Bozkır Arslanı Celaleddin (Dizi)

Dizi muazzam bir aslan sahnesi ile başladı, tam bir görsel şölendi. Herkesin emeğine sağlık aslan çok gerçekçi geldi bana. Yani dizi heyecanlı bir başlangıç yaptı. Aslan sahnesinin devamında izleyiciye karakterleri tanıtmak amacıyla biraz durağan geçen bir kısım başladı. Daha sonra biraz hareketlendi ve öyle devam etti. Dizide benim tek hoşuma gitmeyen dublaj oldu. Ben Özbek oyuncuların Türkiye Türkçesi öğrenip aksanlı konuşmalarını bekliyordum. Bu durum biraz hayal kırklığı yaşattı bende. Dublaj olduğu için bu durum oyuncuların önüne geçiyor oyunculuklarını yapay gösteriyordu. Belki ben dublaj sevmiyorum, dublajlı yapımları izlemiyorum ondan dolayı böyle düşünüyor olabilirim.

Yalnız Özbek kızları çok güzel ve kimyaları bambaşka. Neden bilmiyorum ama dünyanın o tarafının topraklarında yaşayanlar hep genç görünüyorlar. Uzak Doğu dizileri filan izleyenler iyi bilirler insanları hiç yaşını göstermez. Keza dizide oynayan oyuncularda yaşının insanı değillerdi. Bu yüzden de anne karakterinde olan karakterler çok genç gözüküyorlardı.
Emre Kıvılcım'ı çok beğeniyorum. Hem oyunculuğu hem de yakışıklı oluşu bana çok geçiyor. Bu dizi içinde nokta atışı bir seçim olmuş. Hem oynadığı karaktere yüzü gitmiş hem de tarihi dizinin ağırlığı altında ezilmemişti. En önemlisi yapay ve pot durmuyordu. Diziyi bence götürecek oyuncularsan biri Emre. İlk bölüme göre performansı çok yüksekti.

Javohir Zokirov çok tanıdık bir yüz. İzlerken sanki bizim ülkemizde ünlü bir oyuncuymuş hissi verdi. Hatta acaba ülkemizde ünlü olmuş, ülkemizde iş yapan bir oyuncu mu diye araştırdım ve bir bilgi bulamadım ama daha önce izlemiş gibiyim. Acaba herhangi bir yapımda oynadı mı bilginiz varsa yorumlara lütfen yazın. Oyuncunun performansına bayıldım. Belli ki usta bir oyuncu.

Cemal Hünal'ın karakteri dizinin gizli şeytanlarından biri. Yani, ortalığı karıştıracak entrika dolu bir karakter. Bu yüzden oynadığı karakter bana çok renkli geldi. Kötü karakterin her zaman yelpazesi geniştir. Nasıl ilerleyecek merak ettim.

Yulduz Radjabova sen nasıl güzel bir kızsın öyle. Oyuncunun karakterinin sahnesi çıkar çıkmaz hemen kendimi instagramında buldum. Dizide belli olmuyor ama oyuncunun gözleri renkli ve su gibi bir Özbek kızı. Maşallah güzelliği gibi oyunculuğu da güzeldi. Kaynaklara göre oyuncu 87 doğumluymuş ve şok oldum. Kesinlikle bu kadın 20'li yaşlarında gibi görünüyor. Gerçekten Özbek kadınları yaşlanmıyor. Ayrıca başrol için uygun geldi.

Rano Şodiyeva ve Rayxon Ulesanova'da yaşını gizleyen Özbek oyunculardan. İkisini de anne değil de genç kız karakterinde görsem yadırgamam. Çok güzel kadınlar oyunculuklarını tam kavrayamadım başka bölümlere inşallah.

Tohir Saidov, Nizamülmülk'ün çizim olan resimleri var ya onlara benziyor. O çizimlerdekinin benzerine yakın oyuncuyu bulmaları nokta atışı olmuş. Özbek erkek oyuncuları neden bilmiyorum ama daha önce izledim gibi hissediyorum. Ya aynı ırktan olduğum için yüzleri tanıdık geliyor ya da gerçekten izledim.

Feruza Normatova 89 doğumlu olmasına rağmen diğer Özbek kadın oyuncular gibi yaşından küçük gösteriyordu. Birde yanakları ponçik olunca 19 yaşında kız hissi verdi. Yalnız entrika yapacak bir karakter gibi geldi. İlginç ama oyuncudan dolayı sevdim.

Kaan Yalçın Sultan Aleaddin karakterine can veriyor. Sezgin Erdemir Temur Melik ve
Ferhat Yılmaz Şemseddin karakterine can veriyorlar. Üç iyi oyuncumuza da karakterleri çok yakışmış. İlk bölümde performanslarına bayıldım.

Gülenay Kalkan'ı bu dizide gördüğüme çok sevindim. Oyunculuğunu ve kendisini çok severim. Usta oyuncuyu hayranlıkla izledim.

