Aşkın Tarifi (Dizi)

Romantik komedi türünde ilk yaz dizisi Aşkın Tarifi yayın hayatına başladı. Kadir Doğulu'yu sevdiğim için diziyi merakla bekliyordum. İtiraf edeyim Kadir'e rağmen diziye karşı ön yargım vardı. Bilemiyorum ama belki şu menemen fragmanından dolayı oluşmuştur. Keşke o tarz bir tanıtım fragmanı olmasaydı. Çünkü eminim benim gibi diziye karşı ön yargı besleyen bir çok izleyici olmuştur. Ben buna rağmen şans verdim ve iyi ki vermişim.

Kadir Doğulu bana göre ilk bölümü sırtlayan tek oyuncu olmuştu. Tabii ki diğer oyuncularda harika iş çıkarmışlardı ama çoğu sahnenin eksikliklerini Kadir oyunculuğu ile tamamlamıştı. Kadir bence mutfağa yakışmıştı. Serra Arıtürk ile de güzel bir uyumları vardı. Hatta Serra çok küçük olmasına rağmen Kadir ile aynı yaşlarda gibi görünüyordu. Ben ikisinin kimyasını sevdim.

Serra Arıtürk'ün sanırım ilk dizisi bu dizi. Araştırdığımda bilinen biriymiş ama ben tanımıyordum. Bu dizi ile ilk defa keşfetmiş oldum. Araştırmalarıma göre müzik alt yapısı güçlü bir şarkıcıymış. Şimdide oyunculuğa adım atmış. İlk dizisi olduğu için eksikliklerini hiç görmedim. Alper ve Kadir'de zaten oyunculuklarıyla güzel toparlamışlardı. Çok büyük şansı var ki ilk dizisinde böyle iyi bir kadro ile çalışıyor. Bu yüzden de oyunculuğu pot durmuyordu. En önemlisi yapay değildi. Eğer bu dizinin ilerleyen bölümlerinde ve devamında yerinde saymayıp kendini geliştirirse gelecekte güzel bir oyuncu olabilir. Enerjisi güzel geldi.

Alper Saldıran hangi karakteri oynarsa oynasın onu üzerine bir elbise gibi giyiyor. İyi karaktere de kötü karaktere de yakışıyor. O kadar yetenekli bir oyuncumuz ki izlerken saygı duyarak izliyorum. Her oynadığı karaktere kendinden bir şeyler muhakkak katıyor. Bu da bence onu özel yapıyor. İlerde usta bir oyuncu olduğu için hakkında yazmak bana düşmez diyebileceğim bir oyuncu. Dizide Alper iyi gibi gözüken kötü bir karaktere hayat veriyor. Bölüm boyunca yalanları iki yüzlülüğü beni benden aldı ve izlerken sinir oldum. Hani böyle yapay gıcık işgüzar karakterler olur ya işte o tam olarak Aşk Doktoru lakaplı Taylan karakteriydi. Bölüm boyunca ilerde Fırat sana gösterecek Taylan demeden kendimi alamadım.

Cem Davran ve Yasemin Baştan gibi usta oyuncuları bu dizide görmek beni mutlu etti. Yalnız ilk bölümde çok fazla sahneleri yoktu. Haliyle oyunculuklarına doyamadım. Oldukları sahnelerde de farkları ve enerjileri belli oluyordu. Umarım ilerleyen bölümlerde daha çok görebiliriz.

Açıkçası bu diziye özel tüm oyuncuları tek tek yazmak isterdim ama yazım çok uzun olacak. Bu yüzden kısa kesmeye karar verdim. Tüm oyuncular iyiydi İdil Sivritepe'ye ayrıca bayılıyorum. Başrol kadın karakter keşke o olsaydı diye düşündüm bölüm boyunca. Herkesi sevdim eleştirecek bir şey bulamadım.

