Kozmetik Tasarrufumda Bitenler 1

Dünden bu yana blogumda tasarrufla ilgili yazdığım yazıyı arıyorum. Herhalde tek başlık olarak değil bir postun içeriğinde bahsettim bu konudan. Bulsaydım linkini bırakacaktım ama bulamadım. Vallahi yalan yazmayım hatırlamıyorum ama 2017 Kasım ve ya aralık ya da ocak ayında özet olarak çok fazla aç gözlü olduğumu, dışarı çıktığımda evde olan bir ürün dahi olsa aldığımı ve bundan rahatsızlık duyduğumu sizlere anlatmıştım. O gün 2018'de tasarruf edeceğimi ve evimde bulunan tüm ürünler bitene kadar ürün almayacağımdan bahsetmiştim.

O günden sonra ben ihtiyacım olmayan hiç bir şey almadım. Hatta o kadar iyiye gidiyor ki şimdi giysi dolabımda bu tasarruf işine başladım. Yani kış ayında zaten bir şey almamıştım ama bahar ayından bu yana bilinçli olarak çoraplarım dahil eskiyip yırtılmadan ihtiyaç duymadan hiç bir kıyafet almama kararı aldım. Nitekim şu an bu düşüncemin doğru olduğunu düşünüyorum. 

Çünkü geçmiş yıllarda aldığım ama yıllardır giymediğim kıyafetlerimi giymeye başladım. Mesela 3 yıl önce aldığım bir ayakkabım vardı ayağımı sıkıyordu biraz. Bu yıl ayakkabı almadığım için toplum içine çıkarken giymem gereken ayakkabıyı güzel kullanmam gerekiyordu. Bundan dolayı ayağımı sıkan ayakkabıyı pazara markete giderken giyip değerlendiriyorum. Bu şekilde hem kıyıda köşede kalan parçalarım değerleniyor hemde paradan tasarruf etmiş oluyorum. ALLAH nasip ederse önümüzde ki kışta bu şekilde devam etmeyi düşünüyorum.

Şimdi neleri bitirmişim sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu yazı uzun bir yazı olacağı için seri şeklinde yazmam daha iyi olur diye düşündüm. İlk parti olarak da bunları seçtim. 
   


İlk partide şampuan, saç kremi, makyaj düzeltme pamuğu, kulak temizleme pamuğu, saç boyası, nefes açıcı, diş macunu, bitkisel yağlar, kremler ve tek kullanımlık eldiven.


Yağlar 

2017 eylül ayında evde saçımı boyadıktan sonra ev temizliğine başladım. Evde tek olunca 45 dakika tutmam gereken boyayı 3 saat tutmuşum. Sonuç olarak saçlarım avuç avuç döküldü adeta kel kaldım. Bu yüzden mart ayına kadar haftada 2 kez olmak üzere sabit yağ ile uçucu yağları birleştirip saçıma 20 dakikalık maske yaptım. Şükürler olsun saçım eski haline döndü. Ayrıca bu olayın kışa denk gelmesi en büyük şansım oldu. Çünkü saçlarım çıkmaya başladığında kirpi gibi olmuştu çıkan saçlar. O kadar çok kullandım ki numune olarak sizlere 3 adet yağ şişesi ayırdım. Tatlı Badem yağı favorimdi zaten neredeyse tüm uçucu yağları tatlı badem ile sabitlerdim. 

Nefes açıcı Cold Mix 

Bu ürün eczanede satılan bir ürün. Bu ürünü keşfeden ve sürekli burnu tıkanan herkes kurtarıcı olarak tanımlıyor. Yakana , yastığına damlatıyorsun nefesini açıyor ürün. Fakat ben bu ürünü farklı bir şekilde kullanıyorum. Ben çok fazla migren ağrısı çekiyorum. Eskiden ağrı kesici alır, duşa girer ya da farlı yöntemler geliştirirdim. Bu ürünü nereden aklıma geldi bilmiyorum şiddetli bir ağrı çekerken denemek istedim. Gerçekten rahatlattığını fark edince bu alanda kullanmaya başladım. Anlayacağınız benim içinde bir kurtarıcı. Kim keşfettiyse beynine, yeteneğine sağlık. 

Uber - El Yüz Vücut nemlendirici Kremi 

İlk denememde memnun kalınca bir sürü almıştım bu üründen. Bir milyoncu dediğimiz yerlerde bile var bu kremlerden. 1,5 - 2 lira arası değişiyor çok pahalı da değil. İlk işim bu kremleri düzenli kullanıp bitirmek oldu. Kokusuna ve işlevine bayılıyorum. 

Seba Med Protective Facial Cream 

Seba Med favori ürünlerimden olunca haliyle aç gözlülüğüm markada tavan yapıyor. Bu yüzden elimde çok fazla tester gibi Seba Med ürünü vardı. Hemen hemen bitti sayılır. Bir iki belki şampuanı belki gece kremi kalmıştır. 

