Barbaroslar: Akdeniz'in Kılıcı (Dizi)

Bu yazıyı nasıl yazacağımı bilmiyorum. O kadar çok bekledim ki aylar aldı. Bu dizi aslında geçen sezon gelecekti. Pandemi dönemiyle ertelendi ve oyuncu değişikliğine gidildi. Tam umudumu kesmişken bu sezona sonunda başladı. Dizi izleme tarihimin herhalde en uzun beklediğim ve yakından takip ettiğim dizisi bu dizi oldu. Peki beklediğime değdi mi...

Engin Altan Düzyatan'ın oyunculuğu tamamen usta bir oyunculuk haline geldi. Bu seviyeye geldiği için ve usta bir oyuncu olduğu için aslında bana oyunculuğu hakkında yazmak düşmez. Fakat bir iki övgülü cümleler kurmak isterim. Engin Altan Düzyatan gerçekten hak ettiği yerde değil. Çoğu global oyuncudan daha iyi oyuncu olduğunu düşünüyorum. Bana göre Engin Altan Düzyatan dünya çapında çok tanınmış bir oyuncu olmalıydı. Oruç reis karakterini ağzım açık bir şekilde gözlerimi kırpmadan yazsam abartı olmaz. Her bir detayında, her bir sahnesinde gözümün önü ışıl ışıl oldu.

Ulaş Tuna Astepe yıllarca keşfedilmemiş ve bir aradeniz dizisi ile keşfedilmiş çiçek gibi oyuncularımızdan biri. Bence şu an tam da hak ettiği yerde, hak ettiği bir karakter de oynuyor. Yıllar içerisinde daha da iyi yerlerde olacağını düşünüyorum. İlk bölümde performansı olağanüstüydü. Belli ki karakteri ile bağ kurmuştu. Bu durumda ister istemez izleyiciye pozitif olarak yansıdı.

Yetkin Dikinciler'in bıyığına bayıldım, yakışmış. Ben diziyi büyük oranla Yetkin Dikinciler için izledim. İshak'ın ilk bölümde  kardeşleri ile çok sahnesi olmaması biraz üzdü. O yüzden tam anlamıyla doyamadım işlenen olaylardan dolayı az olduğunu düşünsem de daha fazla görmek isterdim. İlerleyen bölümlerde sahnelerini daha çok görürüz inşallah. Yetkin Dikinciler'in  performansı bildiğimiz gibiydi. İyi ki böyle bir oyuncumuz var. 

Caner Topçu yeni keşfettiğim daha yolun çok başında yetenekli bir oyuncu. İlyas karakteri en çok merak ettiğim karakterdi. Çünkü Caner; Engin, Ulaş, Yetkin ve Yiğit gibi oyunculuğu olağanüstü olan oyuncularla oynayacaktı. Bana göre daha yolun başında olduğu için işi çok zordu. Bu yüzden üstesinden gelebilir mi, bu kadar iyi oyuncu içinde pot durur mu merak ediyordum. Fakat beni çok şaşırttı. Gerek aksiyon sahnelerinde, gerek ikili diyaloglarda fazlasıyla doğal ve iyi bir performansı vardı. Böyle bir kadronun içinde sırtmamış bilakis uyumlu bir performans sergilemişti. Bu diziden sonra yolu açık gibi görünüyor. Türk televizyonu ekranlarında yetenekli bir oyuncu geliyor gibi hissettim.

Yiğit Özşener'in ilk dizisinden son dizisine kadar tüm dizilerini izlemiş biri olarak yazabilirim ki usta oyuncumuz tek kişilik dev kadro. Her karaktere bu kadar mı yakışır, her türde bu kadar mı iyi performans sergiler inanamıyorum. Resmen her karakterine hızlıca bürünüyor ve o karakter ile bütünleşiyor. Profesyonellik böyle bir şey demek ki. Engin Altan Düzyatan'dan sonra sahnelerini ilgi ile izlediğim oyuncu oldu. Her şeyi ile harikaydı.

