Aşk Mantık İntikam (Dizi)

Başta orijinalini iki defa izlediğim ve çok sevdiğim bir dizinin uyarlama olma fikri hiç iyi gelmemişti. Yine de ön yargılı olmak istemedim ve bir şans vermeye karar verdim. Bazı sahnelerde orijinali ile karşılaştırsam da genel olarak uyarlama değilmiş gibi izlemeye gayret gösterdim. Yazımda da uyarlama değilmiş gibi ele alacağım. Çünkü fazladan karakterler eklemeyi ihmal etmemişler.

Burcu Özberk diziye çok uymuş. Hatta o kadar çok uymuş ki hem İlhan ile hem Burak ile kimyaları çok uymuş. Burcu yüzünden izleyici esas adam mı yoksa ikinci adam mı karar veremeyecek gibi geldi. Normalde de bıcır bıcır bir kız zaten bu dizide de bu bıcırık hallerini karakterine yansıtmıştı. İlk bölümden Esra karakterini sevdim.

İlhan Şen'in geçmişte ki halini gördünüz mü? Ya hu bir gidin yapmayın etmeyin bari iki sivilce koysaydınız suratına bir şey yapsaydınız. Gözlük takınca adam daha yakışıklı olmuş. Öyle bu görünüşe aşık olmayacak kız mı var? Yapmayın etmeyin bizi yemeyin adam taş gibi şimdi, sinmiş halinin bile aşırı gideri var. Şimdi ciddi olarak yazmam gerekirse geçmişte ki tipi inandırıcı olmamış bu bir gerçek. Fakat oyunculuğu on numara beş yıldızdı. Ben hangi karakterde oynarsa oynasın İlhan Şen'in oyunculuğunu çok beğeniyorum. Her karakterin altından kolaylıkla kalkabiliyor. Bu yüzden İlhan bence hak ettiği yerde değil. İnşallah oyunculuğunun abartıldığı zamanları görebiliriz. İlk bölümde performansıyla bölümün kahramanıydı.

Burak Yörük ile Melisa nasıl ikiz olabilir. Ne yaptınız ALLAH aşkına. İkisi resmen yan yana ateş ediyor. Çift olacak oyuncuları resmen harcamışsınız. Ben orijinalinden bahsetmeyeceğim yazmıştım ama Burak'ın karakteri için yazmam gerekiyor. Orijinalinde ikinci erkek ile esas kızın olmasını istemiştim. Esas adam çok sevdiğim bir oyuncudur hiç bir dizisini kaçırmam ama bu dizide karakter olarak ikinci adam sendromu yaşamıştım. Uyarlamada da Burak bana orijinalindeki oyuncunun enerjisini verdi. Büyük bir ihtimal de bu dizi de Çınar ve Esra karakterini de birbirine yakıştıracağım. Hatta bence Ozan ve Esra, Çınar ve Esra olarak ayrı iki destekleyici izleyici grubu olacağını düşünüyorum. Eğer ki karakteri aşk üçgenini kızıştırmak ve esas çifti parlatmak için çok sinsi, kötülük peşinde bir karakter yazmazlarsa.

Melisa Döngel hakkında linç yemezsem bir şey yazmak istiyorum. Ben Melisa'yı Esra karakterinde görmek isterdim. Yani Melisa esas kız olup şimdi ki karakterini başka bir kadın oyuncunun oynamasını isterdim. Tabii ki Burcu'nun hayranları yanlış anlamasın harika olmuş, karaktere çok uymuş ama Melisa'da da Esra potansiyeli enerjisini aldım. İnşallah bizde Çağla karakterini sevimli yazarlar da gıcık kapmayız. Melisa'nın daha ilk bölümden enerjisine bayıldım.

Mehmet Korhan Fırat'ın oyunculuğunu özlemişim. Hangi karakteri oynarsa oynasın benim için Tufan karakteri olarak kalacak gibi. İlk bölümde beni eğlendiren bir karakter oldu. Bu arada Burcu ile fiziksel olarak benziyorlar. Ağabey ve kardeş olarak uyumlu olmuşlar.

Süleyman Atanısev'i izlemeyeli bayağı oldu. Hatta tanıyamadım ilk sahnesinde sonra -''Bu bizim kızların babası İlyas değil miydi?'' dedim. İlk bölümde çok sahnesi vardı ama bir yönden de yoktu. Karakter biraz ailesini kendi haline bırakmış ama son sözü söyleyen bir karakter olacak gibi geldi. Esra'nın babası olarak kızının en büyük destekçisi olacağını düşünüyorum. Tekrar izlemek çok güzel, iyi ki karakterini kabul etmiş.

