Seiyuu Nedir?

Manga/Anime ile ilgilenlerin ya da yeni başlayanların çok sık duydugu bir terimdir.Bu gün çoğu terimi biliyorum ama ben de ilk anime izlemeye başladığımda bu ne olabilir ki demiştim.Hatta bir tür sanmıştım uzun zaman.İlk başlayan kişi için olur bazen böyle şeyler.Fakat sorduğunda ya da bilmediğin de alay konusu olabiliyorsun maalesef.Bende kimseye soramadım öylece zaman geçip gitti.Sonra bir gün araştırayım bu olayı dedim.Bildiklerimi sizlerle paylaşmak isterim.


Kısacası Japonya'da ki seslendirme sanatçılarına Seiyuu deniliyor.İlk bu terim anime dergileri Animec ve Newtype'de kullanılmış.Tıpkı bizim ülkemizde ki gibi farklı dilde olan film,dizi ya da programları seslendiriyorlar.İçlerinde en çok anime seslendiricileri ön planda gibi duruyor.Uluslar arası ün kazanabilme yetenegine sahip bu Seiyuu'lar.Hatta çizimlere sesleriyle hayat verdikleri için oyunculara göre daha fazla görev alıyorlarmış.Bir Seiyuu bütün gün seslendirme yaparak kariyer bile yapabiliyormuş..Ayrıca Japonya bu olayı çok önemsediği için 130 civarında bu işin okulu,yayın şirketlerinin özel Seiyuu'su varmış.Bir nevi bu işi globalleştirmişler ,sektör haline getirmişler diyebiliriz.Olayı daha çekici hale getirmek için,izleyen için daha büyük bir hayranlık oluşsun diye şarkıcı ve oyuncuların seslerini de kullanıyorlarmış..Bir nevi bu iş tutulsun diye bu şekilde pazarlamasını yapıyorlar.Ayrıca Seiyuu'ların kendilerine ait hayran klüpleri bile oluyormuş yani  Japonya için çok önemli yere sahip mesleklerinden biri.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Fotoğraftaki 3 karakterin animesini izledim ama asla aynı kişinin seslendirebileceğini düşünmezdim :/ Ayrıca teşekkürler bunu öğrenmem iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yorum için ben teşekkür ederim. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)