Dizinin ilk 15 dakikası durağan geçti. Tabii ki başlangıç için bu kısım gerekliydi. Hikayenin nasıl başladığını anlattıkları kısım bittikten sonra dizi tam bir yaz dizisi oldu. Yani tropikal meyvelerden yapılmış dondurma gibi diziydi. Hem tatlı hem de farklı bir tat vardı. Ve bir kez daha anladım ki ön yargılı olmamak gerekliymiş. Umarım ilerleyen bölümleri de ilk bölüm gibi güzel olur. Ben dizinin çekimini de çok beğendim. Yönetmen koltuğunda Deniz Koloş'un oturduğu belliydi. Dizinin tek müzikleri aklımda kalmadı. Müziklerine de ikinci bölümde daha dikkatli bakacağım. Ben diziyi sevdim, kamera önü ve arkasında eleştirecek bir şey bulamadım. Konu olarak da klasik yaz dizisi olsa da işleyişi eğlenceliydi. Bence çok yorucu bir dönem geçirdik. Hem sezon içi dizilerin hepsinin ağır olması hem de günlük hayatımızda. Bence biraz bu kasveti dağıtmak amacıyla diziye bir şans verebilirsiniz. Umarım sizde benim kadar eğlenirsiniz.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
AŞKIN TARİFİ
Tür: Romantik, Komedi
Yönetmen: Deniz Koloş
Senaryo: Leyla Oter, Doruk Erengül
Yapım: NTC Medya
Yapımcı: Mehmet Yiğit Alp
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Pazartesi
Yayın Kanalı: Kanal D
Başlangıç Tarihi: 7 Haziran 2021
Konu:
Kendi halinde bir kebap ustası olan Fırat, kaderiyle oynayan ünlü yaşam koçu Doktor Aşk’a dersini vermek ister. Fırat’ın öfkeyle çıktığı yolculuk, onu bir Fransız restoranına sürükler. Geçmişte Fransız mutfağında iyi bir şef olan Fırat, tutkunu olduğu mutfağa yeniden kavuşurken; restoranın sahibi, güzeller güzeli Naz Soyluer sayesinde de gerçek aşkla tanışır. Doğu ve batı mutfaklarını harmanlayan, yemek sihirbazı Fırat Şef, herkesi şaşkına çevirecek tarif defterinde bir tek Aşkın Tarifi olmadığını anlayacaktır. Tarifsiz bir aşk yolculuğuna çıkan Fırat, Doktor Aşk’a “aşk dersi” verebilecek mi? Yoksa ava giderken avlanacak mı? Fırat, Aşkın Tarifini bulabilecek midir, ya da Aşkın Tarifi var mıdır?
Oyuncular:
Kadir Doğulu
Serra Arıtürk
Cem Davran
Alper Saldıran
Yasemin Baştan
Ümmü Putgül
İdil Sivritepe
Atakan Yılmaz
Elif Melda Yılmaz
Mehmet Şeker
Deniz Gürkan
Gökhan Niğdeli
Selim Akgül
Asuman Sazlık
Onur Yakıcı
Batuhan Bayır



Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. Dizinin fragmanına rastladım. Gerçek hayatta kullanılabilir tarifler verirse dizi çok daha eğlenceli olacaktır. :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten bu konuda sana hak veriyorum yaz dizileri hatta hemen hemen tüm dizilere karşı bir acaba duruşum var . Seyretmeyi sevmedigimdendir belki çok sıkılıyorum nedense. Daha çok polisiye diziler tercihim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye türünde iki dizi başlıyor birisi Baş Belası (20 haziran), diğeri Seyyar (Başladı). :)

      Sil
  3. İlgimi çeken bir dizi olmadı.Bu senenin yaz dizilerinden olacak bu da herhalde😑

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki çıkar zaman vermen lazım sürekli dizi geliyor. :)

      Sil
  4. Biraz baktım diziye ama pek sarmadı beni. Nedense yapay gelen bir şeyler vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da tam tersi çok samimi geldi. Bakış açısı. :)

      Sil
    2. Başroller iyi aslında, kızın arkadaşı da iyi diğerlerini pek sevemedim sanırım. Yine de bir iki bölüm daha bakıp karar verebilirim. :)

      Sil
    3. Ben her zaman başlayan bir dizinin ilk dört bölümüne şans veririm. Bazen bazı dizilerin başlangıç kısmı uzun sürüyor. Bu yüzden ana konuya geçene kadar bir kaç bölüm izlemek gerekiyor. Başı durağan başlayan bir dizi dört bölüm sonra güzel bir diziye dönüşebiliyor. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)