This Blog is protected by DMCA.com

16 Temmuz 2018 Pazartesi

Ege'nin Hamsisi (Dizi)

Dizinin ilk 10 dakikasını izlemek bile düşüncelerimin oluşması için yetti de arttı bile. Deneyimlerimde göre bir dizi ilk dakikalarında iyiyse sonradan da iyi oluyor ve o dizi reytinglerde iyi bile olmasa olmuş oluyor. Nitekim bu dizi de bana göre olmuş. Resmen ilk bölümde kültür şöleni yaşattılar izleyiciye. Biraz Karadeniz'den biraz Ege'den gösterip şu yaz gününde esmeyen havada içimizi açtılar. Bu yüzden teknik ekibin ellerinden tek tek öperek tebrik ederim. Mustafa Şevki Doğan ustalığını adeta dizide önümüze sermiş teknik bakımdan işi nirvanaya ulaştırmıştı. Tabii ki görüntü yönetmenini de unutmamak lazım. Teknik ekibin güzel iş birliğiyle gözlerimiz güzelliğe doydu. Benim açımdan dört dörtlük bir iş çıkarıldığı için hiç bir eksik bir hiç eleştirilecek şey bulamadım.

Teknik ekip kadar dizinin kadrosu da göz doyurucuydu. Yeni oyuncular ve usta oyuncularla kadro meç edilmişti. Kadroda güzel bir uyum sağlandığı içinde eksiklikler kapatılmıştı. Ben çok beğendim ama şive konusunda izleyiciden eleştirenler oldu. Açıkçası bu eleştiri bana biraz boş bir eleştiri geldi. Bu insanlar o yörenin insanı değil yani birebir şive beklemek biraz tuhaf kaçıyor. Bana göre oyuncular ellerinden geleni yapmış, bunun için çabalamışlardı ve bence bölümler ilerledikçe şive daha da oturacaktır. Bazı izleyici Rize'de şive yok Laz değiliz filan yazmışlardı ama o konuda pek bilgim yok. Zaten ben Batı Karadenizliyim bizde hiç hiç yok. Bu konu hakkında yazmamam daha doğru olacak sanırım.

Oyuncuları tek tek incelediğim de bölüm boyunca... 

Tüm oyuncuların performansı çok iyiydi. 

İclal Aydın ve Uğur Çavuşoğlu başrolleri paylaşıyorlar ve uyumlu olmuşlardı.

İclal Aydın birazcık kilo almış. Muhtemelen rol icabı kilo alması gerekti ve çok yakışmış beğendim. Böyle şen şakrak bir karaktere hayatta verinde aklıma hep Adile Naşit geldi. Nedense hep onu anımsattı bana. Böyle saf temiz ama İclal Aydın'a yakışan bir karakter olmuş. Şivesinde bazı yerlerde İstanbul Türkçesine kayma vardı ama o kadar şirin olmuş ki dikkatli incelenmediği sürece hiç belli olmuyordu. 

Uğur Çavuşoğlu aslında Karadeniz erkeğine benziyormuş. Bu dizi ile bunu keşfetme şansı buldum. Daha önce hiç fiziksel olarak incelememiştim. Saç rengi ya da ten rengi bir tık daha açık olsa kesinlikle bu Karadeniz erkeği derim. Kökeni neresi bilmiyorum ama İstanbul doğumluymuş. Usta oyuncu da kesinlikle bir Karadenizlilik var. Ben şivesini ve beden dilini çok sevdim. Oynadığı karakterin karakteristik özelliği direk bana geçti. Yani oynadığı karakter ile bir bütün olmuştu. 

Uraz Kaygılaroğlu'nun oyunculuğuna ve kişiliğine aşığım. Yanlış anlaşılma olmasın aşığım derken aile hayatı, iyi bir eş oluşu, iyi bir baba oluşunu hep taktir ediyorum. ALLAH eşi ve çocuğu ile asla ayırmasın hep mutlu olsun. Tabii ki oyunculuğunu da çok beğeniyorum. Hangi karakteri oynarsa oynasın kendini izletiyor. Diğer oyuncularda çok saygın ve iyi oyuncular ama bana göre çoğu kişi Uraz için diziyi izleyecek gibi görünüyor. Şahsen ben dizi açıklanır açıklanmaz Uraz mı var kesin izlemeliyim bu diziyi dedim. Bildiğimiz Uraz işte müthiş ve oyunculuğu eleştiriye kapalı. Sadece dizi de dikkatimi çeken Uraz'ın çok kilo vermiş olması. Aşırı derecede zayıf gözüküyor biraz kilo almalısın Uraz. 

