Evlilik Zamanı Gelmiş ama Evlenmemişlerin Dramı

-''Keşke 18 yaşından küçük olsaydım.'' dediğimiz yaşlardayız değil mi? O zamanlar sadece okulu geçme derdimiz vardı. Ne olduysa o 18 yaşından sonra olmaya başladı. Önce üniversite sınavı girdi hayatımıza onun çilesiyle bir yük yüklediler. Kimimiz okudu, kimimiz okuyamadı. Ardından iş sorunu ayyuka çıktı. Bu sefer onun yükü yüklendi. Zamanla işin içinden çıkamaz olduk.


Aslında bu psikolojik baskıların altında 18 yaşından itibaren çevreden; ne zaman evlenecek, evlenmeyi düşünüyor mu, yaşı da gelmiş, var mı bir görüştüğün gibi sorularda hızla yüzüne yüzüne çarpmaya başlıyor. En feci dönemleri ise 22-28 yaş arası olan oluyor. Artık potansiyel olarak her geçen yılla beraber evde kalmış kız psikolojisi sana işlenmeye başlıyor. Hatta öyle ki evlilik düşünmesen bile çevrende ki insanlar üstlerine vazifeymiş gibi, sana görücü bulmaya başlıyorlar. Evet bu adettir ama bir insan evlenmek istemiyorum diyorsa da zorlamanın alemi yoktur. Bunun yanında sana hayata dair ve evliliğe dair gelen uzun uzadıya öğütler de yanında cabası.Tabi bu psikolojiyle çevrende yaşıtın olan insanlar evlenip bir de üzerine çocuk yapıyorlarsa sen artık yandın demektir. 

Kızını evlendiren torun sahibi olanların kısık gözlerle annenize ya da babanıza -''Senin ki evlenmiyor mu daha?'' diye sorması, sizin o gününüzün zehir olması demektir. Herkes köşesine çekilince o edilen lafın sizin üzerinizden çıkacağına işarettir. Önce anne ve ya baba size keskin bir bakış atar ardından gülümseyerek -''Yok bizimki daha okuyor ya da işinde kariyer yapacak.'' der, ardından ortam müsait olunca direk -''Sen evlenmiyorsun da daha...'' diye başlayan art arda bir sürü cümle sıralamaya başlarlar. Bunun yanında hele bir de komşunun çocuğu evleniyorsa, bu cümleler daha şiddetli bir şekilde kulağına kulağına çarpabiliyor.

Böyle devam ederken hayatın, bir gün evli olan arkadaşlarınla buluşursun. Onların çocuklarını ve evliliklerini dinlemek zorunda kalırsın. Hele de çok kıskanç bir arkadaşın varsa potansiyel olarak sana, kocasını elinden alacakmışsın gözüyle bakmaya başlar. Her lafını evirir çevirir kocasına getirir. 
Uzun süredir görüşmediğin ama evlenmiş olan arkadaşınla örnek bir sohbet:
Arkadaşın: Facebook hesabın var fotoğraflarını göremiyorum arkadaşlarına mı açık sadece?
Sen: Evet, senin varsa ekleyim adın nedir?
Arkadaşın: (Gözlerini döndürerek)Benim yok kocamın var, kusura bakma ona da seni ekleyemem!!!
İşte o an bütün dünya başına yıkılır ve kendini kötü hissedersin. Artık içten içe evlensem mi acaba, evlenmemek çok mu kötü bir şey diye düşünmeye başlarsın.

İşte evli olmamak ya da büyümek böyle bir şey. Şimdi ben 26 yaşındayım, 28 yaşından sonrası eğer evlenmemişsem halk gözünde, turşu olmuş kız modelinde neler yaşayacağım merak ediyorum. Bu günün geleceği gözümde büyüyor.
Uzun lafın kısası, çok yazdım farkındayım.
 ''Hayat zor, evlenmemiş insanları depresyona sokuyorlar.''



