Hakim(Dizi)

Orijinalini izleyenlerin orijinalinden daha akıcı diye yazdığı, yayın zamanı Türkiye gündemine birinci sırada giriş yapan, ertesi güne açılış reytingleri yerinde gelen Hakim dizisini elbette bloguma yazmadan geçemezdim. Orijinal işleyişinden kaynaklı ufak tefek mantık hataları olsa da ben diziyi beğendim ve sevdim. Hatta hem yayın zamanı hem de tekrar olarak iki defa izledim.

Erdal Beşikçioğlu bambaşka bir oyuncu. Gerek ses tonu, gerek enerjisi, gerek sahne hakimiyeti ile Türkiye'de ki erkek oyuncular içinde kendini bambaşka bir yere koyuyor. Her karaktere öyle güzel uyum sağlıyor ki bir önceki karakterini hızla unutturuyor. (Behzat Ç. karakteri hariç.) Bu dizide de çetin bir hakim karakterine hayat veriyor. Fakat bu karakter hem adaletli hem de zeki ama aynı zamanda birde baba. Öyle bir karakter ki evladı için yanlışa gidebilecek bir karakter. Bu yüzden de her yönden bakıldığı zaman renkli bir karakter olduğunu düşündüm. Bir babanın çaresizliği ile birlikte zekasını izleyeceğiz hissi verdi bana.

Yurdaer Okur'da Erdal Beşikçioğlu gibi izleyiciye his veren oyuncularımızdan. Olduğu sahnelerde ki farklılığı enerjisi öne çıkıyor. İlk bölümde performansı çok başarılıydı. Karakteri kötü ama baba olan bir karakter, hem de acı çeken bir baba olarak izleyeceğiz. Evladının acısını ve vicdan azabını bir kenara bırakarak evladının katilini buılmak için yola çıkmış bir baba. Kim evladına zarar vermişse aynı şekilde zarar vermek isteyen bir baba. Yine zeki ama yanlış yolda giden ve gitmeye devam edecek bir karaktere hayat veriyor Yurdaer Okur.

Ebru Özkan'ın karakterini çok anlamadım daha doğrusu tam olarak hikayenin neresinde çözemedim ama Erdal Beşikçioğlu ile partner olduğunu düşündüm. İlk bölümde Erdal Beşikçioğlu'nun eski stajyeri olarak gösterildi ama derin duygular etkileşimler olduğu belliydi. Büyük bir ihtimal olayla ilgili savunma kısmında göreceğiz. Yani Hakim gibi doğru yoldan mı gidecek yoksa yanlış yolu mu seçecek onu göreceğiz.

Uğur Yücel usta oyuncu olarak ilk bölümde kısacık sahnesi olmasına rağmen nasılda kendini gösterdi diye düşündüm. Erdal Beşikçioğlu ile karşılıklı oynadıkları sahnede sahne resmen devleşmişti. İki iyi oyuncuyu karşılıklı görmekten mutluluk duydum. Birde Yurdaer, Uğur ve Erdal sahnelerini düşündüm. Vallahi tadından izlenmez herhalde. İlk bölümde azıcık görsek de kusursuzdu.

Fatih Berk Şahin geleceğin parlak oyuncularından olmasının yanı sıra ilk projesinden itibaren çok şanslı kadrolarda olma şansını yakaladı. Yolun başında her oyuncuya nasip olmaz böyle bir kariyer diye düşünüyorum. Umarım bu günleri çok iyi değerlendirir, ustalarından ders alır ve oyunculuğunun üzerine katarak ilerler. Erdal Beşikçioğlu ile sahnelerinde Fatih ve Erdal Beşikçioğlu'nu birbirine çok benzettim. Kim oyuncu kadrosunu oluşturmuşsa nokta atışı şeklinde denk getirmiş iki oyuncuyu. Gerçekten baba oğul gibilerdi. Genç ve yeni bir oyuncu olarak sıkıntılı anları, çaresizliği, panik anını çok iyi oynadı. Özellikle kaza sahnesi baba çok geçti. İlk bölümde böyle bir kadro ile işi çok zor olsa da üstesinden gelmiş gibi gözüküyordu, gayet başarılıydı.

