Kanunsuz Topraklar (Dizi)

Yine bağlanmak zorunda olduğum bir dizi ile karşı karşıyayım. Bazen buraya yazı yazarken her başlayan diziyi beğeniyormuşum gibi hissediyorum. Tabii beğenmediklerimi de okuyorsunuz kırmadan bükmeden eleştirmeye çalışıyorum ama genelini çok seviyorum. Çünkü bu işte yıllar geçtikçe daha iyi oluyoruz ve seçim yapmak zorlaşıyor. Maalesef bu dizide öyle oldu ve büyük ihtimal bu diziyi düzenli izleyeceğim.

Uğur Güneş
bölümün kahramanı oldu. Öyle güzel performans sergiledi ki kalbimi tekrar fethetti. Fakat bölüm boyunca neden hep yağmurun altındaydı merak ediyorum. Uğur'u yağmur yağmadığı zamanlarda gördüğümüz sahneleri çok azdı. Sürekli ıslanmasına üzüldüm biraz. Bence Uğur'un oyunculuğunu biraz abartmalıyız. Özellikle acı yaşadığı sahnelerde oyunculuğuna aşık oldum.

Esra Bilgiç'in güzelliği her şeyin önüne geçiyor. Bir insan bağırırken bile güzel olur mu... Oluyormuş Esra sayesinde öğrendik. Kadında güzelliğin yanı sıra başka bir enerji var. İnsanı kendine çekiyor. Haliyle bu enerji de oyununda daha fazla ortaya çıkıyor ve izleyiciyi etkiliyor. Esra Bilgiç yıllar içinde kendini çok geliştirdi. Eskiden ortalama bir oyuncuyken şimdi ortalamanın üstünde bir oyuncu oldu. Gerçekten hak ettiği yere sağlam adımlarla ilerliyor. Dizi de asi, başına buyruk, biraz babacı bir kadını izletiyor izleyiciye. Fakat ilerleyen bölümlerde bu asi kızın içinde merhamet olduğunu ve kalp kırıklığı olduğunu göreceğiz gibi geldi. Sanki Gülfem öyle bir darbe almış ki bu darbenin cezasını herkese asi davranarak kesiyor gibi hissettirdi. Ne kadar küstah bir karakter olsa da ben Gülfem'i sevdim.

Murat Daltaban Malik karakteri ile rotasını şerefsiz listeme çevirdi bile. Benim meşhur şerefsiz listeme hızla giriş yapmak üzere. Malik karakteri o kadar pislik o kadar işçi düşmanı bir karakterdi ki kusasım geldi. Kendinden maddi olarak güçsüz olan insanlara davranışları ve o insanların hayatlarını hiçe sayması tiksinmeme sebep oldu. Tabii ki bu tiksinçliğin başarısı Murat Daltaban'a ait. Ustalığını öyle güzel konuşturdu ki iliklerime kadar nefret ettim Malik'ten. İyi ki bu karakterde Murat Daltaban'ı izliyoruz dedim.

Kaan Taşaner ilk bölümde iyi bir karakter mi yoksa kötü bir karakter mi karar veremedim. Yavuz karakteri aslında çok zeki hatta cahil patronuna yol yordam gösterebilecek bir karakter ama aklını kullanmak yerine el pençe olarak çalışıyor. Yavuz'un yerinde ben olsam Davut ile işbirliğine girerdim. Kaan Taşaner güzel bir performans sergiledi.

Necip Memili'yi çok göremedim. Ben ilk bölümde daha çok izleriz diye düşünmüştüm. Fakat ilk bölümde çok çok az gördük ve izleyemedik. Bu diziyi izleyen izleyicilerin büyük bir oranı Necip Memili için izliyor. Hatta bende bu kısımdayım. Eğer ilk bölümdeki gibi olursa işler değişir. Şahsen izleyici olarak daha fazla görmek isterim.

Doğaç Yıldız Ender'in oğlu olarak o kadar çok o karakteri ile bütünleşti ki tuhaf hissettim. Her an Ender ortaya çıkacak ''Yiğit'' diyecek gibi hissettim. Performansı iyiydi ama bir önceki karakterini unutturması uzun sürecek gibi duruyor.

Eylül Su Sapan'ı beğeniyorum güzel bir oyuncu. Şimdiye kadar hep saçma sapan karakterlerde izlediğimiz için bu karakteri fazla oturaklı geldi. Aslında iyi oldu böyle bir işte olması. Oyunculuğunu daha net görebileceğiz diye düşünüyorum. Yalnız Gülfem ile neden Behice neden anlaşamıyor aşırı merak ettim.

