Canevim (Dizi)

Kış sezonunu kapattık artık yaz sezonu açıldı. Yaz sezonunun ilk dizisi de Canevim dizisi oldu. Yaz sezonunun kıpır kıpır dizileri arasında dram bir dizi olarak başlayan dizi bana Nikah Masası filmi, Canısı filmi, Kenan İmirzalıoğlu'nun Acı Hayat dizisini aklıma getirdi. Belki de bilmediğim daha başka isimlerde de yayınlanmıştır kim bilir... Aynı konuyu ıslatıp önümüze sermeleri, işleyişinin nasıl devam edeceğini bilmek bana pek çekici gelmedi. Fakat ilk bölümüne ve oyuncuların performansını incelemek için şans vermek istedim. Keza fragmanlarından gördüğüme yanılmadım birbirini seven fakir ama gururlu çift, psikopat kızı elde etmeye çalışan zengin adam... Fakat tabii ki bu durum oyuncuların performansını etkilememişti.

Biran Damla Yılmaz biraz kilo mu almış bana mı öyle geldi? Sanki kırgın çiçekken daha zayıfmış gibi geldi. Eğer gözlerim doğru gördüyse bence yakışmış. Partnerlerini düşününce bence Biran diziye yakışmamış. Yani aslında karaktere yakışmış da partnerleri ile uymamış. Keşke bir dram dizisi yerine komedi dizisinde görebilseydik. Benim fikrime göre fiziksel açıdan komedi dizilerine daha yakışır. Komedi dizilerine uygun bir yüz tipi var. İlk bölüme göre performansı yerindeydi. Bana, Eylül karakterinin devamı hissi verdi.

Aras Aydın bu diziye hiç uymamış. Biran'ın yanında abisi gibi durmuş. İkisinin kimyasını sevemedim. Bireysel olarak performansı, ses tonunu sahneye göre ayarlamasını beğendim. Değeri bilinse yetenekli bir oyuncu ama bu karakter için uyumlu bulmadım. Dizi de Özgür Çevik'in oynadığı karakteri oynasa daha uyumlu olurdu diye düşündüm.

Özgür Çevik içinde aynısını düşünüyorum. Bebek suratına psikopat adam karakteri hiç uymamış. Birde yine Kırgın Çiçekler'de Eylül'ün öğretmeni büyüğü olarak gördüğüm için hemen ardından da bu dizi de aşık karakteri oynadığı için ciddiye alamadım. Bu tür dizilerde zengin karakteri hiç sevmedim keza bu dizide de sevmedim. Birde Toprak karakterinin üzerine gelince tüm performansı pot geldi. Belki ileri bölümlerde göz alışınca, karakter oturunca farklı düşünebilirim.

Ezgi Şenler ilk bölümde çok fazla gözüken bir karakter değildi. Umarım gelecek bölümlerde bol bol görürüz.

Zuhal Gencer Erkaya Biran'ın annesi karakterine can veriyor. Usta oyuncuya saygım sonsuz ama hep bu tür karakterler üzerinden gidiyor. Bu yüzden oynadığı karakterlerin devamı olarak izledim.

Simge Selçuk'a fettan karakterler çok yakışıyor. Bu dizi de en sinir olacağım yılan dilli bir karakter olmasını hayal ediyorum. Zaten kötülerin tarafından biri Özgür Çevik'in teyzesi karakterinde.

Rıza Akın'da Zuhal Gencer Erkaya gibi hep aynı karakter üzerinden oynuyor. Gerçi yapımcıların suçu böyle değerli oyunculara hep aynı karakteri teklif etmek... Usta oyuncunun performansını çok beğendim. Özellikle ilk bölümün son sahnesinde muazzam oynadı.

Nihan Büyükağaç kötü karakterin elli tonunu oynadı yazsam abartmam. Her kötü karaktere çok yakışıyor. Bence diğer oyunculara nazaran kötü karakter olarak kariyerine devam etmeli. Dizi de en çok Nihan'ın performansını beğendim.

Burcu Tuna'nın karakteri şuan için dizide ki en gizemli, en merak edilen karakter. Burcu Tuna karakter için biçilmiş kaftan. Karakter ile o kadar güzel bütünleşmişti ki gerçeğe yakın bir şekilde performans gösterdi. İnşallah gizemi bölümlerce sürmez.

Bedia Ener büyük bir usta. Yeteneğine emeğine sağlık çok güzel oyun çıkardı. Büyük ustayı eleştirmek bana düşmez. Bu yüzden önünde saygı ile eğiliyorum.

Dizinin teknik açıdan dört dörtlüktü. Kamera arasında kim varsa ellerine sağlık. Dizinin başlangıç sahnesini çok sevdim ve jeneriksiz başladığı halde isimlerin geçişi çok güzel yapılmıştı. Çekim için seçilen renk canlıydı. Bu da yaz dizisi için güzel seçimdi. Dizinin müziklerini çok sevdim. Beni en çok etkileyen sahne, Günnur'un, Elvan'ı yıkadığı sahneydi. Dizi de oyunculuk açısından pot duran bir oyuncu yoktu. Genel olarak tanınmış ve iyi oyunculardan oluşan bir kadrosu vardı. Keşke konu ve işleyiş farklı olsaydı. Ben tek tek baktığımda beğendim ama konu ve işleyiş açısından diziyi beğenmedim. Yine de sizler bir şans vermelisiniz, belki siz çok seversiniz. Bu yüzden de tavsiye ederim. 
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 23. sırada, tekrarı ise 46. sırada tamamladı.

CANEVİM

Tür: Entrika, Dram, Romantik, Aile
Senaryo: Filiz Alpgezmen, Eylem Akın, Murat Can Tura
Yönetmen: Adnan Güler
Yapım: Koliba
Yapımcı: Ata Türkoğlu
Yapım yılı: 2019
Yayın günü: Pazartesi
Yayın saati: 20.00
Yayın kanalı: ATV
Başlangıç tarihi: 27 Mayıs 2019
Konu:
"Aile yıldızlar gibidir. En çok karanlıkta parlar…"
Dizi, hayatın tüm sıkıntılarına bir arada göğüs geren, birbirlerine sımsıkı bağlarla kenetlenmiş bir ailenin çevresinde gelişen olayları anlatıyor.
Oyuncular: 
Biran Damla Yılmaz
Aras Aydın
Özgür Çevik
Ezgi Şenler
Zuhal Gencer Erkaya
Simge Selçuk
Rıza Akın
Nihan Büyükağaç
Burcu Tuna
Bedia Ener

Yorum Gönder

2 Yorumlar

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)