Sultan Tatlısı Yapılışı

Yapımı çok basit bir tatlı düşündüğüm sultan tatlısını ilk geçen yıl annem günü için yapmıştı, gün arkadaşları çok beğenip tarifini almıştı.Sonra evde mevlit yapmıştık o günde bu tatlıyı yapmıştık mevlit sonrası  gelenler  tarif almışlardı..ve son olarak ramazandan önce misafirlerimiz vardı onlar içinde yapmıştık  geçen gün   gelen misafirimiz telefonla aradı o gün utandığını tarifi isteyemediğini çok beğendiğini  ve tarifi verip veremeyeceğimizi sordu ona da tarifi verdik.Bu günde canımız  çok tatlı çekti  güzel ve basit olduğundan   yapmak istedim yaparken aklıma siz okuyucular geldi belki sizinde işinize yarar diye düşündüm.Sizlerle bu güzel tatlının tarifini paylaşmaya karar verdim..İşte Tarif;
Fotoğraf bana ait değildir. Blogumun sorunu yüzünden kendi çektiğim fotoğraf kırılmıştır. (Kusura bakmayın)

Malzemeler;



150 gram  katı yağ
2 yumurta
1 çay bardağı irmik
1 çay bardağı kırılmış (toz halinde ufalanmış olcak) ceviz ve ya fındık
(ben ceviz kullandım)
1 çorba kaşığı  pudra şekeri
Yarım çağ bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
8 çorba kaşığı (tepeleme) un

Üstü için ;
1 paket Haşhaş 
Bir çay bardağı  iri  kıyılmış Ceviz , fındık ve ya badem
(ben ceviz kullandım)

Şerbet;


3 su bardağı toz şeker (standart su  bardağı)
3 su bardağı su (standart su  bardağı)
4/1 limon suyu

Yapılışı;


Öncelikle bir kaba oda sıcaklığında beklemiş katı yağı koy.
Üstüne yumurta kır ve elinle yağlar tamamen eriyene kadar karıştır.
Pudra şekeri,ceviz,irmik ekle yoğurmaya devam et.
Önce 4 çorba kaşığı tepeleme elenmiş un'u koy.
Vanilya,kabartma tozu  ekle  ve yoğur.
Kalan 4 kaşık tepeleme elenmiş unu ekle ve yoğurmaya devam et.


Ele yapışmayacak bir hamur elde et.
(eğer yapışıyorsa bir kaşık  daha ellere elenmiş un ekleyerek  kabın çevresinde kalan hamuru toparla)
Bir tabağa haşhaş dök,hamuru ceviz büyüklüğünde böl yuvarla hafifçe üstüne bastır.
Bastırdığın  hamurun  ortasını parmağınla  hafifçe oyup üst tarafını   haşhaşa bula.
Cevizleri parmağınla  oyduğun yere koy.
Yağlanmış fırın tepsisine önceden ısıtılmış 180 derece fırında   30-35 dakika pişir.

Şerbetin Yapılışı;

Bir tencereye 3 bardak suyu boşalt
3 bardak şekeri boşalt karıştır.
Ocakta  kaynadıktan sonra üstüne limonu sık.
Koyulaşınca şerbet kıvamını alınca kapat.
Fırından çıkan sıcak tatlımızın üzerine  dök.
(Fırından çıkan  tatlı ile şerbet  kaynar olacak .)
Şerbeti çekmeye bırak  soğuyunca  servis yap.
Afiyet Olsun...

Yorum Gönder

0 Yorumlar