Dizi için çok uğraşılmış ve emek verilmiş belli. Şahsen ben bölüm boyunca severek izledim. Tanımadığım oyuncular çok olsa da yapay duran hiç bir oyuncu yoktu. Fakat dublaj olduğu için Özbek oyuncularda oyunculukları bana geçmedi. Yani şöyle yazmak istiyorum Türk oyuncular kendi sesleri ile oynadıkları için tüm duyguyu alabildim ama diğer oyuncular dublajlı olduğu için duyguyu alamadım. Dublaj olacağı için İstanbul Türkçesi kullanılmış anladığım kadarıyla. En azından Özbek oyuncular aksanlı konuşsalardı diğer oyuncularda diğer tarihi dizilerdeki gibi konuşabilirlerdi. Beni tek rahatsız eden dublaj oldu. Dublaj haricinde dört dörtlük bir diziydi. Hiç bir kusur bulamadım. Özellikle kıyafetlere ve müziklerine bayıldım. Savaş sahnesi çok güzeldi, Cengizhan ile Celaleddin'in ilk ve ikinci karşılaşma sahneleri çok güzeldi. Dizinin yolu açık olsun bana göre iyi bir başlangıç yaptı. Umarım reytingleri de iyi olur ve severek izlenir. Tabii ki diziyi izlemeniz için önereceğim. Tarihi dizi seviyorsanız bir şans verin, pişman olmazsınız.  
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dipnot: 
 Dizi tarih ve kurgu türündeki Türk ve Özbek ortaklı televizyon dizisidir. Dizi Özbekistan'da sezon arası vermiştir. (alıntı)
Dipnot 2: 
*Eylül 2019'da Taşkent'te "Mendirman Celaleddin" dizisi çalışmalarına başlamadan önce, dizinin ideolojik yorumunu ve senaryosunu tartışmak için uluslararası bilimsel ve pratik bir konferans olan "Jaloliddin Manguberdi: Filmlerde Yaşam ve Sanatsal Uygulama" düzenlendi.

*Özbekistan, Türkiye, Azerbaycan ve İran'dan bilim adamları ve tarihçiler katılarak, Celâleddin Harezmşah'nın biyografisini ve o dönemde meydana gelen olayların yorumunu tartıştılar.

*Dizinin çekimleri Bozdağ film şirketine emanet edildi. Dizide ünlü Özbek ve Türk oyuncular rol aldı.

*Kamera arkasında yaklaşık 500 kişilik bir ekibin çalıştığı Bozkır Arslanı Celaleddin dizisinin dijital efektleri Türkiye, İngiltere, Hindistan ve Malezya'dan 200 kişilik bir ekip tarafından hazırlandı. (alıntı)
 
BOZKIR ARSLANI CELALEDDİN
''Bir İslam kahramanının destanı''

Tür: Dram, Tarihi, Aksiyon
Yönetmen: Nurgissa Almurat
Sanat Yönetmeni: Reza Himmeti
Görüntü Yönetmeni: Efe Kubilay
Senaryo: Mehmet Bozdağ, İsmail Güneş, Rafet Elçi, Babahan Muhammed Şerif
Yapım: Bozdağ Film
Yapımcı: Mehmet Bozdağ
Yapım Yılı: 2021
Yayın Günü: Cuma
Yayın Kanalı: ATV, Milliy TV (Özbekistan)
Başlangıç Tarihi: 21 Mayıs 2021 (Türkiye) -14 Şubat 2021 (Özbekistan) 
Konu:
İslam dünyasını içene sürüklendiği büyük bir iç savaş ve kaostan çıkarıp birleştirmeye çalışan, dünyayı kasıp kavuran Moğollara ilk mağlubiyeti tattıran ve onların yenilmezlik efsanesini yerle bir eden "Bozkır Arslanı Celaleddin"in hikayesi...

Oyuncular:
Emre Kıvılcım
Javohir Zokirov
Gülenay Kalkan
Cemal Hünal
Yulduz Radjabova
Rano Şodiyeva
Rayhan Ulesanova
Tohir Saidov
Saide Rametova
Sezgin Erdemir
Ferhat Yılmaz
Kaan Yalçın


Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Fragmana rastladım. Özbek yapımı olduğunu bilmiyordum. Ayrıca dizi öncesi tarihçilerin bir araya gelip bu konu hakkında konuşmaları çok iyi olmuş. Savaş meydanlarından saraya uğramamış sultanları haremden çıkıyormuş gibi lanse eden dizilerden sonra araştırma yapma zahmetine girmeyen milletimiz, bu kurguyu gerçek tarih diye kabul etti. Ben bunu babama söyleyeyim. Mutlaka izler. Arada ben de bakarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babana söyle inşallah beğenir, ben ilk bölümünü çok beğendim. :)

      Sil
  2. Değişik ve güzel bir yapım olmuş👏

    YanıtlaSil
  3. Tarihi yapımları çok sevmişimdir. Buna da bir bakayım... :) Emeğine sağlık...

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)