Revolutionary Love / 2017 (Kore)

-spoiler içermez-
Ne kadar blogumda Kore dizisi yazmaya soğuk baksam da bu dizi hakkında yazmam gerektiğini düşündüm. ( Fakat tavsiye veriyorsun renkli demeyin o ayrı, özel olarak dizi yazmak ayrı.) Bilmiyorum nedendir bu dizi bayağı bir gömüldü. Artık oyuncularından dolayı mı, gerçekten dizinin konu ve işleyişinden dolayı mı bilemiyorum. Fakat bildiğim bir şey var ki biri diziyi gömmeye başlayınca hurra onunla birlikte bir  sürü kişi gömmeye başlıyor. Hatta şans bile vermeyen bir kere bile izlemeyenler bile izlemişcesine gömüyor. Bu durum bu dizi için değil çoğu dizi için geçerli. Dur bir - iki bölüm izle ön yargısız yaklaş, belki konu açılacak, belki sonra seveceksin bir şans ver... Ama yok, ön yargı varsa izlerken sevecekse de sevemiyor. Sonra vay efendim neden dizi bulamıyorum. Tabii ki sevmeyende olacaktır, her diziyi seveceğiz diye bir şey yok. Milletin ölüp bittiği benim nefret edip yarım bıraktığım diziler de var ama herkesin noktasına kadar aynı cümleleri yazması açıkçası samimi gelmiyor. Bu yüzden de diziyi yazmayı istedim.

En başta yazmam gerekir ki dizi klişe bir diziydi. Yani bu dizi 2013'te yayınlansa büyük bir ihtimal Türk izleyici içerisinde bu dizi tavan yapardı. Çünkü geçmiş dizilere bakıldığı zaman vasat olan diziler, ülkesinde tutulmayan diziler ülkemizde popüler olmuş diziler kategorisinde yerini aldı. Fakat yıllar içerisinde değişen şeyler oldu. Diğer Asya dizisi olarak kategorilendirdiğimiz ülkelerin kaliteli dizileri olduğu ortaya çıktı, keşfetmemiz sağlandı, geçmişten bu güne  konu ve işleyiş olarak yokuş aşağı gitse de Kore dizileri, romantik komedi harici farklı türlerde güzel ve çıtayı yükselten diziler çıktı. Haliyle bu dizi eski tarz bir dizi olarak görüldü.


Çoğu izleyicinin Byun Hyuk karakterini anlamadığını düşünüyorum. Bu da dizinin izleyiciye sıkıcı gelmesine sebep oldu. Çünkü Byun Hyuk karakteri uçarı bir karakterdi. Bir kızla tanışıp kendini geliştirmesi ve hayatın anlamını öğrenmesi anlatılıyordu. Siwon bu karaktere on numara hayat verse de biraz ezilen bir karakter olduğu için Siwon'a yakıştırılmadı. Siwon'dan beklenen Kim Shin Hyuk (She was pretty) karizmasında bir çatlaklıktı. Fakat karakter biraz ezilen bir karakter olarak yazıldığı için izleyici haliyle bu konuda hayal kırıklığına uğradı ve yakıştıramadı. Diğer bir nokta ise Siwon'un yüzünün değişmesiydi. Adam sadece askerdeyken biraz zayıfladı ve karakter için saç şeklini değiştirdi. Bir önce ki dizisinde kullandığı saç modelini kullandığında zaten aynı oluyor. Tabii ki özel olarak takip edilmediği için Siwon çirkinleşti yorumları da sıkça rastladığım yorumlardan biri oldu.

Diğer bir nokta ise Kang So Ra idi. Kendi fandomum ilk dizi açıklandığı andan itibaren Kang So Ra'yı olduğu  için izlemek istemedi. Lee Teuk ile çektiği programdan kaynaklı bir durum ama yıllar geçmiş Leeteuk'a büyük zararlar veren olaylar yaşanmamış neden bu durumdan sevilmediğini bir türlü anlamıyorum. ELF'ler harici (bende ELF'im) özel olarak antipatik bulanlarda mevcuttu. Kang So Ra'yı ben çok beğeniyor ve seviyorum. Bence dizi karakteriyle de bütünleşmişti. Şahsen ben bu dizisinde ki oyunculuğunu ve karakterini de beğendim.

Dizi de Byun Hyuk karakteri çok sevilmediği için haliyle ikinci adam sendromu oluştu. Gong Myung'un hayat verdiği Kwon Je Hoon karakterine özel olarak bir ilgi duyuldu. Büyük bir çoğunluk bu diziyi Siwon için katlanıyoruz gözüyle izlese de ilerleyen bölümlerde Gong Myung içinde izleyen bir kitle oluştu.

