İrmik Helvası Yapılışı

Geçen hafta sonu irmik helvası yapmıştım, herkes çok beğenince blogumda hemen paylaşmalıyım diye düşündüm. İlk defa kabartma tozu katarak yaptım. Bir programda kabartma tozu ile iyi olduğunu söylemişlerdi. Oradan gördüğüm için ne kadar tedirgin olsam da denedim. Kabartma tozu tadına bir farklılık katmamıştı ama daha iyi birleşmesini sağlamıştı. İrmik dağılır topak topak olur ya, sanki kabartma tozu un helvası gibi daha iyi birleştirmişti. Yanlış düşünmediysem yaptığımda bu durumun bundan kaynaklı olduğunu düşündüm. İsterseniz siz kabartma tozu katmayabilirsiniz. Ben un helvasını daha çok sevsem de irmik helvası da çok hafif oluyor. İrmik helvasını ceviz ve dolmalık fıstık ile çok yakıştırıyorum. Özellikle dolmalık fıstık çok uyuyor. Diğer kullanılacak çerezler sanki un helvasına daha iyi gidiyor gibi geliyor. Özellikle fındık ile uyumu çok iyi oluyor. Fakat yaparsanız ve çerez koymak isterseniz damak tadınıza hangisi uygunsa onu koymalısınız. Çerez koymadan sade bir şekilde de yapabilirsiniz. Kış ayındayız ama dondurma da çok güzel oluyor. Yalnız sıcakken güzel oluyor. Soğuduktan sonra yapılınca damağa yapışıyor. Gerçi irmik ısıtılıp aynı işlem yapılabilir. Ben irmiği geniş bir kaseye koyup ortasını oyuyorum, ortasına bir top kaymaklı dondurma koyup irmik helvası ile üzerini kapatıp kaseden çıkarıyorum. Tam ortaya denk gelince eridiği için çok farklı bir tat veriyor. Tabii yanına da konulabilir, bu sizin tercihinize kalmış. 
İşte benim tarifim böyle, belki bu haftada siz yaparsınız.
Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.

İRMİK HELVASI

Malzemeler:

  1. 4 klasik su bardağı süt
  2. 3 klasik su bardağı toz şeker
  3. 1 paket vanilin 
  4. 1 limon kabuğu rendesi
  5. 1 çay kaşığı limon suyu 
  6. 1 çay kaşığı kabartma tozu
  7. 1 klasik su bardağı kırılmış çerez (fındık, ceviz, dolmalık fıstık, antep fıstığı)
  8. 250 gram katı yağ
  9. 1 klasik çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı: 
*Önce irmiği yağ ile biraz kavuruyoruz sonra çerezini ekleyerek irmik kıpkırmızı olup kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.

*Bir tencereye sütü koyuyoruz üzerine şekeri ekleyip şeker eriyene kadar sütü ısıtıyoruz.

*Ocağın altını kapatıp sütün içine vanilin, kabartma tozu, limon kabuğu rendesi ve limon suyunu ekliyoruz.

*Hazırladığımız malzemeyi kavrulmuş irmiğin üzerine karıştırarak yavaş yavaş döküyoruz.

*Sonra tencerenin kabağını kapatıp kısık ateşte sütün iyice çekilmesini sağlıyoruz.

*Süt iyice çektikten sonra bir kez daha kavurur gibi irmiği karıştırıyoruz. (2,3 dakika kadar)

*Ocağın altını kapatıp tencerenin kapağını da kapatıp 15 dakika dinlendiriyoruz.

*Sonra istediğiniz zaman sade ve ya süsleyerek servis yapabilirsiniz.
(Kaymaklı dondurma ile güzel oluyor tavsiye ederim.)

Afiyet olsun.

Yorum Gönder

0 Yorumlar