Yalancı (Dizi)

Bu dizi de kim yalancı bilmiyorum ama verdiği mesajlar kalbime acı acı oturdu. Bu yazıyı nasıl yazacağımı bilmiyorum. Resmen tutuldum kaldım.

Dizi de çok cümle ağırdı ama en çok “Gülmüşüm ya gülmüşüm. Restorandan çıkarken adama gülmüşüm yani kuyruk sallamışım, fingirdemişim. Bana gülmüşsün dediler suçlu benmişim gibi.” cümlesi ayrı bir ağırdı. Gülmek... İnsanın doğasında olan bir olay, farkında olmadan bile gülebilirsin... Bu cümle çok ağır geldi ve dünyanın neresine giderseniz gidin kadın olduğunuz için bu durum değişmez. Ay vallahi moralim bozuldu ya hu! Neyse diziyi genel olarak tahlil edersem beğendim. Gizem, psikolojik gerilim ve entrika ilk bölüme göre çok yüksekti. Bu durumda akıcı bir hal almasına sebep olmuştu. Şahsen bir sahnesini bile sıkılmadan izledim.

Burçin Terzioğlu performansı ile beni büyüledi. Karakterini çok benimsediği belli oluyordu. Tedirgin hali olaylara karşı heyecanı ve korkusunu iliklerime kadar hissettim. Oyun algısından çıkıp gerçekmiş gibi izledim. Burçin'in oyununun her saniyesinde bu durumu gerçekten yaşayan insanlar aklıma geldi. Karakterin ruh hali ve çaresizliği yalancı çıkma ihtimali olsa da kalbimi acıttı.

Salih Bademci biraz abartılması gereken bir oyuncumuz. Hak ettiği yeri ne zaman alacak derken bu dizi ile alabileceğini düşündüm. Çünkü ilk bölüme göre öyle güçlü oynadı ki karakterinin nahif, mükemmel ve hassas bir adam olduğunu düşündürttü. Fakat bu yüzünün arkasında tam bir pislik insan olabileceğini de hissettirdi. İki hissi aynı anda hissettirebilmesi ne kadar iyi oyuncu olduğunu göstermesine yeterde artardı bile. Mehmet Emir karakteri izleyiciyi arafta bırakan bir karakter oldu.

Hazal Türesan ters köşe bir karaktere can veriyor. Deniz karakterinin ablası ve kız kardeşinin her zaman yanında olan bir karakter gibi mi acaba sorusunu bölüm boyunca sordurdu. Yasemin karakterinden tam olarak ne çıkacak merak ediyorum. İyi biri mi kötü biri mi yoksa yalancı mı ilerleyen bölümlerde göreceğiz.

Cemal Toktaş, Deniz'in eski eşi Murat karakterine hayat veriyor. Tıpkı Yasemin karakteri gibi ters köşe bir karakter. İyi ya da kötü olduğu belki de yalancı olacağı bir karakter olabilir. Çok kafa karıştırıcı bir karakter.

Şahin Irmak, Yasemin'in eşi Okan karakterine hayat veriyor. İlk bölümde ailesiyle ilgilenen ideal eş ve baba havası yaratan bir karakterdi. Fakat bir sinsilik var gibi duruyor. Bir kaç bölüme gerçek yüzü ortaya çıkar diye düşünüyorum. Çünkü dizide masum kimse yok gibi bir algı yaratıldı. Muhakkak bu enişte beyde de vardır bir şey diye düşünüyorum.

Dizinin teknik kısmını çok sevdim. Sanki dijital bir kanalda orijinal yapımını izliyormuşum hissi verdi. Hatta televizyonda bu işleyişin nasıl olacağını düşünüyorum. Televizyon izleyicisi bu kadar batı yapımlara benzeyen bir diziyi sevecek mi merak ediyorum. Dizinin cast seçimi, hikayesi, bölümün işleyişi, oyuncuların performansları ve teknik açıdan sonuna kadar alkışı hak ediyordu. Etkileyici replikler, dolu dolu sahnelerin olması beni benden aldı. Bir dizi değil de senaryosu iyi yazmış bir film izliyormuşum gibi hissettim. Her şeyi ile buram buram kalite kokuyordu. Bu yüzden ben diziyi çok beğendim. Eğer bu tür kaliteli, televizyonda dijital dizi seviyesinde bir dizi arıyorsanız bu diziyi kaçırmayın bir şans verin derim. Bence dizde sever ve bir sonraki bölümü merak edersiniz.
Dipnot: Dizi İngiliz yapımı Liar dizisinin uyarlanmıştır.

 Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

YALANCI
Tür: Dram, Gizem, Entrika, Gerilim
Yönetmen: Hülya Gezer
Senaryo: Harry Williams, Jack Williams (Liar)
Senaryo uyarlama: Yazıhane
Yapım: Süreç Film
Yapımcı: Ali Gündoğdu, İnci Gündoğdu
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Cuma
Yayın Kanalı: SHOW TV
Başlangıç Tarihi: 17 Eylül 2021
Konu:
Deniz zeki, yetenekli, kendini işine adamış bir edebiyat öğretmenidir. Mehmet Emir ise ünlü bir cerrah. Oğlu Deniz’in öğrencisidir. Her ikisi de epey zamandır hayatlarına kimseyi sokmamıştır. Aralarındaki çekim, onları önce beraber çıktıkları bir akşam yemeğine daha sonra da hayatlarını alt üst edecek bir dizi olayın içine sürükler. Masum bir yemeğin kendileri ve ailelerini büyük yıkımlara karşılaştıracağı akıllarına bile gelmez.

Oyuncular:
Burçin Terzioğlu
Salih Bademci
Hazal Türesan
Cemal Toktaş
Şahin Irmak
İmer Özgün
Murat Kılıç
Serkan Tınmaz
Efsane Odağ
Fatih Berk Şahin
Emir Çubukçu
Öyküsu Özyürek
Ozan Ayhan
Gizem Erman Soysaldı
Mesut Yılmaz
Doğa Karakaş
Sema Çeyrekbaşı
Özgür Şahin

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Cuma günü olması kötüymüş. Kırmızı Oda izliyorum fırsat bulunca. :)
    Diziye hiç denk gelmedim, tekrarı çıkarsa bir bakarım. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama günler hep dolu maalesef bir kaç dizi aynı güne denk gelecek. :)

      Sil
  2. Hiç dizi izleyemesem de yazılarını takip ediyorum dizilere merakım artıyor doğrusu :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)