Dizide başrollerin yanı sıra Kim Ye won'un oyunculuğuna bayıldım. Ha Yun Hee karakteri Byun Hyuk tarafından sıkça mağdur edilse de acayip bir karakterdi.. Kim Ye won'u severim zaten ama bu diziyle ayrı bir sevdim.

Diziyi ben genel olarak klasik de olsa, işleyişi istediğimiz gibi olmasa da yukarıda yazdığım gibi beğendim. Hatta her bölüm çok eğlendim. İzlenmeyecek bir dizi değil. Genel olarak romantiklikten çok komedi üzerine kurulu bu dizi ve her şeye rağmen reyting yönünden de sıkıntı çekmedi. (TvN kanalı ile normal kanallarda yayınlanan dizilerin reytinglerini karşılaştırmayın.) Dizinin çekimi, oyunculuklar ve oyuncu kimyaları yerindeydi. Bana sıcacık bir hikaye hissi verdi. Siwon'un neredeyse tüm dizilerini izlemiş biri olarak rahatlıkla yazabilirim ki oyuncuya ne rol verilirse o rolün üstesinden geliyor. Bana göre kedi gibi bir oyuncu. Yani her oynadığı karakterin şeklini alabiliyor. Zaten mimiklerin efendisi bir adam olduğu için de hiç bir karakter üzerinde emanet, pot durmuyor. Bana göre oyunculuk yönünden dizinin kahramanı Siwon'du. Son olarak eğer gülmek istiyorsanız bu diziyi sizlere tavsiye ederim. Mutlaka izlemelisiniz.

Dipnot: Oyuncuların özel hayatları, özellikle Siwon hakkında (!) imalı dahi bir yorum gelirse yakın arkadaşım bile olsun yayınlamadan direk sileceğim. Bu post dizi ve oyuncuların oyunculukları hakkında olumlu ve ya olumsuz yorumlara açıktır.
Siwon'u özel olarak takip etmek isteyenler: 
Twitter: @siwonchoi
Instagram: @siwonchoi


 Revolutionary Love 
(Byun Hyuk's Love, Byunhyukui Sarang, 변혁의 사랑 )
Tür: Romantik, Komedi
Senarist: Joo Hyun (Ms. Temper & Nam Jung-Gi)
Yönetmen: Song Hyun-Wook
Yapımcı: Lee So yoon
Yapım: Samhwa Networks
Kanal: tvN
Yayın günü: Cumartesi- Pazar
Yayın saati: 21:00
Bölüm süresi: 60 dakika
Bölüm sayısı: 16
Ülke: Güney Kore
Dil: Korece
Yayın Tarihi: 14 Ekim - 3 Aralık 2017
Konu: 
Byun Hyuk büyük bir şirketi işleten zengin bir ailenin oğludur. Belirli bir hedefi olmaksızın mutlu bir hayat yaşamaktadır. Kadınlara güveniyor ve aynı zamanda naif, sıcak bir kalbi vardır. Bir gün Byun Hyuk aldatılınca Baek Joon ile tanışır. Üzerine başını belaya sokunca Baek Joon'un olduğu apartmanda oturan yakın arkadaşının evinde saklanmaya başlar. Bu şekilde Baek Joon ile de arkadaş olurlar. Fakat bir sorun vardır Baek Joon, Byun Hyuk'un zengin olduğunu bilmemektedir.
Oyuncular: 
Choi Si Won
Kang So Ra
Gong Myung
Lee JaeYoon
Choi Jae Sung
Kyeon Mi Ri
Jung ChanBi
Hwang Young Hee
Jeon BaeSu
Lee Han Wi
Choi Dae Chul
Kim Ye Won
Seo Hyun Chul
Hwang Jung Min
Seo Yi An
Kang Young Seok

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bence gayet güzeldi bütün karakterleri ayrı ayrı sevdim) Özellikle Siwonun mimikleri��

    YanıtlaSil

✿Lütfen hiç bir sitenin linkini ve blogunuzun linkini paylaşmayınız.

DİKKAT !!! (BLOG LİNKİNİ PAYLAŞANLARIN YORUMLARINI YAYINLAMIYORUM)

TARTIŞMA YARATACAK CÜMLELERDEN KAÇININIZ, saygı ve sevgi çerçevesinde yorum yapmaya özen gösterelim.

LİNK, SİYASİ, SPOİLER, ÖTEKİLEŞTİRME ve TARTIŞMA yaratacak cümleleri yayınlamıyorum. :]

Yorum sahibinin yaptığı yorumun blog ve blog yöneticisi ile ilgisi yoktur. Sorumluluk yorum yapan kişiye aittir.
zhl:)