Dizinin diğer oyuncuları da performans yönünde çok iyiydi. Zaten ön planda olan oyuncuların hepsi tanınmış kendini kanıtlamış oyunculardı. Dizinin jenerik kısmı güzel olmuştu ve jenerik müziğine aşık olmuş olabilirim. Aslında tüm müziklerine aşık oldum. Hepsi çok güçlüydü, güçlü olmaları sahneleri de güçlendiriyordu. Dizinin platosu muazzamdı. Efektleri hoşuma gitti ama görüntü yönetmeni harikalar yaratmıştı. Sanki batı da sinema sektörü gelişmiş bir ülkenin yapımını izliyormuşum hissi oldu. Belli ki teknik ekip çok özenmiş bu da ekrana yansıyordu. Çekim renginin ismini tam olarak bilmiyorum böyle mat kahve gibi sarımsı çekim rengi kullanılıyor ya dizilerde bu dizide de o renk kullanılmıştı. Ben bu renge sonbahar rengi diyorum. Bu rengi lütfen tüm diziler kullansın. O kadar güzel bir renk ki mekanları ve kıyafetleri bambaşka bir yere götürüyor. İnşallah bu rengi bozmazlar bu renkte çekime devam ederler. 

Dizinin bazı sahneleri beni çok etkiledi. Mesela, başlangıcında Bahadır Yenişehirlioğlu'nun puslu sesinden bir giriş yapıldı. Yine Oruç Reis'in denizdeki sahneleri çok etkileyiciydi. Hızır'ın hemen hemen her sahnesi hoşuma gitti ama abisi İshak ile sarılma sahnesi etkileyiciydi. İlk bölüme göre her sahne çok yüksekti ve tempo hiç düşmedi. Bu yüzden aslında genel olarak etkileyici ve güçlü bir işleyiş yazılmıştı. Ben diziye beğenmenin ötesinde bayıldım. Her şeyi ile bir tane kusur bulamadım. Dizinin ilerleyen işleyişinde olaylar doğru mu anlatılır bilmiyorum ama ilk bölüm çok iyi başladı. Tarihi dizi seviyorsanız kaçırmayın derim.

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

BARBAROSLAR
 AKDENİZ'İN KILICI
Tür: Tarihi, Dram, Aksiyon, Kurgu
Yönetmen: Doğan Ümit Karaca
Senaryo: Mustafa Burak Doğu
Yapım: ES Film
Yapımcı: Yusuf Esenkal, Serdar Öğretici
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Perşembe
Yayın Kanalı: TRT1
Başlangıç Tarihi: 16 Eylül 2021
Konu:
Midilli'den çıkan dört kardeşin, tehlikelere göğüs gererek yükselmelerini ve denizlerin fatihi olmalarını konu alan dizi; Sipahi Yakup Ağa'nın dört oğlu olan İshak, Oruç, Hızır ve İlyas’ın, Barbaros kardeşlere dönüşme serüvenini anlatacak.

Oyuncular:
Engin Altan Düzyatan
Ulaş Tuna Astepe
Yetkin Dikinciler
Caner Topçu
Bahadır Yenişehirlioğlu
Pelin Akil Altan
Yiğit Özşener
Tolga Akkaya
Cem Bender
Gülcan Arslan
Melis Babadağ
İsmail Filiz
Miraç Sözer

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Biraz baktım, çok güzeldi gerçekten. Netten izlerim tamamını. :) Yiğit Özşener yorumuna katılıyorum, her rolü iyi yapıyor. İlyas karakterini oynayan da çok iyiydi. Engin başarılı oyuncu ama bu ara hep tarihi dizilerde olunca sanki önceki karakterinin devamını oynuyor gibi geliyor bana istemsizce. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin. Engin bu dizide farklı havada bence. :)

      Sil
  2. Ben henüz izlemedim, ailecek oturup izleme kararı aldık. Artık milleti ne zaman bir araya toplayabilirsek... :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)