Ben kendimden ve çevremden gördüklerimi yazdım. Peki sizlerde durumlar nasıl?

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. ahahahhaha bak ya şu google'ın yaptığına :D allahım bütün arkadaşlarım inatla evlenip çocuklarını çatır çatır doğurmaya başladı :'( inşallah şu taktığım takılar bir gün abna dönecek ihihhi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tövbeler olsun! Bende bakalım ne çıkacak diye yazdım çıkanlar çok komikti. O takıların geleceğini hiç sanmıyorum. Ekonomi o kadar sallantı da ki millet artık 50 lira zor takar hale geldi. Ay evet ya bıktım herkes doğuruyor. Bir de onların bebeklerine bir şeyler yapmak zorundasın üzerine havasını çekmelisin. :D

      Sil
  2. Ben daha 20'yim ama öyle erkenden evlenmeyi düşünmüyorum. Sen de bence çevrenin dediklerine çok kafayı takma. Sırf "evde kalmış" demesinler diye acele karar verip yanlış bir evlilik yaparsan bunun acısını uzun süre çekersin çünkü. Yav he he de geç onlar evliliğin ilk yılı hava atıp 3.yıldan sonra kavgalara başlar zaten emin ol :D

    Zaten o hava atanların çoğu dışarıya karşı öyle yoksa evlerin içinde ne kavgalar yaşanıyordur kim bilir? Hem bu zamanda evlilik kolay mı be? Birini bulsan bile yeni bir ev kurmak kaç bin liralara mal oluyor? Bunları karşılayabilecek babayiğit de zor bulunur. E borca harca girip evliliğin ilk yılları hep borç ödemek de kötü. O yüzden en iyisi bekarlık bence :D

    Karışan yok görüşen yok ne güzel. Aile karışsa bile ailen sonuçta alışkınsın ama daha en fazla birkaç yıl tanıdığım biri bana aşırı karışırsa ben gıcık olurum. Hele taraflardan birinin daha üstün bir özelliği varsa diğerini hep ezer bu özellik yüzünden. Yani bekarlık sultanlıktır kısaca :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende düşünmüyorum 30 makbul diyorum ama işte o baskılar... Yok takmıyorum ama yani toplumdan soğutuyorlar insanı, artık her karşılaşmada sohbet bu oluyor insanın evden çıkası gelmiyor. Kesinlikle öyle herkes hoş görülü değil maalesef bu yüzden 6 ay sonu boşanma yolu. Kesinlikle! :D

      Sil
  3. Büyümek istemiyorum O.O

    YanıtlaSil
  4. Evlendikten sonra da çocuk sıkıntısı başlıyor. "Olmuyor mu?" "Doktora gittin mi?" gibi bir sürü soruyu atlatabilmek için sağlam bir irade lazım. Fakat 40 yaşını atlatabilirsen biraz rahatlıyorsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay daha o evreleri göremedim ben, o da var değil mi? :(

      Sil
  5. :)) durum böyle mi sahi... Ellerine sahlık güldürdün beni. Takmayacaksın demek ki. Çünkü toplumu değiştirmek zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi böyle, güldürebildiysem ne mutlu bana. Evet milletin ağzı torba değil ki büzelim... :3

      Sil
  6. Evlilik söhbəti gələndə otaqdan çıxıram -_- Və hətta o tez evlənənlərin də bu yaşda evlənmələrini çox tez sayıram. Uni biter bitməz evlənmək də nəymiş. Onlar da bizə aa yazıq evlənməyib deyir hər halda :D amma mən anlamıram niyə bunu faciə kimi göstərdiklərini. Bənzər suallar gələndə sadəcə gülümsəyib keçirəm. (içdən bir gülümsəmə deyil əlbəttə ;)) Hər insanın öz həyatı və seçimləri var. Evliliyi level olaraq görmürəm mən. Mənim dostum mənə elə desə hər halda gerçək dost deyl deyə bir də onunla görüşmərəm. Çünki mənim dostum ən əvvəl mənnim necə biri olduğumu tanımalıdır. Həm həyat yoldaşını/kocasını uzun uzun evli olub sizdən yüksəkdəyəm öndəyəm deyə danışan/konuşan insanları da hiç çəkəməm. Çünki dünyaya baxış tərzimiz eyni deyil. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dert Azerbaycan'da da var demek ki ah bu büyükler. En iyisini yapıyorsun, bazen gülüp geçmek en iyisi. Katılıyorum ayın düşüncedeyiz önce kalpler bir olmalı sonra kişilik ve beyinler yoksa evlilik yürütmek çok zor. :)

