El Kızı (Dizi)

Bu dizi tam total dizisi ama ben sevemedim. Yani artık açıkçası kadına şiddetin yüksek olduğu dizilerden bıktım. Hem erkek şiddeti var dizide hem kadının kadına şiddeti var, hem fiziksel şiddet var hem psikolojik... Birde üzerine hayvana şiddet var, bu da beni biraz boğdu. Belki sonra düzelir güzelleşir ama ilk bölümden beni açmayınca sonunu getiremiyorum. Bu yüzden de diziyi sevemedim.

Fikret Kuşkan, Macit Koper, Perihan Savaş gibi iyi oyuncuları ekranda gördüğüm için sevindim. Gerçekten yüzü eskimeyen ve her karaktere giden usta oyuncular. Yalnız Perihan Savaş'ın saçları çok güzel olmuş onu yazmadan geçemeyeceğim. Keşke Fikret Kuşkan'ı konuk oyuncu değil de uzun süreli bir karakterle ekranda görebilseydik.

Sevda Erginci ilk bölümün kahramanı performansı ile Sevda oldu. Minicik bir kadın ama yeteneği dev... Her oynadığı dizi de illaki karakterini sevdiriyor. Dizi de o kadar şiddet görmesine rağmen çiçek gibi bir karakteri vardı.

İsmail Ege Şaşmaz'ı ekranlarda tekrar gördüğüme sevindim. Dizide sanırım kötü karakterde yani ilk bölümlerde öyle gözüküyor. Daha sonra farklı yazarlar mı emin olamadım. Fakat performansı güzeldi. Sevda ile de çok yakıştırdım. Keşke başka bir senaryoda çift olsalardı.

Münir Can Cindoruk'u ilk bölüm çok görmedik. Askerde olan bir karakterdi zaten ama Sevda ile yakıştırdım. Yani İsmail Ege olmasa tek Münir Can olsa da olurmuş. İlerleyen bölümlerde performansını daha çok gösterir.

Vallahi şu köpek olayından sonra diziyi kapattım tüm iştahım kaçtı. Normalde sevmesem bile sabırlıca izlerdim ama bünyem cidden hiç kaldırmıyor. Zaten kadına şiddet zıvanadan çıkmış şekilde işlenmişti birde o sahneyi görünce yok dedim olmaz daha fazla izleyemem. Çünkü ben ana haberlerde haber olarak gördüğümde bile direk kanalı kapatıyorum. Tabii ki her insanın bünyesi farklı oluyor. Takdir edersiniz ki benimde bu konularda hassaslığım biraz fazla. Bu yüzden benim bakış açıma göre diziyi değerlendirmeden kendiniz şans vermelisiniz. Kimseyi etkilemek istemem. Belki de siz çok seveceksiniz kim bilir... Yarısında kapattığım için çok yazacak bir şeyim yok. Dizinin yönetmeni Feride Kaytan'dı. Zaten kendini kanıtlamış ve işleri güzel olan bir yönetmen. Haliyle teknik açıdan hiç bir sorun yoktu. Sadece kıyafetleri sevmedim. Keşke senaryo da en azından ilk bölümden bu kadar ağır olmasaydı da olumlu, uzun yazabilseydim. Fakat şöyle bir şey var ki total izleyicisinin tarzı bir dizi, bundan dolayı güzel reyting alması olası bir durum. Sizde isterseniz bir bakın, birde siz değerlendirin. Belki benden farklı düşünürsünüz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
EL KIZI 
Tür: Dram, Romantik, Entrika
Yönetmen: Feride Kaytan
Senaryo: Hilal Yıldız
Yapım: NTC Medya
Yapımcı: Mehmet Yiğit Alp
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Cumartesi
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 23 Ekim 2021
Konu:
"Gemi su almaya başladığı gün, ilk "El kızı"nı attılar aşağı.."
Biz çok mutlu bir aileydik. Annem babamın gözünün bebeğiydi. Gelini değil kızıydı babaannemin. Bir tanesiydi bütün sülalenin. Sonra bir gün babam başka bir kadını sevdi. Doğurduğu çocuğa kadar onların, annemse elin kızı oldu birden. Gemi su almaya başladığı gün ilk anemi attılar gemiden.
Annesinin kaderini yaşarmış kızlar. Ama bilmedikleri bir şey var. Kaderimi annemden, kanımı babamdan almışım ben. Annem gibi kendime kıymam.
Ne diyordu sahi türküde? "Duvarda elek mi olur? Elkızı melek mi olur?"
Eee madem "Elkızı"yız, türkülere konu olmuş namımız, hakkını vermek lazım.
Ben şimdi o beni attıkları gemiyi cayır cayır yakmaz mıyım?

Oyuncular:
Sevda Erginci
Fikret Kuşkan
Perihan Savaş
İsmail Ege Şaşmaz
Münir Can Cindoruk
Macit Koper
Sedef Avcı
Toprak Sağlam
Alayça Öztürk
Fırat Doğruloğlu
Nur Yazar
Çağla Şimşek
Sinan Arslan
Pelinsu Çileli

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Bende pek beğenmedim, aşırıya kaçmış, tiyatrovari sahneler. Şahane konulu dizileri finale erdirip, iki erkek bir kadın aşkı olan konusu baştan belli diziler yayınlamalarını anlamıyorum. Oyunculara yazık oluyor.Şiddet konusuna katılıyorum. Dayak, ,intihar,hakaret ne ararsan var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende anlayamıyorum, harika diziler vardı oysa. :)

      Sil
  2. Diziye denk gelmedim. Konu ilginç aslında ama kadına şiddet içerikli şeylerden bıktım ben de. Kadın hep şiddet gören, ezilen biri gibi yansıtılıyor.
    Elkızı muhabbetini hiç sevmem, oğlan da eloğlu o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelirsen ve izlersen düşüncelerini merak ediyorum. :)

      Sil
  3. Tanıtım yazısını gerçekten çok güzel yazmışlar aslında, sosyal medyadaki yorumları görmesem çok merak ederdim. Ama o kadar çok yorum gördüm ki ve yazınla da bende pekişti düşüncelerim. Açıkçası izleyince bana birazcık mutluluk verecek ya da kafamı dağıtacak şeyler arıyorum bugünlerde, zaten pandemi falan derken iyice şiştik artık. Teşekkürler güzel yazın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende artık mutlu edecek konulu diziler istiyorum ama sezon içinde o tür diziler tutmuyor. İzleyici dram istiyor, yıpranmak istiyor. :)

      Sil
  4. Dizi baya merak uyandırıcı ama hikayesi biraz ağır gibi😕

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)