Serdem Paçal'ın ilk dizisi olduğu halde aşırı iyi bir performans sergiledi. Hatta bence daha önce kamera karşısında bir tecrübesi vardı ve internette ben bununla ilgili bir bilgi bulamadım. Aşırı doğal oynamış ve karakteri de favori olabilecek bir karakter. Bence biz bu oyuncuyu iyi izleyelim belli ki yolu aydın ve açık.
 
Dizinin jeneriği çok güzeldi, jeneriğin coşkulu bir müziğe sahip olması hoşuma gitti. Dizi 1939 tarihli Zonguldak ile başladı yani bu akşam bir dönem dizisi izledik. dizide oyuncular fazlasıyla iyi performans sergilediler. Sadece ön plandaki oyuncular değil ismini bilmediğimiz insanlarda iyi oynamıştı. Özellikle madende yaşanan olaylar çok gerçekçiydi. Bir asansör sahnesi vardı ağzım açık izledim. Fakir kesimde olanların yaşamının gerçekten yoksul olarak betimlenmesi hoşuma gitti. O örgülü saçların ucuna bağlanmış ipe kadar ince betimlenmesi hoşuma gitti. Çekim olarak araştırmadım ama plato kurulmuş sanırım, seçilen mekanları sevdim. Tamamen dönemi yansıttığını düşündüm. Teknik olarak sinema filmi tadında bir çekim kullanılmıştı. Ben gri yerine sarı tonlarda olmasını istedim. Sarı tonlarda çekim bana çok nostaljik geliyor. Bu diziye de yakışırdı ama dizi dram üzerine olduğu için yerinde olmuştu. Sadece dikkatimi çeken bazı sahnelerde kamera oyuncuların çok dibindeydi ve zoom yapılan sahneler vardı. Lütfen zoom yapmayın. Fakat genel olarak iyi bir iş çıkmıştı. Hele o kıyafetler beni benden aldı. Kadınların giydiği kıyafetler çok şık ve hoştu. Ben şimdiden bu diziye bağlandım. Düzenli olarak takip etmeyi düşünüyorum. Konusu ve işleyişi güçlü olduğu için reytinglerinin iyi geleceğini düşünüyorum. Sizde bir şans verin, bence benim kadar seveceksiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
KANUNSUZ TOPRAKLAR

Tür: Dram, Dönem, Romantik
Yönetmen: Faruk Teber
Senaryo: Zülküf Yücel
Yapım: Gold Film
Yapımcı:  Faruk Turgut
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Çarşamba 
Yayın Kanalı: FOX TV
Başlangıç Tarihi: 29 Eylül 2021
Konu:
1939 yılında kömür şehri Zonguldak’ta bir kasabada madenci Davut (Uğur Güneş), kardeşleri ve ana-babasıyla mütevazı bir hayat sürmektedir. Madenin sahibi Paşazade Malik Bey (Murat Daltaban)adında zengin bir adamdır. Yağmurun çok yağdığı bir gün uyarıları dikkate almayan Malik bey yüzünden beklenen olur ve maden çöker. Davut, bu düzene karşı sesini yükseltmeye karar verir. Malik bey’in de Davut için hiç beklenmeyen bir teklifi vardır.
Malik bey’in kızı Gülfem (Esra Bilgiç) hayatın gerçeklerinden uzak, korunarak büyütülmüştür. Gülfem; ele avuca gelmez, söz dinlemez, hatta kaba-saba bir adam olarak gördüğü Davut’a zamanla içten içe hayranlık duymaya başlar. Malik bey ise kızı Gülfem’i, Ali Gelik (Necip Memili) adında zengin bir maden patronuyla evlendirmeyi düşünmektedir. Maden işçilerinin kurulu düzene isyanını anlatan bir hikayedir; “Kanunsuz Topraklar”…
Oyuncular:
Uğur Güneş
Esra Bilgiç
Murat Daltaban
Kaan Taşaner
Necip Memili
Doğaç Yıldız
Eylül Su Sapan
Serdem Paçal
Hazar Motan
Onay Kaya
Mine Şenhuy Teber
Ezgi Çelik
Onuryay Evrentan
Derinsu Akkuş
Bora Sivri
Mustafa Dinç
Hakan Aydın
Arif Diren
Şekip Taşpınar
Soner Türker
Doğaç Gözüdeli
Umay Anadolu Kaboğlu
Mısra Tüfek
Rana Kayacan
Hür Can Davran
İhsan İlhan
Ali Erkazan

Yorum Gönder

2 Yorumlar

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)