Ben Bu Cihana Sığmazam(Dizi)

Sezonun ilk sevmediğim işi geldi. Ben beğenmediğim bir diziyi yazarken sanki birini kıracakmışım hissi yaşıyorum ve nasıl kırmadan dökmeden yazıyı toparlarım diye çok düşünüyorum. Bu işte öyle bir iş oldu. En başta Işıl Yücesoy olmak üzere oyuncuların hepsini seviyorum ve izlemekten zevk alıyorum.

Fakat Oktay Kaynarca'nın bir önceki dizisine yakın bir dizi olmuş. Ve ben o diziyi de sevmez, izlemezdim. Ben bu diziyi başka bir kanal daha mafyavari diziler çıkarıyor ya o diziler gibi olacak diye bekliyordum. Yazılarımı okuyorsanız bilirsiniz ki ben bu tür dizileri seviyorum. Fakat Oktay Kaynarca'nın bir önceki dizisi ve bu diziyi sevemedim, oyuncularına rağmen sevemedim. Yalnız ben sevmedim ama yayın zamanı sosyal medya yıkıldı iki etiketle birlikte Türkiye gündeminde üst sıralara çıktı ve sevildi.

Oktay Kaynarca'ya bu tür karakterler çok yakışıyor hatta bu kadar üzerine oturan hiç bir oyuncumuz yok. Çokta iyi bir oyuncu ama işleyiş tekrarına düşmesi biraz üzdü. Dizinin sadece oyuncusu olsaydı işleyişini tahmin edemez derdim ama kamera arkasında da olduğu için kabullenemedim. İlk bölümde güzel performans çıkarmıştı. Geçmiş zamanların olduğu sahnelerde ki acısını, hüznünü kalbimde hissettim. Güzel duygu vermişti.

Ebru Özkan Saban'a karakter çok yakışmış. Ayrıca Oktay Kaynarca ile de aşırı yakışmış. İlk bölümde güzel sesini duymak hoşuma gitti. Hüznü iyi yansıtan oyuncularımızdan biri. Sahnelerini ben severek izledim, tam böyle hanım ağa tipi var.

Pelin Akil ile Oktay Kaynarca'yı fiziksel olarak ve yaş olarak hiç yakıştıramadım. Pelin Akil 36 yaşında ama 26 gibi görünüyor. Yani yaşından küçük görünen bir kadın. Haliyle Oktay ile yan yana geldikleri zaman abi - kardeş, baba - kız gibi durduklarını düşündüm. Zaten nereden baksan 21 yaş filan var aralarında. Zaten Pelin büyük gösterseydi bile yaş olarak da partner olmaya uygun değiller. Tabii ki çok fazla yaş farkı olan çiftler var gerçek hayatta, normal bir durum ama kamera önü için uygun bulmadım, göze batıyordu. Pelin her zamanki gibi ilk bölümde güzel iş çıkarmıştı.

Hakan Karahan'ı dizide gördüğüme sevindim. Oktay Kaynarca ile güzel ikili olmuşlar, yan yana hoşuma gitti. Oyunculuğunun yanı sıra gerçek hayatında da çok donanımlı bir insan olduğunu düşünürüm. Bu dizi içinde nokta atışı bir karakter-oyuncu seçimi olmuş. İlk bölümde izlemekten zevk aldım.

Ali Seçkiner Alıcı, son yıllarca ayıla bayıla izlediğim usta sanatçılardan biri. Dizilerde aktif olması ve karakter olarak kendini tekrar etmemesi özel yapan durumlardan biri. Bu dizide de iki çocuk babası bir adama hayat veriyor. Karakteri planlayıcı ve yönlendirici bir karakter gibi geldi. Dizide en sevdiğim karakterlerden biri oldu. Her zamanki gibi çok iyi performans sergiledi.

Işıl Yücesoy güzelliği halis mi? Aman Allah'ım bu ne güzellik, yıllar hiç mi güzelliğinden almaz be kadın! Işıl Yücesoy'un güzelliğini izlemelere doyamadım. Oktay Kaynarca ile dış görünüş olarak benzemesi de beni çok şaşırttı. Sanki gerçekten anne - oğul gibiler. Açıkçası kırk yıl düşünsem hiç aklıma gelmezdi benzerlikleri. Bölüm boyunca bir akrabalıkları var mı diye düşünmeden edemedim.

Diğer tüm oyuncular bireysel olarak güzel iş çıkartmışlardı. Olmamış, bu diziye yakışmamış dediğim hiç bir oyuncu olmadı. Yalnız partner açısından eşleme olarak beğenmediğim çiftler vardı. Hepsinin emeğine sağlık oyunculuk şöleni yaşattılar ilk bölümde.

