı tam olarak dram mı yoksa romantik komedi mi olduğunu anlamadığımız dönemlerini. Halliyle bu enerjiyi aldığım için beğendim.

Alina Boz'un sıfır makyaj ile oynamasına hayran kaldım. İlk bölüm olduğu halde egosuz olması bir kez daha saygı duymama sebep oldu. Bölüm boyunca ne kadar yetenekli olduğunu da gösterdi. İlk bölümde performansını beğendim.

Taro Emir Tekin'in tarzı saç şekli hoşuma gitti. Bu haliyle annesinin erkek hali gibiydi. Özellikle profil çekimlerinde resmen Şevval Sam'ı izledim. Alina Boz ile de yakıştırdım. Aralarında garip bir enerji olmuş. İşin tuhafı tipleri de benziyor. Çift yerine kardeş olarak oynasalar da olurmuş. Genç oyuncular içinde en çok Taro'nun performansını beğendim.

Okan Urun ve Alina Boz çok güzel ikili olmuşlar. İkisini enerjisini çok beğendim ve sahnelerinde çok eğlendim. Karakteri biraz feminen bir karakter ve üstesinden geldiğini düşündüm. Karakteri dizide ki en sevdiğim karakter oldu.

Mustafa Mert Koç ile Alina Boz'u da beğendim. Sanırım bu dizide ikinci adam sendromu yaşayacağım. Yani, eğer Taro başrol olmasaydı Mustafa Mert'te başrol olurmuş. Tıpkı Taro ile olduğu gibi Alina'nın Mustafa Mert'le de güzel bir enerjisi vardı. Mustafa Mert'in karakterini sevmedim ama performansı güzeldi.

Hazal Filiz Küçükköse'nin karakterine bakmadan önce fragmanlardan yola çıkarak Taro ile ilişkisi olacağını düşünmüştüm. Yani aşk üçgeninin üçüncü köşesi olacak düşüncesi vardı ama kardeş çıktılar. Bence kardeş olmaları çok çok iyi olmuş. Çünkü yan yana durduklarında abla kardeş gibilerdi.

Tülin Ece'ye böyle karakterler çok yakışıyor. Sinsi bir kadın karakteri asla yüzüne gitmiyor, inandırıcılığı yok. Ama böyle heyecanlı karakterlerin tam oyuncusu oldu. Tülin Ece'nin sadece komedi türünü de iyi oynayacağını düşünüyorum. Şöyle bir komedi filminde filan görsek ne güzel olur. İlk bölümde çok olmamasına rağmen ben performansını sevdim.

Müfit Kayacan ve Nazan Kesal'ı gördüğüme çok sevindim. Bence kadroyu toparlayan iki oyuncu olmuşlar. Diğer oyuncuların tüm açıklarını kapatmışlardı.

Diziyi ben genel olarak beğendim ama görüntü yönetmeni biraz daha yakın çekimde alabilirdi. Özellikle duygunun tam yansıtılacağı sahnelerde yakın çekim olmasını çok istedim. Tabii ki tamamen oyuncunun burnuna kamerayı soksun demiyorum yanlış anlaşılmasın ama izleyiciye duygunun geçeceği sahnelerde çekimin biraz uzak olduğunu düşündüm. Fakat arka planlar ve açılar çok başarılıydı.

Dizide tek komik bulduğum kısım başrol karakterin 800 bin lira ile cemiyete girmeye çalışması oldu. Ben büyükşehirde yaşıyorum ama Batı Karadeniz'de bir sahil ilçesinde ya da kasabasında ev hayalim var. Cebimde 0 liram var ama hayal kurmak para ile olmadığı için internet üzerinden devamlı daire fiyatlarına bakıp hayal kuruyorum. Baktığım küçücük sahil kasaba ya da ilçelerinde bile bu fiyata daire yok ki İstanbul gibi bir yerde 800 bin lira çerez parası gibi bir şey. Ve karakterimiz bu para ile cemiyete girmek için lüks bir sürü şey yaptı. Günümüzü düşününce bu biraz mantıksız ve komik geldi.

Bunun haricinde hiç bir sorun bulamadım. Müzikleri güzeldi, kıyafetler harikaydı. Özellikle Taro çok iyi giyinmişti. Kadınların makyajlarına bayıldım. Dizinin hikayesini ve işleyişini sevdim ama replikler çok günlüktü. Bu sezon bu güne güzel diziler geliyor ve seçim yapmakta zorlanıyorum. Bu dizinin başlaması ile karar vermem daha da zorlaştı ve sanırım bu diziyi seçerek devam edeceğim. Sizde bence bir şans verin, beğeneceğinizi düşünüyorum.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
BİR PERİ MASALI
Tür: Dram, Romantik, Aile, Entrika
Yönetmen: Merve Çolak, Çağıl Bocut
Senaryo: Deniz Akçay
Yapım: MED Yapım
Yapımcı: Fatih Aksoy, Merve Girgin, Direnç Aksoy Sidar
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Çarşamba
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 28 Eylül 2022
Konu:
Sıradan bir hayat süren Zeynep’in doğum gününde bir çanta dolusu para bulması bütün hayatını değiştirir. Bulduğu parayı eski hayatını geride bırakıp kendine zengin bir imaj vermek için kullanmaya karar veren Zeynep, gözde bekar Onur Köksal’ı hedef alır ve hem onu hem de Köksal ailesini cezbetmeye çalışır. Fakat Zeynep, cemiyete girmenin masallarda olduğu kadar basit olmadığı gibi geçmişinden kaçmanın da kolay olmadığını görecektir.
Oyuncular:
Alina Boz
Taro Emir Tekin
Nazan Kesal
Mustafa Mert Koç
Hazal Filiz Küçükköse
Kadir Çermik
Baran Bölükbaşı
Okan Urun
Tülin Ece
Şener Savaş
Canan Atalay
Müfit Kayacan

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Dizi bana biraz klişe havası verdiği için pek ilgimi çekmedi açıkçası. Başrol oyuncuları da uyumlu gelmedi, kız küçük kalıyor 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taro Emir 25, Alina Boz 24 yaşında aslında bir yaş büyük Taro çok değil aşk üçgeni yaparlarsa da Mustafa Mert 28 yaşında. Hemen hemen akran sayılırlar. :)

      Sil
  2. Gideyim izleyeyim bari bu yorumun üstüne. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle güzel dizi. :)

      Sil
    2. Sevmem heralde diye başladım ama güzel sardı, ex sevgili next olarak gelince baya ters köşe oldum fakat. :D

      Sil
    3. Evet, güzel sardı ama sonraki bölümler ilk bölüm gibi olacak mı emin değilim. :)

      Sil
  3. Valla sen seviyorsun yerli dizi,yapıyorsun bu sporu :))

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)