Bestemsu Özdemir bir önceki dizisi ile kendini geliştirmeye başlamıştı. Bölümler ilerledikçe gelişen oyunculuğunu taktir ediyordum. En alt seviyede başlayıp kendini geliştiren oyuncuları seviyorum. Bestemsu Özdemir'de sevdiğim oyuncular kategorisinde olmaya aday gibi görünüyor. Çünkü bir önceki dizisine göre duygu geçişini ve ses tonlamasını daha iyi hale getirmiş. Hafif bir yapaylığı kalmıştı onu da yok edip gerçekçiliğe geçiş yapmış. Bence bir iki proje sonrasında Bestemsu Özdemir tamamen pişmiş ve iyi kadın oyuncular arasında kendine yer bulmuş olacak. Vallahi aferin kıza gözümüzün önünde tırnaklarıyla kazıyarak geldi bu günlere. Başrol olmayı hakkıyla kazandı. Büyük ihtimal Zeynep karakteri en sevdiğim karakter olacak. Karakter bıcır bıcır ve güzel yazılmış. Bestemsu Özdemir'de mimikleriyle hayat verdiği için en ısındığım karakter Zeynep karakteri oldu. 

Asuman Dabak usta oyuncu ama atom karınca gibi bir bu karakterde, bir başka karakterde. Fakat her karakterde sanki kendi değil de karakter gerçekten yaşıyormuş da hadi seni oynatalım demişler gibi oluyor. Bunu nasıl başarıyor bilmiyorum ama her dizisinde performansıyla diğer oyunculardan sıyrılıp ön plana çıkmayı başarıyor. Asuman Dabak'ın oyunculuğu bende farklı duygular yaşatıyor. Karakter eşleşmesinde en doğru seçimlerden biri olmuş. 

Eser Eyüboğlu tam isabet olmuş. Dizinin komedi kısmını yükselten oyunculardan biri olacaktır eminim. Karakteri o kadar eğlenceli ki Eser Eyüboğlu'nun çatlak oyunculuğuyla birlikte çok güleceğimizi düşünüyorum.

Tüm oyuncuları birbirinden iyi ve kaliteliydi. Dizi; konu bakımından, mekan bakımından, oyuncu bakımından rengarenk olmuş. Bu yüzden de ben çok eğlendim. Sıcacık bir aile dizisi izlemek istiyorsanız bu diziyi kaçırmayın derim. Bence bir şans verin, eminim sizde çok seveceksiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 1. sırada, tekrarı ise 6. sırada tamamladı.
EGE'NİN HAMSİSİ

Tür: Komedi, Romantik, Aile
Senaryo: Bahar Filiz Ekinci
Yönetmen: Mustafa Şevki Doğan
Yapım: Köprü Film
Yapımcı: Ferhat Eşsiz
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Pazartesi
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: TRT1
Başlangıç tarihi: 16 Temmuz Pazartesi
Konu:
Dizi de bölgelerinin muhteşem lezzetlerini sunan Karadenizli ve Egeli iki restoran sahibinin çevresinde gelişen komik, duygusal, eğlenceli olaylarla, iki farklı bölge kültürünün naif karşılaşmasının anlatılıyor.


Karadeniz etabı, Rize’nin Çamlıhemşin, Fındıklı ve Güneysu ilçelerinde yapıldı. Dizinin Ege çekimleri ise bölgenin incisi İzmir Seferihisar’a bağlı Sığacık’ta gerçekleştiriliyor.

Oyuncular:
 İclal Aydın
Uğur Çavuşoğlu
Uraz Kaygılaroğlu
Bestemsu Özdemir
Asuman Dabak
Eser Eyüboğlu 
Hakan Bilgin
Haldun Boysan
Utku Ateş
Uğur Demirpehlivan
Bengi Öztürk
Mustafa Şen
Cem Cücenoğlu
Ceyda Saltadal
Buse Meral
Celal Öztürk
Eylül Demirpehlivan
Kemal Zeydan
Ali Akdal
Büşra Şenol
Muharrem Bayrak
Selahattin Öz
İlayda Yıldırım
Ozan Cura
Emir Ali Doğrul
Asya Kasap
Berke Acar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]
zhl:)

Tasarım:Sawako Kuronuma