Günay Karacaoğlu ve Zeynep Kankonde'yi bu dizide gördüğüme aşırı sevindim. Bu ikili varsa zaten çok güleceğimiz sahneler geliyor demektir. Bana göre komedide ikisi de aynı kulvarda oyuncular. İkisinin sahnelerini merakla bekliyorum.

Dizi yaz dizisine uygun bir çerçevede bize sunuldu. Tümüyle buram buram ben yaz dizisiyim diyordu. Seçilen mekanlar, kullanılan renkler, kıyafetler, replikler, işleyiş bir yönden de klişe sahneler. Tamamıyla bildiğimiz ama vazgeçemediğimiz yaz dizisiydi. Dizide biraz daha romantik cümleler görmek isterdim. İlk bölümün en azından geçmiş kısımda bari bu cümleleri duyabilseydik güzel olurdu. Batan sonra günlük konuşma şeklinde işlenmesi tamamen komedi, aile türü dizisiymiş hissi uyandırdı. Yani romantik sahnelerin bir ağırlığı yoktu. Fakat bu durum eksi bir puan kazandırmamıştı. Dizi tamamen eğlence üzerine işlenmişti. Hani böyle yazıyorum ama belki de süslü cümleler olsaydı izleyicide bu kadar nasıl başladı nasıl bitti hissi olmazdı. Çünkü sosyal medyaya baktığımda üç platformda da -''Nasıl başladı nasıl bitti anlamadık çok akıcı bir dizi olmuş.'' gibi yazılar fazlaydı. 

Ben dizinin ''olmamış uyarlama'' olacağını düşünmüştüm. Yalnız tekrar yazıyorum hiç bir ön yargım yoktu. Şu anda ilk bölüme göre yaz boyunca çok severek izlenebilecek bir dizi olduğunu düşünüyorum. İzleyicisi sadık olursa ve işleyişi saçmalamazsa sezon içi de şu an kanalda olan ve yaz sonuna bitecek başka bir aynı türde dizinin yerini alabilir. Reytingleri nasıl olur bilmem ama bu şekilde bir düşünce oluştu. Dizinin ilk bölümünde tüm karakterleri uzun uzadıya izlemedik. Bu yüzden diğer oyuncular hakkında ve performansları hakkında net bir şey yazamam. Gördüğüm kadarıyla yapay oyunculuğu olan bir oyuncu yoktu. Teknik kısımda da bir sorun göremedim. 

Diziyi bir şeye benzetmem gerekirse Yalın'ın dondurma markasına yaptığı yaz şarkılarına benziyordu. Ben genel olarak ufak tefek sevmediğim şeyler olsa da beğendim. Bence özellikle genç kesimin favori dizisi olabilir. Bu yüzden diziye bir şans vermelisiniz. Belki sizde benim gibi seversiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dipnot:
Dizi Kore yapımı Cunning Single Lady dizisinden uyarlamadır.

AŞK MANTIK İNTİKAM
Tür: Romantik, Komedi
Yönetmen: Murat Öztürk
Senaryo: Lee Ha-na, Choi Soo-young (Cunning Single Lady)
Senaryo uyarlama: Özlem İnci Hekimoğlu, Nil Güleç Ünsal
Yapım: No:9 Productions
Yapımcı: Yağmur Ünal 
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Cuma
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 18 Haziran 2021
Konu:
Esra garsonluk yapmaktadır ve artık hayatın zorluğundan sıkılarak yaşam standardının değişmesi için mühendis Ozan’la mantık evliliği yapmıştır. Ancak bu evlilikte maddi, manevi zorluklar yaşayınca evliliği bitirmek zorunda kalmıştır. Boşandıktan sonra Ozan bir yazılım şirketi açıp çok zengin olur. Ve bir gün Esra bu şirkette işe başlar.

Oyuncular:
Burcu Özberk
İlhan Şen
Burak Yörük
Melisa Döngel
Günay Karacaoğlu
Zeynep Kankonde
Süleyman Atanısev
Mehmet Korhan Fırat
Sevda Baş
Ceren Koç
Birgül Ulusoy
Tarık Şerbetçioğlu
Mehmet Yılmaz

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Dizileri çok güzel anlatıyorsun. İzlemesem de paylaşımlarına bakıyorum. :) Burcu' yu severim de İlhan Şen' in ilk kez görüyorum. Nedense başrol olarak sevemedim. Büyük ihtimalle izlemeyeceğim diziyi. Burak daha sempatik görünüyor.
    Yazıda fark etmedim, konuyu okuyunca hemen anladım Cunning Single Lady olduğunu. Onun sonunu da izleyememiştim, unuttum gitti sonra. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Şen yeni oyuncular içerisinde yetenekli ve başarılı olan oyunculardan biri. Sonu her Kore dizisinin finalinin olmamışlığı olarak bitti. :)

      Sil
  2. Sanırım ben bu diziyi sevdim part part takip etsem de beni olaya vakıf kılıyor :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)