Baraj (Dizi)

Baraj filmini izleyen biri olarak film ile karşılaştırma yapmadan düşüncelerimi yazmak istiyorum. Diziyi orijinal bir konu olarak düşüneceğim. Dizinin ilk bölümünün  şöyle böyle bir işleyişi vardı. Yani ilk bölüme göre beni çok tatmin etmedi. Bir şeyler eksik gibiydi. Ya Biran ve Burak ta adapte olamamışlardı ya da Feyyaz ikisine göre fazlaydı. Emin olamadım ama başrol üçlüsü arasında bir denge bozukluğu vardı. Tek tek ele alırsak ;

Feyyaz Duman'ı çok seviyorum. Oyunculuğu bir yana magazinsel açıdan da beğendiğim bir isim. Bir önceki projesinde ilk gördüğümde kanım kaynamıştı ve bizden bu adam demiştim, hala öyle düşünüyorum. Fakat bende hala Arif'miş gibi bir algı oluştu. Dizilerin aralarında zaman farkı olmadığından mı yoksa karakterler birbirlerine yakın olduğundan mı bilemedim. Sanki Arif karakteri farklı bir hayat hikayesine yazışmış gibiydi.

Biran Damla Yılmaz yok güzel bir oyunculuğu var bu konuda hakkını yiyemem ama mimiklerini çok kasıyor ve zorluyor. Bu da abartılı bir oyunculuğa dönüşüyor bazı sahnelerde. O yüzden hangi dizide oynarsa oynasın karakterle bağdaştıramıyorum. Biraz daha mimiklerini doğal kullansa mis gibi bir oyun sergileyecek. Yazımda karşılaştırma yapmayacağım ama izlerken Türkan Şoray'ın karakteri nasıl yükselttiği konusunda bol bol karşılaştırma yaptım. Oyunculuğu olmuş ile olmamış arasında kalmış bence. Neyse ilk bölümün günahı olmaz, zamanla oturacaktır.

Burak Yörük aslında doğal oynayan bir genç oyuncu. Fakat bu dizi de Biran gibi kendini çok kasmış gibi hissettim. Zaten işleyişte karakter olduğundan fazla itici yazılmıştı, Burak'ın kasılması ile oyunculuğu gözüme daha battı. Biran ile olan sahnelerinde kimyaları da pek uyumlu gelmedi. Fiziksel olarak yakışsalar da duygu anlamında bana pek geçmediler. (Bu yüzden de Feyyaz Duman'ı aşağıya çektiklerini düşündüm.) Açıkçası Tarık ve Nazım sahneleri beni daha çok heyecanlandırdı.Yine de bir iki bölüm sonra daha iyi olacağını, karakterin oturacağını düşünüyorum. Daha önce de izlediğim için o potansiyelin olduğunu biliyorum, tatlı bir adam.

Sumru Yavrucuk, Sait Genay ve Tuna Orhan usta oyuncular olduğu için sahneleri muazzamdı. Ustalıklarını her oynadıkları karakter gibi bu karakterlerinde de göstermişlerdi. Saygı ile izledim...

Dizinin çekim açılarına bayıldım. Hele o şantiye alanının çekim sahneleri dört dörtlüktü. Çekilen yer kasvetli görünse de teknik kısımda bir şekilde o kasvet yok edilmişti. Bu yüzden teknik kısımda başarılı buldum. Hasan Tolga Pulat başta olmak üzere tüm ekibin ellerine sağlık. Dizinin günümüze doğru uyarlanmış gibi geldi. İzlerken mesajı doğru alırsanız, anlayana güzel mesaj veriyor. İşleniş kısmında biraz daha hareketli olsaydı güzel olurdu. Fakat ilk bölüm, belki sonra heyecanlı olur. Spoiler vermeyeyim ama Nehir karakterinin nasıl işleneceğini çok merak ediyorum. Çünkü Nehir karakteri minnet ve aşk arasında kalan bir karakter, uyarlama da bunu nasıl yapacaklar olayı uzatacaklar mı ne şekle gelecek merak ediyorum. İlk bölüme göre dizi güzel olacak gibi geldi. Tabii belli de olmaz, bir kaç bölüm ilerlemesi lazım. Sonuç olarak ilk bölüme göre diziyi hem sevmedim hem sevmedim. Fakat denemeyi hak eden bir dizi, isterseniz bir bakın, bence seversiniz.
 Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
BARAJ

Tür: Entrika, Romantik, Dram
Yönetmen: Hasan Tolga Pulat
Senaryo:  Safa Önal (Baraj 1977)
Senaryo uyarlama: Hasan Tolga Pulat
Yapım: MEDYAPIM & N0:9 PRODUCTIONS
Yapımcı: Fatih Aksoy, Yağmur Ünal
Yapım Yılı: 2020
Yayın Günü: Salı
Yayın Saati: 20.00
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 17 Mart 2020
Konu:
1977 yapımlı, başrollerinde Türkan Şoray ve Tarık Akan’ın oynadığı “Baraj” isimli filmin dizi uyarlaması olarak izleyici karşısına çıkacak olan yapımda Nazım’ın (Feyyaz Duman), internette bir arkadaşlık sitesinde Nehir’le (Biran Damla Yılmaz) tanışma hikayesi konu alınıyor. Birbirlerini hiç görmemiş olma durumu, Nehir’in fotoğrafını göndermesiyle değişir. Nehir’in çok güzel ve kendinden genç olduğunu düşünen Nazım yüzündeki yara yüzünden kendi fotoğrafını göndermeye çekinir ve Nehir’in ısrarı ve onu kaybetme korkusundan dolayı Nazım, baraj inşaatına İstanbul’un renkli hayatından sürgün gönderilmiş, yakışıklı ve çapkın bir genç olan Tarık’ın (Burak Yörük) fotoğrafını gönderir. Nehir’in fotoğraftaki Tarık’ı beğenmesi ve sürpriz bir şekilde baraja gelmesi işleri karıştıracaktır...
Oyuncular:
FEYYAZ DUMAN
BİRAN DAMLA YILMAZ
BURAK YÖRÜK
SUMRU YAVRUCUK
IMAN CASABLANCA
SAİT GENAY
TUNA ORHAN

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Filmden uyarlama olduğunu bilmiyordum. Pek ilgimi çekmedi ama ilerleyen bölümlerde şans veririm belki belli olmaz :)

    YanıtlaSil
  2. Filminide severek izlemiştim :) Dizide süper :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)