Kaguya-hime no Monogatari (Anime Film)

Studyo Ghibli ruhu yine sardı dört bir yanımı.İzledikten sonra en az bir saat kendime gelemedim bir boşluga düştüm.Studyo Ghibli'ye ait olan bütün animelerde ben böyle oluyorum.Hem düşündürüyor hemde çizimiyle renkleriyle insanı büyülüyor çok etkiliyor.İzlerken sanatsal ruhum dışarı çıkıyor.Anime izliyorum deyip de Ghibliden çıkan bir şeyi izlememişse bir insan ben ona izliyor gözüyle bakmıyorum artık.Bu sefer ki Ghibliden çıkan Hayao Miyazaki ustadan değil Isao Takahata ustadan geldi.14 yıl aradan sonra müthiş bir yapımla usta geri döndü.Fakat tabi bizim izleyebilmemiz yılları aldı.Herhalde bu yılın festival filmleri içerisinde olmasa hala izleyemiyor olurduk.2013 yapımı olan bu filmin neden bu kadar geç çevirildigine anlam veremedim.Aylarca sabırla bekledim tumblr vs. gibi yerden giflerini izledim durdum müziklerini dinledim yani anlayacagınız bekledim bekledim...ve bekledigime değen bir film oldu.Nasıl başladı nasıl bitti anladım.Başlarken süresi okadar uzun gelmişti ki herhalde izlerken bolca dururum diye bekliyordum ama gözümü ekrandan ayırmadan izledim.Resmen hikayesi çizimleri ve renkleri beni içine aldı hipnotize etti.İzlerken keşke Ghibli devam etse demeden kendimi alamadım.Arkadaşlarımdan ögrendigime göre Isao usta bu hikayeyi sulu boya teknigi ile yapmış.Nasıl emek nasıl ugraş siz düşünün.
Her bir sahnesinde o emegi o ruhu yakalayabiliyorsunuz.İzlememden günler geçmesine rağmen hala etkisindeyim.Sanırım bir daha izleyecegim...ve çevirmenler buradan sesleniyorum n'olursunuz Ghibli'den çıkan bütün filmleri çevirin hepsini izlemek istiyorum artık.
Neyse bir şeyi beğenince yazıyorum da yazıyorum fazla uzatmadan tanımını vereyim;
The Tale of the Princess Kaguya
 (かぐや姫の物語 - Kaguya-hime no Monogatari )


Yönetmen:Isao Takahata
Yapımcı:Yoshiaki Nishimura,Toshio Suzuki,Seiichiro Ujiie
Senarist:  Isao Takahata,Riko Sakaguchi 
Japon Efsanesi :The Tale of the Bamboo Cutter
Seslendirme:Aki Asakura,Kengo Kora,Takeo Chii,Nobuko Miyamoto
Müzik:Joe Hisaishi
Üretim şirketi:Stüdyo Ghibli
Dağıtımcı: Toho (Japonya),GKIDS (Kuzey Amerika)
Yayın tarihleri: 23 Kasım 2013 (Japonya)
Süresi:137 dakika
Ülke:Japonya
Dil:Japonca
Bütçe:5000000000 ¥ (ABD $ 49.300.000)
Gişe: 2500000000 ¥ (ABD $ 24.153.513)

Konusu:
Bir gün bir bambu ustası ormanda sihirli bir bebek bulur.Bu sihirli bebeği büyütmeye karar verirler.  Büyütürken  başlarına gelen olayları anlatmaktadır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar