4N1K İlk Aşk (Dizi)

Bu yaz hiç bir diziyi beğenmeyeceğim dediğim anda bu dizi karşıma çıktı. Çok yaşlı olduğumdan sanırım sevemedim kara gözlüm. Aslında yarı yarıya sevdim bundan dolayı sıkıldım kara gözlüm de olabilir. Dizinin kitabını ve filmini izlemedim o yüzden uyarlama gözüyle değil sadece dizi olarak izledim. Belki kitabı ya da filmi iyidir bilemiyorum ama dizi olmamış gibi geldi. Yani bir şeyler çiğ duruyordu. Oyuncular mı, işleyiş mi, replikler mi emin olamadım. Eksik çok gibi geldi bu da çok yapmacık bir iş olarak gözüme göründü. Sıcak, doğal ya da kendimden bir şeyler bulamadım. Dizi 15-18 yaş aralığı için uygun, fena değil. Belki eksiklikler tamamlanırsa daha fazla da izleyici çeker gibi geldi.

Gözde Mutluer'in oyunculuğunu hep severim. Bu dizi de ki tek içten karakteri de ona verdiklerini düşünüyorum. Dobra oluşu, erkeksi oluşu ve bunu iyi oynaması benim için bir başarıdır. Bu yüzden performansını çok sevdim.

Atakan Hoşgören'in karakterini de oyunculuğunu da çok sevemedim. Samimi olmayan bir karakteri vardı. Biraz küstah biraz başka ülkelerde ki dizilerden alınmış gibi bir 2. adam karakterdi. Aklıma neden bilmiyorum ama Kiss Me dizisinde ki King karakteri geldi. Resmen King bu dedim. Edit: 2. adam sandığım   karakter aslında esas adammış.  2. adam gibi duran esas adam yapmışlar  çok şaşırdım. Yine de hala benim için King. Gerçekten King karakterinin aynısı.

Burak Yörük'ün oyunculuğunu çok beğendim. Tam bir kötü çocuk ama bu da bana Kiss Me dizisini hatırlattı. Resmen bir Tenten çıkmış bu Barış'tan. Bence ben bu diziye devam edersem Barış'tan taraf olurum. Fazlaca eğlenceli geldi.

Sina Özer'i sosyal medya üzerinden tanıyordum ama ilk defa oyunculuğunu izleme şansı buldum. Fazlaca yapay bir oyunculuğu varmış. Mimikleri, duruşu, beden dili ben oynuyorum şu an diyordu. Gökhan karakterini de çok kıskanç olduğu için sevemedim. Bu sevgi değil, gerçekten böyle adamlar var ve kadınlara Dünya'yı zindan ediyorlar. Ben böyle adamlara karşı olduğum için de sevemedim. Özellikle ilk bölümde kuzen sahnesinde ipler tamamen koptu. Kıskançlığının sınırı yok Gökhan karakterinde... ALLAH böyle adamlardan kadınları korusun.

Cihan Şimşek'in karakterini çok sevdim. Eslem Akar ile de çok uyumlu olmuşlar. Zaten oyunculuğunu çok severdim ama bu dizi de sakin karakter çok yakışmış.

Cemrehan Karakaş bu dizinin en güzel yanı seni keşfetmem oldu. Nasıl tatlı minyon tipli bir adammış. İlk sahnesinde Youtuber Berk Coşkun sandım biliyor musunuz? -''Aa! Bu o mu?'' dedim. Sanki ikiz gibiler nasıl benziyorlar. Çocuk gerçekten iyi oynuyor. Karakteri de cidden çıtayı çok düşürüyor. Filmde bilmiyorum ama dizi de sanki bu karakteri patlatacaklarmış gibi geldi. İlerleyen bölümlerde pislikleriyle dizi de fenomen olup ön plana çıkabilir. Genelde zaten lise dizilerinde böyle karakterler daha çok sevilir.

Eslem Akar bir önce ki projesinden sonra bu dizi ile çıtayı düşürmüş. Keşke bekleyip başka projeleri değerlendirseydi. Fakat dizinin hakkını vermiş. Performansı yüksek ve iyiydi.

Dizi de dikkatimi çeken sosyal medyada ki dizinin hayran kitlesi oldu. O kadar hayran oldukları şeye bağlılar ki bu hoşuma gitti. Çoğu kitapta ki duyguyu vermedi yazmasına rağmen bir an bile desteklerini çekmediler, bölümünü sonuna kadar desteklediler. Sosyal medyayı yıktılar yazsam abartı olmaz. Zaten bu kitle bağlı olduğu için reytinglerinde hiç düşme olmayacaktır. Yanlış ön görmüyorsam dizi şimdiden sosyal medyaya göre tutmuş durumda. Dizi de diğer bir dikkatimi çeken jeneriğin farklı olması. Eğlenceli ve renkli jenerik çok kullanılmıyor ülkemiz de bu dizinin jeneriği bu açığı kapatmış gibi görünüyor. Karakterler ne kadar itici yazılsa da replikleri komik buldum. Gülmedim hiç desem yalan olur. Gerçekten içten güldüğüm replikleri oldu. Yukarı da yazdım ama yazdıkça fark ettim ki ben işleyişinden sıkıldım dizinin. Yani hikaye, geçişler anlatılmak istenen şey çok kopuktu. Bu da benim sıkılmama sebep oldu. İlk bölümün en iyi sahnesi bana göre başrol erkek ile başrol kızın tanışması olmuş. Gerçekten o bölümü hayranlıkla izledim. Bana göre dizinin en çok yükseldiği sahne de buydu. Yine de ilk bölümün günahı yoktur belki ilerledikçe dizi oturur ve eksiklikler kapatılınca güzelleşir. Ben beğenmedim ama siziler de bir şans verin ve diziyi izleyin. Belki de çok beğeneceksinizdir kim bilir?

Bir de yazar mısınız bana kitap ve film de böyle mi yoksa çok mu  değiştirilmiş? 

Bu yazı renklitirtil bloguna aittir ve kullanılması kesinlikle yasaktır.
Dizi ilk bölümüyle reytinglerde yayın zamanı, 3. sırada, tekrarı ise 5. sırada tamamladı.
4N1K İLK AŞK

Tür: Komedi, Romantik, Okul
Senaryo: Ferhat Ergün
Uyarlama: 4N1K (Büşra Yılmaz)
Yönetmen: Murat Onbul
Yapım: Fabrika Yapım
Yapımcı: Öner Arslanel
Yapım yılı: 2018
Yayın günü: Cuma
Yayın saati: 20:00
Yayın kanalı: FOX TV
Başlangıç tarihi: 6 Temmuz Cuma
Konu:
Yaprak, çocukluktan beri kızlar dünyasından uzak, yanı başındaki dört adamdan oluşan rengarenk bir dünya kurmuştur kendine. Bir gün bu dünya, gizemli bir biçimde hayatına giren Barış’ın oyunlarıyla değişir. Bu değişim, onu kendisine ve kızlar dünyasına doğru bir keşfe çıkarır. Artık bir seçim yapmak zorundadır; ya bir ‘masal prensi’ni ya da ‘gamzeli kahraman’ı seçecektir…
Aşktan, okuldan, ailelerinden yana tam manasıyla bela mıknatısı olan; her zorluğu birbirlerine tutunarak aşan bu beş gencin; çocukken verdikleri o söz, her arıza durumda yineledikleri o cümle, hikayemizi en iyi şekilde özetlemektedir aslında:
''HEPİMİZ KIZIMIZ, KIZIMIZ HEPİMİZ İÇİN!''
Oyuncular: 
Gözde Mutluer
Atakan Hoşgören
Burak Yörük
Sina Özer
Cihan Şimşek
Cemrehan Karakaş 
Eslem Akar
Bülent Alkış
Zeynep Özder
Emir Benderlioğlu
Beyti Engin
Aybanu Aykut
Hakan Haksun
Firuzan Aydın
Tuğçe Kıltaç 
Meral Asıltürk

Yorum Gönder

18 Yorumlar

  1. Dizi biter bitmez. Sevdiğim bir kitabın uyarlamasına Renklitırtıl ne yazmış diye damladım siteye ve hiç şaşırmadım yine aynı düşüncedeymişiz :) ve kitabını ve filmini izlemiş biri olarak hepsinin birbirlerinden tamamen (en azından işleyiş olarak) farklı olduğunu söyleyebilirim. Bana göre en güzeli kitabı çünkü filmde aynı dizi gibi biraz zorlama gibi geldi. Bu arada spoi olacak ama Ali için 2. adam demişsin ve öyle bir izlenim vermese de asıl oğlanımız Ali en azından kitapta da filmde de öyleydi. İleride senaristler ne yapar bilemem ama kitabın hayran kitlesi Barışa izin verir mi emin değilim (en azından benim gibi bir çoğunluk buna izin vermez gibi de inşallah Barış has oğlanımız olmaz ) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya ben Barış sandım. Cidden Barış gibi duruyor, diziden mi kaynaklı bu durum 2. adam gibi durması yani yoksa kitapta da mı böyle? Bu iyi bilgilendirme oldu hemen değiştireyim yazımı şu an çok şaşırdım. 2. adam gibi duran 1. adam yapmışlar. Çok teşekkür ederim. Evet dizi çok zorlama olmuş, dizi boyunca çok şaşırdım kitabı çok ünlü olduğu için bu kadar konuşulan kitabın karakterleri bunlar mı dedim. Bu arada Ali'yi cidden sevmedim. :)