      Sil
  7. En iyi yaş 30'dan sonra bence :)

    YanıtlaSil
  8. Sinav haftalarinda hemen en kisa zamanda evlenmem lazim.Komsular,akrabalar bisey biliyorda soylor diyen 😸😸😸 sinavlar bitdikten sonra aman erken evlenipte napcam,evlilige hazir degilim,hemi evlenmek kolay bir omur boyu ayni hayati bir insanla paylasmayi goze almak icin hazirmisin? diyen ikiyuzlu zihniyyete sahibim😸😸😸😸 (saka bi yana sinav haftalarinda nedendir bilinmez gel koca istiyorum gel beni ala bagliyorum(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta ben de öyleyim zengin koca arayışındayım vizelerde de öyle olmuştu ama finallerde bu istek daha keskin. Bu hafta ders çalıştıkça hep evlenirim... :D

      Sil
  9. Ben daha 22 yaşındayım bence hala çok etken bir yaş ( aday olsa o kadar etken değil)
    Henüz okuyorum birde. Ama maşallah bütün Arkadaşlarım bu yaşta bir bir evlenip çatır çatır doğurdular. Evlenen zaten uzaklaşıyor arkadaşlardan sadece evi ve Kocası önemli oluyor bir nevi bence. Senede bir defa buluşmalarda ise sadece evlilik hallerini duyuyorum. Acaba bizde evlenince böyle mi oluruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ne ki benim 18 yaşında evlenen arkadaşlarımın çocukları bu yıl okula bile başladı. Ay inşallah olmayız valla evli arkadaş buluşmalarından sonra, görmemişin bir kocası olmuş tutmuş kıskanmış diyorum. Bu kınamayla öyle olmaktan çok korkuyorum. :3

      Sil
  10. Ben daha 18 yaşımdayım demek haytım böyle gelişecek :) 2. gif çok komikti. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ihtimal. Benim deyimimle gözler kalbin aynasıdır gifi o :D

      Sil
  11. Evde kalmış kıza ne deniyormuş? :)))) Google aramaları güzeldi. Tesbitler harikaydı. 26 tam evlilik yaşıdır. Ama en ideali 27'dir. 30'dan sonra "Allah'tan ümit kesilemez" moduna geçersin. 40'dan sonra "hadi canım Allah versin" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman ya Rabbi! Bulur muyum 40 yaşı. 30 dan sonra dul adam gelir sana dedi biri, tabi ben şok :D

      Sil
  12. şimdi 28 yaşındaki ablana turşu mu dedin sen bakiyim :D

    YanıtlaSil
  13. Ben daha onyediyim :( ve hiç evlenmek istemiyorum bazı sorunlardan dolayı, hiç büyümekte istemiyorum ben, çok hassasımdır nasıl başa çıkarım onuda bilmiyorum şimdiden evlenmezsem ne diyeceklerini, ne olacağını çevrem belirtiyor. İnşallah bu sene çok iyi çalışıp güzel bir bölüm kazanmak istiyorum universitede. Elimde işim olursa sabretmem kolay gibi olur. Sanada Allah sabırlar versin ablam, o yaşlar atlatılması zor yaşlar.Vallahi şu toplum baskısından nefret ettiğim kadar hiçbir şeyden nefret etmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bütün her şey dilediğin gibi olur.. Maalesef toplum baskısı hayatımızın tam merkezinde. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)