Havuçlu Tarçınlı Kek Tarifi

Bu gün  canım öyle sıkıldı öyle sıkıldı ki napsam napsam diye düşünürken Issız Adam filmini izleyim dedim .. Her zaman ki gibi filmin sonunda  havuçlu tarçınlı kek  canım çekti.Bende üşenmeden kalktım kendime kek  yaptım. Yapmışken sizlede bu güzel tarifi paylaşayım dedim .. :p
Öncelikle Malzemelerimiz;



3 su bardağı un
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ceviz
2 tane rendelenmiş havuç
1 yemek kaşığı  tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Hazırlanışı;

Öncelikle şeker ve yumurtayı bir kabın içerisinde iyice çırpıyoruz.
Daha sonra vanilya'yı ekleyip biraz daha çırpıyoruz.
Havuç (rendeliyoruz rendenin ince bölümüyle) ve sıvı yağı ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
Kabartma tozu ve unu da ekliyoruz ( elek ile  elerseniz un ve k.tozu havalanır daha güzel olur)
ve iyice çırpıyoruz..
Daha sonra tarçın ve cevizi ekleyerek ( el ile parçalara bölünmüş olacak)  işlemi sonlandırıyoruz.
Hepsini mikserle çırptım ama elle çırparak da yapabilirsiniz.
Elde ettiğimiz hamuru  sana yağı ile yağlanmış ve üzerine un serpilmiş tepsimize ve ya kek kalıbımıza    yayıyoruz.
180 derecede pişiriyoruz.
Pişirdikten sonra fırını kapatıp 3-5 dakika fırında içini çekmesini bekliyoruz.
(Daha iyi oluyor)

Fırından çıkartıp soguduktan sonra  kalıptan çıkarıp ikram edebilirsiniz afiyet olsun ...

Yorum Gönder

0 Yorumlar