Bir Derdim Var (Dizi)

Kanal D bu tür dizileri her sezon, her sezon yapamazsa bir sezon aralıkla yapıyor ve ben bu tür dizileri seviyorum. Çünkü her bölümün bir öyküsü, hikayesi oluyor ve o işleniyor. Son yıllarda psikoloji üzerine bir sürü dizi yapıldı bu dizide onlardan biri. Ben dizinin orijinalini izlemedim bu yüzden orijinal bir diziymiş gibi oyrumlamak istiyorum. Dizinin hikayesini sevdim, ilk bölüm işleyişi de güzeldi. Fakat genç oyuncuların bazı sahneleri çok yapmacık duruyordu.

Birce Akalay'ın yüzünde bir tuhaflık vardı. Sanki Fransız askısı yaptırmış gibi geldi. Botoks gibi değildi daha doğal duruyordu ama bir şey vardı kaş göz belki alın kısmında. Bölüm boyunca devamlı kaş kısmına gözüm kaydı. O kocaman gözleri badem göz olmuş gibiydi ya da değil gibiydi anlayamadım tam olarak. Herneyse bence oyunu çok güzeldi zaten bayıldığım bir oyuncu. Bana göre hemen karakterinin ruh haline girmişti. Bölüm boyunca izlemelere doyamadım.

Mert Fırat ve Birce Akalay güzel duruyordu. Böyle didişmeli çiftlerden olacakları belli. Mert Fırat'ın karakteri güzeldi ama bir ağırlığı yoktu. Yani nasıl desem Savcı karakteri yerine polis olsa daha mı iyi olurdu diye düşündüm. Hep bu Yargı dizisi yüzünden bunlar oluyor o dizide işlenen unvanlar ister istemez karşılaştırma yapmama sebep oluyor. Savcı sertliği yoktu kısacası. Performansı genel olarak güzeldi.

Engin Hepileri beni çok şaşırttı. Kesinlikle hep bu saç tarzını kullanmalı. Otuzlu yaşlarında gibi duruyordu resmen gençleşmiş. Yıllardır kullandığı klişe saç stili de yakışıyordu ama bu saç yüzüne tam gitmişti. Farklı bir hava katmıştı. İnşallah daha fazla sahnesini görürüz, aşırı yakışmış karakteri.

Eylül Ersöz hayali bir karaktere hayat veriyor. Bu dizi ile birlikte Eylül'e uzun saçın yakışmadığını fark ettim. Kesinlikle yüzünün saçını bulmuş. Ben Eylül'ü ilk işinden bu yana takip ediyorum. Genç oyuncular içerisinde kendini önplana çıkarabildi. Çok yetenekli bir oyuncu ve değeri, kıymeti bilinirse kesinlikle çok iyi yerlerde olacağını düşünüyorum. Hani bazı insanlar doğuştan yeteneklidir ya Eylül tam olarak o insan. İnşallah bir gün Aras Bulut İyinemli ile aynı işte olur. Eminim karşılıklı döktürürler.

Dizi teknik olarak güzeldi. Müzikleri biraz zayıf kalmıştı daha sahneleri destekleyici olabilirdi. Bazı oyuncuların sahneleri yapay duruyordu. Bunun haricinde herhangi bir sorun göremedim ve beni rahatsız eden bir sahne yoktu. Belki kıyafetler biraz daha güzel olabilirdi ama Birce'nin tarzını beğendim. Dizinin yolu açık olsun inşallah reytingleri de güzel olur. Vaktiniz varsa diziye şans vermelisiniz.
Dipnot:
2019 yılı İtalyan yapımı olan On the Brink (Oltre la soglia) dizisinden uyarlamadır.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
BİR DERDİM VAR 
Tür: Psikoloji, Dram, Entrika, Gençlik
Yönetmen: Burak Müjdeci, Özkan Say
Senaryo: Laura Ippoliti (Oltre la soglia) 
Senaryo Uyarlama: Yekta Torun, Deniz Gürlek
Yapımcı: Kerem Çatay, Lale Eren
Yapım: Ay Yapım, AyNA Yapım
Yapım Yılı: 2023
Yayın Günü: Perşembe
Yayın Kanalı: Kanal D
Başlangıç Tarihi: 9 Kasım 2023
Konu:
Ergen ve çocuk psikiyatri servisinde şef doktor olan Nilüfer, ergenlerin kırılgan ruhlarındaki sorunları keskin bir zekayla çözmesiyle tanınır. Güçlü sezgileri ve derin hisleri sayesinde genç hastalarının her zaman çözülmesi imkansız gibi görünen durumlarını soruşturma yapan bir dedektif dikkatiyle çözer. Nilüfer’in aynı zamanda yıllardır herkesten sakladığı büyük bir sırrı vardır. Zor geçen ergenlik döneminde ona konulan Depersonalizasyon derealizasyon bozukluğu teşhisi. Ne pahasına olursa olsun bunu herkesten saklamak zorundadır. Aksi taktirde aşkla yaptığı mesleğini elinden alacak tek şey bu olacaktır. Fakat bu hastalık aynı zamanda Nilüfer’in yeteneğidir de. İlaçlar ve kendi iradesiyle kontrol altında tutmaya çalıştığı halüsinasyonu olan kendisinin 15 yaşındaki ergen hali sayesinde birçok içinden çıkılması imkansız vakaları çözüme ulaştırıyordur. Bir nevi akıl, rehberidir Nilüfer’in...
Oyuncular:
Birce Akalay
Mert Fırat
Engin Hepileri
Erdem Şenocak
Başak Gümülcinelioğlu
Neslihan Arslan
İdil Sivritepe
Sennur Nogaylar
Sami Aksu
Uğur Karabulut
Ata Artman
Eylül Ersöz
Esila Umut
Ezgi Gör
Ava Yaman
Ataberk Mutlu
Efe Poylu

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Dizinin tanıtımlarına çok denk geldim. Güzele benziyor ama henüz izleyemedim. İncelemeni okuduktan sonra biraz daha merak etmeye başladım. İzlerim :)

    YanıtlaSil
  2. Birce Akalay'ın gençliği için Eylül nokta atışı bir seçim olmuş. Dünkü sahnelerini izlerken mest oldum. :)

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)