2021 Keşke Hiç Yaşanmamış Olsaydın

Elime çayımı aldım, minik bir mum yaktım...
 Loş bir ışık altında yılın son günü için bu yazıyı yazma kararı aldım.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

2019 benim için garip geçti hani olmasa da olur dediğimiz cinste.
2020 arada kalan bir yıl oldu, nasıl başladı nasıl bitti anlamadım.
2021 ise felaket kötü geçti. Sanırım bu üç yıl içinde en acımasız, en zor yıl bu yıldı.


Tek özel hayatım değil ülke olarak da çok zor zamanlar yaşadık.
Mesela unutamadıklarım arasında;

Mart ve nisan ayında bir askeri helikopterin düşmesi var.
Temmuz ayında orman yangınları yaktı yaktı kavurdu hem içimizi.
Tam ayağa kalkacakken
ağustos ayında Altındağ olayları yaşandı.
Gündem bu şekilde devam ederken Kastamonu, Sinop ve Bartın'da bir sel oldu. Aralık ayındayız ve hala denizden kıyılara bazen insanlar vuruyor.
Sabır, düzeleceğiz derken orman yangınları için Rusya'dan kiralanan yangın söndürme uçağının Kahramanmaraş'ta düştü tekrar yüreğimiz yandı.
Yaralarımızı yavaşça sararken
  Marmara, Ege ve Batı Karadeniz bölgesinde meydana gelen şiddetli fırtına nedeniyle toplam 7 kişi hayatını kaybederken, 50'den fazla kişi yaralandı.

Bunların yanında haksız yere öldürülen insanlar...
kadın ve çocuk cinayetleri, hayvan istismarı, ekonomik problemler hepsinin tuzu biberi oldu.


Tabii bunların yanında bir de kişisel problemlerim çok oldu.
 
Hepsi birleşince ruhumu bu yıl çok yorgun hissediyorum. Ve tek olduğumu düşünmüyorum.
Çünkü şöyle bir baktığımda her yıl insanlar bu yıl bitse de yeni yıl başlasa diye dilekleri dileyip umut tohumları atarlardı.
Bu yıl kimse yeni bir yılı beklemiyor. Biliyoruz ki yeni yılda da yaşayacağımız çok kötü şeyler olacak.

Bazen diyorum ki keşke 90'larda çocuk kalsaydım. Hiç bir şeylerden habersiz insanların daha masum olduğu zamanlardan... Tabii o zamanlar da kötülük vardı ama şu an insanlar daha hırçın geliyor.

Bunların içinde tebessüm ettiren iyi şeylerde oldu;

Ocak ayında Türksat 5A uydusu, milli imkanlarla Türkiye'de birleştirilip, Falcon 9 roketiyle Cape Canaveral'den uzaya gönderildi
Şubat ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Millî Uzay Programı'nı açıkladı.
Bu iki olay heyecan vericiydi.

Mart ayında tedbirli normalleşme kademeli olarak açıklandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Karadeniz'de 135 milyar m3 doğalgaz bulunduğunu açıkladı.

Ekim ayında Atatürk Kültür Merkezi yenilenerek hizmete açıldı.
Aralık ayında Türksat 5B uydusu Falcon 9 roketiyle Cape Canaveral'den uzaya fırlatıldı.
Yerli koronavirüs aşısı TURKOVAC acil kullanım onayı aldı.

Son olarak Olimpiyatlar çok eğlenceli ve heyecanlı geçmişti. 
Ülkemizde futbol haricinde başka spor dallarının da konuşuluyor olması hoş bir anı olarak tarihe yazıldı.

Bu yıl bana göre sabır ve umut ederek geçti.
Ne kadar zor zamanlar yaşasak da kötünün kötüsü var diyerek şükretmeyi ve manevi olarak güçlenmeyi öğrendim.
 
2022'den umudum yok ama umarım herkes için hayırlı olur.
Mutlu ve iyi yıllar dilerim.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Gerçekten de zor bir yıl oldu. Bilgilendirme için çok teşekkürler. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  2. Son 1,5-2 yıldır daha kötü ne olabilir ki dedikçe, daha kötüsü oluyor :( İnşallah 2022 iyi geçer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hala kötü devam ediyor. :) İnşallah sizin iyi geçer. :)