      Sil
    2. Film ve dizinin aksine kitapta Barış bu kadar ön planda değil, Ali de bu kadar soğuk bir karaktere sahip değil. Hatta öyle harika bir karaktere sahip ve aşkı o kadar güzel ki kitabı okuyan biri zor Barışçı olur. Yani kitapta Ali direk 1.adam :) Ama itiraf etmem gerekirse kitabını okumamış olsaydım dizide ki Aliyi bende sevemezdim ama kitaptaki Ali’nin hatıranına yine Aliyle olmasını istiyorum :D

      Sil
    3. Anladım, kitabını okumadığım için bende zaten sevmedim ve 2. adam sandım. :D

      Sil
  2. Kitabını okumadım ama filmini izlemiştim. Onunla karşılaştırınca dizi biraz olmamış gibi geldi bana da. Diğer arkadaşın bahsettiği gibi Ali karakteri asıl erkek ama Barış daha ön plandaydı. Ali pasif kalmıştı. Dikkatimi çeken bir diğer ayrıntı ise makyajlardı. Güya Yaprak makyajın m sinden anlamayan erkek gibi bir kız ama suratındaki makyaj tam aksini söylüyor gibiydi. Sevenler bu yorumlarımı pek hoş karşılamayabilir ama ben de diziyi pek sevemedim açıkçası. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hoş karşılarlar. Çünkü bölüm boyunca twitter ağırlıklı sosyal medyayı takip ettim. Hayranlar da dizide ki olmamışlığın farkında. :)

      Sil
  3. Merhaba! :) ben daha önce yorum yapmıştım bir sorum daha olacaktı :) hint ve telugu filmlerini nereden izliyorsunuz acaba blogunuzda bolca izlediğiniz mevcutta... ben de nereden izleyebileceğimı soracaktim. Birde suan yeppudaa kapandığı için onun yerine nereden izliyorsunuz diye soracaktım, japon dizi filmlerini ve diğer. Yani yeppudaanin eksikligini hangi siteden izleyerek gideriyorsunuz, orası kapandı kapanalı napacagimi nereden izleyecegimi bilemedim de o yüzden yazıyorum 3. Yorumumu. Kusura bakmayin bir daha bunun icin rahatsiz etmeyecegim sizi :') teşekkürler şimdiden! :'))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmlerini hintfilmiizle sitesi bollywoodceviri-arsivi blogundan takip ediyorum. Alt yazıya önem verdiğim için BÇA ekibi Hint filmlerinde favorimdir.
      Çin, Tayland, Tayvan ve Japonya ise; http://www.tayvan-drama.com sitesinden takip ediyorum. Çevirileri müthiştir dil bilgisine önem veriyorlar.

      Sil
    2. Sağolun tekrar ^_^

      Sil
  4. 4N1K'nın kitabını iki sene önce okumuş,çok sevmiştim.Dizisini merak ettim ve izleyeyim dedim. (İlk bölümden bahsediyorum.) Ancak beni maalesef tatmin etmedi.Hiçbir yerinde gülmedim hatta tebessüm oluşmadı.Kitabı kahkahalar atarak okumuştum halbuki.Dizi çok sığ kalmış,oyuncular duyguyu vererek oynayamamış.Düz konuşmuşlar,sanki oynamıyorlarmış gibi.Dizi için çok hevesliydim oysa ama hevesim kursağımda kaldı.Beni sıktı,sevemedim maalesef.Tabi ki bunlar benim fikrim,sevenlere saygım var.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabını okumadım ve hala izliyorum (izleyecek bir şey yok) ama git gide saçmaladığını düşünüyorum. Çocuk dizisi gibi...

      Sil
    2. Kuzenim izliyor ve komik olduğunu söylüyor.Ben zaten ilk bölümden itibaren umudumu kestim,en iyisi 4N1K'nın aklımda kitabıyla yer etmesi.

      Sil
    3. 19 yaş altına komik gelebilir. Kaç yaşında kuzenin bilmiyorum ama... Gerçi zevk meselesi bu yaş limiti koymakta çok doğru gelmedi şimdi yazarken. :D

      Sil
  5. Salam. Mən əslində okul/məktəb filmləri, serialları/dizileri sevirəm. Ama burda mən də 1şey əksik kimi hiss etdim. Vəəəəə Barışın 2.adam olması spoisi! Bunu desələr inanmazdım. Bəlkə bu daha maraqlı gəldi. Ümidvaram 1.adamı dəyişməzlər. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok şaşırdım 1. adam, 2. adam olayına. Biz şok, biz vefat. :D

      Sil
  6. Filme göre daha iyi olduğunu düsünüyorum dizinin.Bence bir şans verilmeli çünkü saçma sapan aldatma, entrika dizilerindense en azından daha eğlenceli ve yanlıs bir mesaj vermiyor dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara sıra bakıyorum mantık hatası olan sahneleri çok yakalıyorum ama absürt bir dizi olduğu için çok rahatsız etmiyor yine de her hafta bu şekilde devam ettiği için beni sıkıyor. Benim yaşıma göre fazla çocuksu sanırım. :)

      Sil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)