Signal Whit Now Diş Macunu 

Arada farklı markalar kullansam da genelde Signal kullanıyorum ve memnunum. Ürün güzel beyazlatıyor ama masmavi bir boya oluyor. Hem dişlerim, hem fırçam , hem lavabo masmavi olunca huylanıyorum. Bu yüzden işlev iyi olsa da renk verdiği için çok sevmiyorum.


Sea Color Saç Boyası 

Saç boyasında Sea Color tek markam. 2 ve ya 2,5 senedir saçlarımı boyatıyorum. Maalesef artık 28 yaşındayım ve beyazlarım var. Bu yüzden mecburen boyamaya başladım. Bir kaç kez kuaförüm gel boyayım dese de sağlıklı ve herkes tarafından sevilen saçlarımın zarar göreceğini düşündüm. Bu düşünce ile evde boyamaya başladım. Kullanmaya başladığımda bir çok marka denedim ama iyi gelmedi. Ya çabuk aktı ya da saçımı döktü. Sonunda bu markayı keşfettim. Kutudan 2 tüp boya çıkıyor ve saçımı boyarken 1 tüp 8.73 Karamel, 1 tüp 8.3 Bal Köpüğü birde yarım şişe tatlı badem yağı ( beslesin, parlak göstersin, sağlıklı dursun diye) karıştırıp boyuyorum. Herkes rengini merak ettiği ve övdüğü için hoşuma gidiyor. Bundan dolayı rengi sabitledim ve sadece bu markayı kullanıyorum. Hem ucuz hemde tüm marketlerde var daha ne isteyeyim. Bu arada 2 kutu bal köpüğü, 4 kutu karamel kaldı elimdekileri bitirene kadar yanından geçmem. 

Mr. Green Lateks Eldiven M/S

Genelde yüz, ayak ve el olarak kremleri tüketiyorum. Yüzüme ve ayaklarıma krem sürerken midem bulanıyor. Bu huyumdan nefret ediyorum ama yapabileceğim bir şey yok. Ayrıca banyo ve tuvalet temizliği yaparken de eldiven kullanıyorum. Ondan sürekli alırım. İlk defa BIM'den eldiven aldım ve memnun kaldım. Sizde benim gibi huyluysanız tavsiye ederim. 

İpelina Kulak Temizleme Pamuğu 100 adet

Belki inanmazsınız ama 7 kutu kulak temizleme pamuğu var ve neden bu kadar çok cidden bilmiyorum. Yalnız güzel bir ürün pamukları dağılmıyor Ben en çok sivilce üzerine krem sürmek için kullandım.

İpek Makyaj Düzeltme Pamuğu 

3-4 kutu da bu üründen var. Yanlışlıkla taşan ürünleri düzeltme de çok işe yarıyor. Ben far düzeltme de çok kullanırım. Farkında olmadan fazla sürünce abartı oluyor bunu fark ettiğimde geç oluyor ve kurtarıcı gibi bu ürün ortaya çıkıyor. Rimel olduğu için normal pamuk, peçete makyajı bozabiliyor ama bu ürün kulak pamuğu gibi zaten yavaşça, bozmadan düzeltmeyi sağlıyor. Başkaları eyeliner düzeltme de kullanıyorlarmış bu da duyumlarım içinde.


Naturals by Watsons Aloe Vera Şampuan 

Yukarı da saçımı boya ile döktüm diye bahsettim ya o zaman sadece ve sadece bu markayı kullandım. Biliyorsunuz Aloe Vera yenileyici bir maddeye sahip. Saç derim ve saçlarım yıprandığı için yenilenmeye ihtiyacı vardı. Arayış içindeyken Watsons'ta gördüm. Ve kesinlikle müthişti. Saçımı yıkadıktan sonra saç derimin ferahlaması, saçımın dolgunlaşması ve parlak görünmesi çok hoşuma gidiyordu. Şimdi elimde ki tüm şampuanları bitirip tekrar almayı bekliyorum. Çünkü ürün güzel olmasının yanı sıra Paraben, Mineral yağ, Silikon, Renklendirici, Sodyum Loril Sülfat, Sabun ve İzotiazolinon içermiyor. 

Blendax Kepeğe Karşı Etkili Saç Kremi

Bü ürünü hiç sevmedim ve bir daha kullanmam. Çabuk yağlandı, yıkadıktan sonra saçımı yapıştırdı yani saçım söndü bu yüzden beklentimi karşılamadı.


İlk parti bu şekilde  2. partide görüşmek üzere.  Bu arada  benim gibi  tasarruf eden   birileri var mı merak ediyorum. Varsa sizler tasarrufta neler yapıyorsunuz?

Yorum Gönder

0 Yorumlar