Ama işte gel gör ki konu, hikaye, işleyiş konusunda diziyi sevemedim. Sosyal medya etiketlerine baktığımda benim gibi tek tük sevmeyen izleyici de vardı. Dizi Semerkant'ta başladı ve bir süre Semerkant sahneleri oldu. Daha sonrasında İstanbul sahneleri eklendi ve Özbekistan - İstanbul çekimli bir ilk bölüm izledik. Dizinin jeneriğine bayıldım ama jenerik müziğini sevmedim. Kıyafet seçimlerini sevdim. Özellikle Oktay Kaynarca için seçilen kıyafetler hoştu. İlk bölümde aile vurgusunun yapılması ve işlenmesi hoşuma gitti. Fakat karakterin iki ayrı ailesinin olmasından hoşlanmadım. Teknik olarak hiç bir kusur bulamadım ve iki ayrı renk tonu seçilmesine bayıldım. Semerkant için daha natural, daha pırıl pırıl, canlı renkler seçilirken İstanbul çekimleri daha mat, daha karanlık renklerde çekilmişti. Bir evin huzur bir evin matem olduğu hissi verdi bana. Hikaye ve işleyişi sevmesem de replik konusunda hakkını yiyemem. Replikleri dolu dolu ve anlamlıydı. Boş diyalog dediğimiz diyaloglar yoktu, günlük konuşmalarda yerindeydi. Hikaye ve işleyişi görmezsem genel olarak güzel bir iş ortaya çıkmıştı. Oktay Kaynarca'nın bir önceki dizisini severek izlediyseniz bu diziyi de severek izlersiniz. Bu tür dizileri sevenlere tavsiye ederim, şans vermeye değer bir dizi olduğu nu düşünüyorum.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
BEN BU CİHANA SIĞMAZAM
Tür: Dram, Romantik, Aile, Polisiye, Suç
Yönetmen: Onur Tan
Senaryo: Yusuf Reha Alp, Mahinur Ergun, Ali Can Yaraş
Yapım: Güzel Adamlar Medya
Yapımcı: Oktay Kaynarca, Seyfi Şahin, Onur Tan
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Salı
Yayın Kanalı: ATV
Başlangıç Tarihi: 20 Eylül 2022
Konu:
Köklü ve güçlü bir aileden gelen Cezayir Türk, devleti için çalışan ve bir sabotaja kurban giden ağabeyinin intikamını alır. Devletin bekası ve ailesinin güvenliği için öldü gösterilerek yeni bir hayata başlar. Cezayir Türk, yurtdışında devam eden operasyonlarda bir yaralanma sonucu sınır tanımayan doktorlardan Firuze ile tanışır. Her ne kadar eşini ve ailesini özlese de onlara bir daha dönemeyeceğini bilmektedir. Firuze'ye aşık olup yeniden bir aile kuran Cezayir, bir süre sonra deşifre olur ve tekrardan hayata, İstanbul'a dönmek zorunda kalır. Fakat bu gelişmelerden ne yeni ailesinin ne de yıllardır onu özleyen ve mezarında dua eden ailesinin haberi vardır. Emanet ederek geride bıraktığı İstanbul ise bambaşka bir İstanbul olarak karşısına çıkacaktır.
Oyuncular:
Oktay Kaynarca
Ebru Özkan Saban
Pelin Akil
Işıl Yücesoy
Ali Seçkiner Alıcı
Hakan Karahan
Erkan Sever
Ragıp Savaş
Gülenay Kalkan
Eren Vurdem
Aslı Sevi
Kerem Kupacı
Ziya Kürküt
Pelin Uluksar
Mina Derman
Batuhan Sezer
Değer Alp
Başak Kıvılcım Ertanoğlu
Burcu Binici
Ömer Kurt
Mert Kırlak
Umut Mirza
Selçuk Kılıç
Ahmet Yıldırım
Tanıl Yöntem
Doruk Öztürk
Osman Albayrak
Melisa Duru Ünal
Aylar Melayeva
Hanbey Oğuzhan Çoban
Mirza Bahattin Doğan

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Yalan yok ben Edho severdim ama ordaki karakterler daha iyi kurgulanmıştı ve izlerken her bir karakteri sevmek mümkün oluyordu. Burda karakter seçimlerini beğenmedim. Birde Oktay Kaynarca'nın her dizisinde iki ayrı ev iki ayrı hayat yaşaması gerçekten yıldırdı. Bir iki bölüm bakarım ama yok bana Edho tadı vermeyecek gibi geldi. Ah İlyas'ım. ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle... Böyle şeyler beni itiyor. :)

      Sil
  2. Oktay Kaynarca'nın dizilerini sevemiyorum ben de. Hatta Kurtlar Vadisi'ni bile onun karakteri ölünce izlemeye başlamıştım. Bir türlü yıldızımın barışmadığı oyunculardan biri. :)) Bu dizinin reklamına bile hiç denk gelmedim tvde.

    YanıtlaSil
  3. Dizinin ismini görmek beni tvden soğuttu resmen

    YanıtlaSil
  4. Bu tarz diziler benimde ilgimi çekmiyor. Oktay Kaynarca da hep aynı tarzda oynamaya başladı sanki. Önceki dizisinin afişiyle bile neredeyse birebir aynı olduğunu görmüştüm ben de. :))

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)