Ya İstiklal Ya Ölüm (Dizi)

MİLLİ MÜCADELE'NİN 100. YILI ANISINA
Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere dünden bugüne tarihimizin şanlı zaferlerine emek veren bütün kahramanları saygı ile anıyorum. Ruhları şad olsun. Yeni dizimiz hayırlı olsun.

Öncelikle Rabbim bu topraklara bir daha böyle acı olaylar yaşatmasın, ülkemizi sınırlarımızı korusun, askerimizi korusun. Böyle bir diziye kim vesile olduysa ve emeği geçtiyse ellerine emeğine sağlık. Böyle dizilerin daha çok yapılması dileğiyle.
Dizide oynayan oyuncuları tek tek yazmayı istemiyorum. Çünkü o kadar kıymetli karakterleri o kadar kıymetli oyuncular oynamış ki her birinin performansını saygı ile izledim. Hepsi ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışmışlar. Bu yüzden hepsini ayrı ayrı tebrik ederim.

Dizi hakkında ne yazacağımı bilemiyorum. ''Nutkum tutuldu!'' diye bir deyim vardır ya aynen o şekilde oldum. Çok etkileyici ve gurur verici bir işleyişi olduğunu düşündüm. Kitaplardan okuduğum ve bildiğim kadarıyla tarihe uygun bir işleyiş yapılmıştı.(Yanlışım varsa affola.)

Karakterler özenle yazılmış ve doğru profille anlatılmıştı. Ayrıca tüm oyuncular doğru karaktere seçilmişti. Sadece takma bıyıklar, ben takma bıyığım diyorlardı. Makyaj kısmı sıkıntılı gibi geldi. Bunun haricinde kıyafetler, kurulan plato anlatımda o günlerin gerçekçiliğini arttırmıştı. Dizi çocuk sahnesiyle çok hisli başladı. Ardından çok güzel bir jenerik girdi ki jeneriği kim yaptıysa ellerine sağlık. Ayrıca dizi de kullanılan müziklerde muazzamdı. Hemen hemen her sahnenin altına müzik konulması hoşuma gitti ve bazı sahnelerde heyecanı arttırmıştı. Her anlatılan karakterin ilk sahnesinde isimleri yazılması iyi düşünülmüştü ve dublaj yerine alt yazı kullanılması da isabet olmuştu. Akılda kalan vurucu replikleri olması senaryoyu güçlendirmişti.

Bazı sahneler beni çok üzdü. Evet kitaplarda hepimiz gördük, anlatılan olayları okurken hayal ettik ama görsele dönüştürülmesi hem tüylerimi dikken diken etti, hem üzdü, hemde yaraladı. İzlediğim şeyin gerçekten yaşanmış olması; o günlerde yaşıyormuşum, yaşamışım gibi hissettirdi. Bu yüzden izlerken sık sık o günlerde yaşanılanları tekrar yaşatma Rabbim diyerek izledim. İzlerken üzülmemin yanı sıra çokta gerildim. Mücadele verilen varlıkların, halka zulmettiğini izlemek tahammül edilemez bir durumdaydı, bende itiraf etmek gerekirse tırnaklarımı yedim.

İlker Kızmaz için ondan Atatürk olmaz, yapamaz, çok kasıntı durur yazmışlardı ama ilk sahnesinden itibaren enerjisini çok beğendim ve hissettim. Aslında tüm oyuncular bana o büyülü ruhu hissettirdi. Zaten hem senaryo, hem oyuncular güçlü olunca bunu hissetmemek olmazdı.

Sizi bilmem ama ben ilk bölümde bıyıklar haricinde hiç bir kusur bulamadım. Çekim rengi, çekim açıları, kostümler, plato, ışık açıları ve ses muazzam iyiydi. Diziyi dizi olarak değil de sinema tadında izledim. Eğer altı bölüm boyunca dizinin işlenişinde bir bozulma olmazsa da bir sinema filmini altı bölüm olarak televizyonda yayımlıyorlarmış hissi ile izleyeceğim. Ve tekrar sizi bilmem ama ben izlerken iyi ki Türk olarak doğmuş iyi ki Türkiye'de yaşıyorum dedim. Bu yüzden izlemeyen varsa kesinlikle internet üzerinden dahi olsa izlemeli. Şiddetle ve gönül rahatlığı ile diziyi öneririm. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
YA İSTİKLAL YA ÖLÜM
Tür: Dram, Savaş, Tarih
Yönetmen: Yasin Uslu
Senaryo: Funda Çetin
Yapım: Kirli Kedi & Atlantis Yapım
Bölüm Sayısı: 6
Yapım Yılı: 2020
Yayın Günü: Pazartesi
Yayın Saati: 20.00
Yayın Kanalı: TRT1
Başlangıç Tarihi: 16 Mart 2020
Bitiş Tarihi: 23 Nisan 2020
Konu:
İstanbul’un İtilaf devletlerince işgalinin yaşandığı 16 Mart 1920 ile Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açıldığı 23 Nisan 1920 tarihi arasındaki altı haftalık tarihsel süreci anlatacak olan dizi, Milli Mücadele ruhunu ekrana taşıyacak.16 Mart 2020 günü yayımlanacak dizinin ilk bölümünde; İtilaf devletlerince işgale uğrayan İstanbul’un işgal günü ve sonrasındaki günlerde yaşadığı süreç ile Türk halkının işgal karşısında tek vücut olması anlatılacak.
Oyuncular:
İLKER KIZMAZ
BİRKAN SOKULLU
OSMAN SONANT
DOLUNAY SOYSERT
MEHMET ÖZGÜR
ALTAN ERKEKLİ
RIZA KOCAOĞLU
HİLMİ CEM İNTEPE
MELİS SEZEN
UMUT KARADAĞ
DENİZ CELİLOĞLU
USHAN ÇAKIR
BURAK YAMANTÜRK
FIRAT DOĞRULOĞLU
SERKAN ERCAN
BURAK TAMDOĞAN
KENAN BAL

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Rıza kocaoğlu ayni anda 2 dizide oynuyor sanırım. Birde yorumunuzdan sonra diziyi izlemeye karar verdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dizi 6 bölüm, bildiğim kadarıyla çekimleri bitti, ama ekran konusunda evet Rıza Kocaoğlu iki dizi de ekrana gelecek. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)