      Sil
  3. Seni gerçekten merak ediyorum renkli tırtıl. Umarım bu yılın, geçmiş tüm yıllarından daha daha iyi geçer. Hayatının aşkıyla tanışır evlenirsin. Mutlu olursun. Ailen de mutlu olur. Simdi diyeceksin ki bu kiz neden birdenbire dua etmeye başladı bana. Vallahi içimden öyle dua etmek geldi sana. Kpss ye calisiyorum cok yoğunum. Arada gelip yazılarını okuyorum nasil olduğuna bakıp gidiyorum. Ama seni ilk defa böyle karamsar gördüm. Halbuki film izleyen kitap okuyan insanın ruhu cıvıl cıvıl dır. Umut doludur. Heybene umudu doldurmazsan ilerleyemezsin renkli tırtıl.Senden küçüğüm sanırım. 24 yaşındayım. Ama seni kendime arkadaş gibi görüyorum. Iyi olman da beni mutlu eder. Ben senin aksine plansız düzensiz spontane bir hayat yaşıyorum. Planli olmayı çok isterdim . Oyle insanlara da çok heves ederim. Basak burcuyla asla anlaşamam mesela. Ne bileyim sen iyi birisin bence. Çalışan çabalayan birisin. Mutlu olmayı hakediyorsun. Gülümsemekten vazgeçme hic. Sevgiler... Fatmanur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapma Fatmanur bende Başak burcuyum. :)
      Mesajın beni çok mutlu etti. Okurken yorum olarak değil bana verilmiş mesaj olarak algıladım. Her insanın hayatında bir iki defa yaşadığı sıfır noktası vardır. Bende o noktadayım sanırım ama tevekkülü asla bırakmıyorum. Bu benim için bir sınav ve güzel bir şekilde aşacağım. Sana da başarılar dilerim inşallah istediğin gibi puanlar alıp istediğin işin sahibi olabilirsin. Bu güzel mesajın için tekrar çok teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Ayy seni mutlu ettigim icin cok sevindim. Bu arada daha önce bu yorum yazma işlerinde acemi oldugum icin hesap acmayla ugrasmayip anonim olarak yazdim sana birkaç defa. Basak burcu olduğunu biliyorum. Sormuştum sana. Sen de cevap vermiştin. Yukarıda da Basak burclariyla anlasamam ama sen istisnasın demek istemiştim:)) Bir suru anlatim bozuklugu yapmışım aslinda cok cok dikkat ederim ama bazen insan öylesine yazıveriyor.Bazen daginik olmak kuralsiz olmak cok cok iyi geliyor insana biliyor musun? Hayatinda fazlaca kontrolcü olabilirsin diye tahmin ediyorum. Birak su aksin yolunu bulsun. Her seyi kontrolun altinda tutamazsin. Her istedigin aninda olmayabilir. Birak su aksin. Yolunu bulsun.
      Ben konudan konuya masallah :))

      Sana bir ayet söyleyeyim: Ey iman edenler sabrederek ve namaz kılarak Allahtan yardim isteyin.
      Ayrıca baska bir ayette de Allah sabredenlerle beraberdir ve şüphesiz o vaadinden dönmez. Buyrulur.

      Sen umutlarını fani ve geçici olan neye bağlarsan bağla sonu hüsran olur. Umudunu baki olan allaha bağla ki hep diri olsun. Bunlari senin zaten bildiğini ve uyguladığını hissediyorum. Sadece söylemek istedim.
      Hem bir sey söyleyeceğim. Benim hislerim gerçekten kuvvetlidir. Bence sen çok Çok güçlü bir kadınsın. Ve allah seni cok seviyor. Allah, Hic tanımadığın birinden gecenin bilmem kacinda bu mesajı sana gönderiyor. Ben sadece sebebim. Basindaki her ne ise soz veriyorum geçecek. Biraz daha sabret olur mu? Seni allaha emanet ediyorum. Cunku bir sey Allaha emanetse o sey suphesiz korunmustur.

      Bu arada bana yazdigin guzel dileklerin icin cok cok tesekkur ederim.😊 Birbirini hic tanimayan iki kisinin duası , en cabuk kabul olunan duadır. Ben de sana dua eder dua beklerim.🤗
      Yazımı bir türlü bitiremedim cok uzun oldu gerçekten kusura bakma ama şunu da söylemeden edemeyeceğim. Basak burçları birine cok cok cok zor güvenir ve duvarları vardır. Mesafelidir. Güvenmeden samimi olmamaya dikkat eder. Senin karakterine gore sana fazla samimi gelmis olabilirim(olumsuz anlamda). Ama iste diyorum ya bazı konularda uyuşamıyorum sizinle (basak burcuyla)bir türlü. Benim öyle duvarlarım yok ve hislerime gore hareket ediyorum mantığım hep arka planda. Tamamen his ve duygu meselesi. Diyeceğim o ki sana fazla fazla samimi gelmissem kusura bakma yani.

      Sil
    3. Bende bilerek devrik ve konuşma dili ile yazıyorum, sıkıntı yok. :) Bu blogun özelliği bu zaten. Uzun olsun sorun yok, bıraktım bakalım su ne zaman yolunu bulacak yaşayıp göreceğiz. Dualarım seninle. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)