Hasibe Eren, Gülsen Tuncer, Burcu Kara, Eslem Akar, Seda Akman ve Naz Çağla Irmak'ı dizide gördüğüme sevindim. Hepsi karakteri ile uyum sağlamış ve karakterlerini benimsemişlerdi. Çok iyi iş çıkarmışlardı.

Başlangıç kısmında dizide bir kaç mantık hatası gördüğümü yazmıştım. Bunlardan biri kaza sahnesiydi daha doğrusu kaza olduğu an ve sonrasında yolun çevrenin boş olmasıydı. İkincisi benzinlik kısmında koltuk kan olduğu halde fark edilmemesi ve benzinlik kısmında ellerini silip ellerinde kan olmayıp eve gelince kan olma kısmıydı. Bu sahneler bana göre mantık hatası ve ya çekim hatası gibi geldi. Elbet ilerleyen bölümlerde bu sahnelere açıklama getirilebilir. Çünkü mantık hatası gibi gelip bir kaç bölüm sonra değilmiş dediğim çok dizi oldu. Bu yüzden de böyle düşünerek o kısımları izledim. Gerçi ilk bölümün de günahı olmaz, olabilecek şeyler bunlar. Dizinin yönetmenleri ve ekibi çok iyi iş çıkarmışlardı. Teknik kısımda hiç bir kusur bulamadım, müziklerine bayıldım. Müzikleri sahneleri desteklemiş ve güçlü yapmıştı. Genel olarak bakıldığı zaman sıkıntı, sorun olmayan, kurgusu iyi yapılmış, sürükleyici ve akıcı bir iş çıkarılmış diye düşündüm. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Son olarak bu güne bir diziniz yoksa bence kaçırmayın. Gerçekten şans verilmesi gereken bir dizi.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dipnot:
Dizi, Kvodo adlı İsrail dizisinden uyarlanan Your Honor adlı Amerikan dizisinden uyarlanmıştır.
HAKİM
Tür: Dram, Polisiye, Suç, Gizem
Yönetmen: Erkan Tunç, Süleyman Mert Özdemir
Senaryo: Ron Ninio, Şlomo Maşiah (Kvodo), Peter Moffat (Your Honor)
Senaryo Uyarlama: Yılmaz Şahin, Çağla Kızılelma
Yapım: Limon Film
Yapımcı: Hayri Aslan
Yapım Yılı: 2022
Yayın Günü: Pazartesi
Yayın Kanalı: ATV
Başlangıç Tarihi: 4 Nisan 2022
Konu:
İşini yıllar boyunca adaleti sağlamak adına yapan ve etrafındaki herkes tarafından saygı gören hakimin oğlu bir suça karışır. Bu olay üzerine Hakim, büyük bir yüzleşme karşısında kalır.
Oyuncular: 
Erdal Beşikçioğlu
Ebru Özkan
Uğur Yücel
Yurdaer Okur
Eslem Akar
Fatih Berk Şahin
Burcu Kara
Hasibe Eren
Gülsen Tuncer
Gökçen Gökçebağ
Seda Akman
Naz Çağla Irmak
Hakan Yufkacıgil

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Erdal Beşikçioğlu'nun her filmini ve dizisini izlemişimdir. Favori oyuncularımdan birisidir. Gerek Behsat Ç. olsun yada Vali 'de olsun hepsinde rolünü çok iyi yapıyor. Bu diziyi de mutlaka izlerim dün Covid-19 yüzünden hastaneye gittim serum yedim. O yüzden ilk bölümünü kaçırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun, umarım iyileşirsin kısa sürede.
      İzlersen düşüncelerini bekliyorum, merak ederim. :)

      Sil
  2. Bu diziyi de merak ediyorum... Oyunculuk anlamında tatmin edeceğinden eminim. İzleyecek çok şey var. :) Bu aralar pek fırsat bulamıyorum ne yazık ki... :( Ama madem şans verilmesi gereken bir yapım diyorsun , listeye ekleyeceğim... :) Emeğine sağlık... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şans verilmesi gerektiğini kesinlikle düşünüyorum.
      Teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Upss çok merak ettim. Henüz izleme fırsatı bulamamıştım.

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)