Son Yılların En Uzun Yılı 2020

Benim için 2010 yılı çok uzun geçmişti birde 2020 çok uzun geçti. Yılın ikinci ayında kardeşimin hastalanması ve bir kaç kez hastanede yatması ile başladı. Yılın ilk ayları olduğu için Korona'nın en korkulan zamanlarında Korona şüphesi olması bizi daha çok korkuttu. Yanında olamamak, iletişim kurmanın zor olması beni çok yıprattı. Neyse ki negatif çıkması üzerine rahatladık ve farklı bir problem olduğu ortaya çıktı. Kardeşim yüzünden çok uykusuz geçen gecelerim oldu. Hala da problemi devam ediyor ve ilaç kullanıyor. Benim için herhalde en zor olanlardan biri buydu. 


Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
İkinci zor olan ise aynı günlerde annemin donuk kol hastalığın yakalanması ve hiç bir hastanenin hasta kabul etmemesi problemiydi. Pandemi'nin ilk zamanlarında randevu almak çok zordu. 6 ay kadar evde acı çekti ve nasıl dayandı bilemiyorum. Kardeşimin üzüntüsünün içine bir de annemin kolunun üzüntüsü çıktı. İkisi de hasta olunca uykusuz gecelerde ikiye çıktı.  Neyse ki sonunda sorun ortaya çıktı ve fizik tedavi ile %90'ı kadar  hastalık çözüldü. Şimdi tekrarlamaması için  günlük egzersiz yapıyor. 


Üçüncü zorluk ise alt komşu problemimdi. 2019'dan bu yana bitmek bilmeyen alt komşu problemim var biliyorsunuz. İkinci gelen kiracıda bin beter çıktı. Mart ayında bir başladı nisan ayına kadar her gece sanki normal gün gibi misafir aldı. Zaten dilleri yüksek bir dil ve birde oturmalarda kimse kimseyi dinlemiyor. Aynı anda birbirlerinin sesini bastırmak için bağırıyorlar. Ve ben böyle bir sohbet hayatımda duymadım. Evimde televizyonun sesini duyamıyordum, sesini 30-35 seviyesine yükseltiyordum ki  evimde 11 seviyesini geçmez televizyon sesi,  gece 12'den sonra oturuyorsak da 8 ve ya 6 seviyesinde açıktır düşünün. Çocukları koşuyor, kapıları çarpıyor, yetmiyor kendileri bağırıyorlar, üstüne televizyon sesini duymuyorlar sonuna kadar sesini açıyorlar... Artık ben çileden çıktım! Hakaret, bağırma filan derken anlamadılar. Bir akşam canıma yetti polisi aradım. Polis geldi filan ondan sonra biraz duruldular gibi oldu bir - iki gün sonra tekrar başladılar. Tüm yaz, ardından tüm sonbahar seslerini   dinledim ama ses etmedim. Sonunda geçen gün kadını balkonda yakaladım. Bir bağırdım bıktım artık diye  kendime inanamadım.  Bir kaç bir şey  söyledim, tabii  apartmanın önünde yaptığım içinde herkes duydu. O günden bu yana normal apartman yaşamı formuna girdiler ve anlamaları tam bir yıl sürdü. Şimdi yüzlerine filan bakmıyorum, samimi olunca tekrar eskiye dönerler. Çok tehlikeli insanlar, uzak durmak lazım.



Bunlar haricinde hep yaşadığınız şeyler oldu. Bir kurban bayramında evi su bastı annemlerin yatak odasının parkeleri filan kabardı belki bu sizden farklıdır.

Tüm sınavlarım evden oldu, market ve pazar dışında asla dışarı çıkmadık, kimseyi misafir etmeyip kimseye misafirliğe gitmedik. Benim zaten ailem bilinçli olduğu için misafirlik konusunda asla sorun yaşamadık. Tabii ki özel ihtiyaçlar,  verilmesi gereken şeyler oldu. Sağ olsunlar arabaları olduğu için kapıdan verip gittiler. Bol bol görüntülü aramalar oldu, bunlar ev oturması gibi saatlerce sürdü. Dışarıdan ne gelirse tek tek yıkandı, asla dışarı kıyafetleri ile evin içinde gezilmedi, dışarıdan gelen hijyenine dikkat etti. Telefon ve kulaklığı dahil dışarıda cüzdan veya ne kullanılıyorsa hepsi tek tek ıslak mendil ile silindi. Bu durum hala devam ediyor, bitene kadar da devam edecek. Ayrıca aynı evin içinde temaslı şekilde davranıyoruz. Benim temizlik hassasiyetim iki katına çıktı, çok fazla çamaşır suyu, temizlik ürünü kullanmaya başladım ve sanırım çamaşır makinesi biraz üzücü bir sona yaklaşıyor gibi. Yalnız buna rağmen bilinçli davranıp çok fazla su israf etmemeye dikkat ettim. Ben geçmiş zamanlarda her gün saatlerce temizlik yaptığım için pek dikkat etmediğimi keşfettim. Bu yılın bana en büyük kazancı aile bağları haricinde su tasarrufu olmuş olabilir.



Hepsinin haricinde tüm yıl ülkemizde olan felaketler, acılar beni çok üzdü. 
Haberleri izlerken çok göz yaşı döktüm. 

Benim tüm yılım üzüntü, depresyon ve yıpranma ile geçti. 
2020'de beş yaş daha yaşlandım. Sizde 2020 nasıl geçti merak ediyorum ve yorumlarınızı bekliyorum...

2021'in size umut, mutluluk, sağlık ve başarı getirmesini dilerim. Mutlu yıllar dilerim.


Yorum Gönder

6 Yorumlar


  1. Zor bir yıl olmuş senin için canım,annene acil şifalar dilerim.Bende 2019 da öldüm öldüm dirildim,2020 daha huzurluydu şükür.Hepimizin zor yılları olabiliyor Alkah beterinden korusun diyeceğim ama bu yıldan daha zoru kıyamet olacak zaar :))🤭 Yeni yıl sana güzellikler getirsinnnnn

    YanıtlaSil
  2. 2020 zor bir yıldı gerçekten 2021 güzel gelir umarım :)

    YanıtlaSil
  3. Annen ve kardeşin için çok geçmiş olsun öncelikle 🙏🏻bendede üst komşu sıkıntısı var 1 yaşında bile olmayan çocuğa ağlıyor diye bağırır koşarak gider bağıra bağıra şarkı söyler sabah 8de bir küçücük aslancık varmış şarkısıyla uyanıyoruz koşmayan çocuğun arkasından gümbür gümbür koşmayı nasıl becerir hiç bilmiyorum. Acayip sinir bozucu bir durum gerçekten. Parkelere de ayrı üzüldüm senin için 2020 bir hayli zor olmuş umarım 2021 çok güzel geçer. 💖🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım canım, herkeste var böyle komşular çok yazan var bana. ALLAH yardımcın olsun. :)
      Evet parkeler kötü oldu birde yeni yaptırmıştık. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)